המשביר מגדילה את מחלקות הספורט בהשקעה של כ-10 מ' ש'

זאת אחרי האכזבה מביטול ההסכם עם אינטרספורט ובמקביל ליציאת ספורט ורטהיימר מהשוק • לדברי החברה, "מחלקות הספורט מהוות כיום במשביר כ-10% מכלל המכירות", והיא מייחלת להגיע לנתח של 15% בזכות המהלך הנוכחי

אחרי שאיבדה את הזיכיון להבאת ענקית הספורט הבינלאומית אינטרספורט, רשת המשביר לצרכן תנסה לחזק את פעילותה בתחום מוצרי הספורט באופן עצמאי. המשביר תשקיע למעלה מ-10 מיליון שקל בהרחבת מגוון המותגים והגדלת שטחי 35 מחלקות הספורט בסניפיה.

לדברי החברה, "מחלקות הספורט מהוות כיום במשביר כ-10% מכלל המכירות", והיא מייחלת להגיע לנתח של 15% בזכות המהלך הנוכחי.

"הנהלת המשביר לצרכן רואה בתחום זה את אחד התחומים המתפתחים ופועלת רבות בכדי להיות מהשחקנים המובילים בתחום, וזאת במקביל ליציאת ספורט ורטהיימר אשר היווה גורם משמעותי מהשוק", נמסר היום (ג') על-ידי הרשת.

רק לפני שנה ניהלה רשת המשביר בניהולו של רמי שביט מגעים עם ענקית הקמעונאות הבינלאומית אינטרספורט לקבלת זיכיון בלעדי להפעלת חנויות בישראל. במסגרת ההסכם תוכננו להיפתח במהלך השנה הנוכחית 5 חנויות בשטח של כ-1,000 מ"ר כל אחת, בנוסף להקמת מחלקות הספורט בכ-30 סניפים של רשת המשביר בקונספט של חנות בתוך חנות. אלא שהמגעים הללו עלו על שרטון "לאור אי-הסכמות בין הצדדים בקשר עם לוחות הזמנים והפעילות המתוכננים בישראל", כפי שעדכנה בזמנו החברה בדיווח לבורסה, והתקוות הגדולות התנפצו. במהלך השנה החולפת המשביר נפרדה מנכס אחר שלה - רשת ניו-פארם, שנמכרה לשופרסל, על רקע התוצאות העסקיות השליליות שרשמה ובניסיון לשפר את מצבה.

ואולם המציאות בתחום השתנתה באופן מהותי במהלך השנה הנוכחית, ונרשמו תזוזות משמעותיות- כניסה של שחקניות בינלאומיות, כמו גם סגירה של רשתות קיימות. באותם ימים בהם נגנזה התוכנית של המשביר ואינטרספורט, נכנסה לישראל ענקית הספורט הצרפתית דקתלון, שכבר הספיקה לפתוח סניף אחד לפני כשנה וצפויה לפתוח שני נוספים בכפר-סבא ובקריות. במקביל, קבוצת פוקס הביאה לישראל את רשת אופנת נעלי הספורט פוט לוקר, שביצעה פריסה מהירה בקצב שיא ופתחה בתוך שנה כ-33 סניפים, כשבחברות הקניונים טוענים כי היא מצליחה בצורה יוצאת דופן. במקביל לאלה, רשת הספורט הוותיקה ספורט ורטהיימר סגרה את פעילותה (סניפים בודדים עדיין קיימים ועתידם טרם הוכרע). כך, לא בטוח שלמשביר יהיה פשוט לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה.