אוניברסיטת תל אביב חוגגת הצטרפות לתחום החם של הבלוקצ'יין

בפקולטה לניהול ע"ש קולר יוקם מכון מחקר ליישומי בלוקצ'יין ביוזמת ובתרומת איש העסקים משה חוגג, בסך של 7 מיליון שקל • פרופ' דן עמירם, סגן דקאן הפקולטה לניהול, ישמש ראש המכון, וד"ר יעקב מנדל יכהן כמנהל

פרופ' קלפטר (מימין), משה חוגג, פרופ' צבירן ופרופ' דן עמירם / צילום: יהונתן צור
פרופ' קלפטר (מימין), משה חוגג, פרופ' צבירן ופרופ' דן עמירם / צילום: יהונתן צור

בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב יוקם מכון מחקר ליישומי בלוקצ'יין ביוזמת ובתרומת איש העסקים משה חוגג, בסכום של 7 מיליון שקל. בתפקיד ראש המכון יכהן פרופ' דן עמירם, סגן דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטה, וד"ר יעקב מנדל יכהן כמנהל המכון.

ייעודו של המכון לקדם את המחקר, ההוראה והפצת הידע בתחום יישומי הבלוקצ'יין - טכנולוגיית מחשוב המאפשרת פעילות עסקית מאובטחת באינטרנט ואימות של טרנזקציות בין צדדים שונים, ללא צורך ביישות ניהול מרכזית.

המכון יקצה משאבים למחקרים רב-תחומיים בשילוב בין חוקרים מאוניברסיטאות בארץ ובעולם לבין מנהיגים בתעשייה, על מנת לפתח את הידע ואת הגישות המומלצות ליישום טכנולוגיות הבלוקצ'יין בעולם העסקים ובתחומים נוספים, דוגמת בריאות, משפטים, ממשל ועוד. כמו כן, יכשיר המכון את דור העתיד של היזמים, המנהלים והמשתמשים בתחום.

משה חוגג אמר בטקס חתימת ההסכם: "אני שמח שנמצא החיבור הנכון והדרוש כל כך בין עולם היזמות והעסקים לאקדמיה. מדובר בהמשך טבעי של השקעה בתחום החינוך של סטודנטים בישראל, בה אני מאמין ורואה חשיבות עליונה. המכון יאפשר מחקר מעמיק ויתרום להאצת הפיתוח הטכנולוגי ויישומיו במרבית תחומי החיים שלנו, לטובת יזמים ועסקים בארץ ובעולם. אני מאמין כי באמצעות הענקת ידע, כלים מעשיים ומלגות לסטודנטים נסייע להכשרת דור העתיד שיוביל את קידום המהפכה הטכנולוגית הבאה".

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, בירך על הקמת המכון והודה לחוגג על תרומתו הנדיבה: "המכון החדש מהווה נדבך נוסף בפעילות הענפה של אחת האוניברסיטאות המובילות במחקר, בטכנולוגיה וביזמות. המכון יביא לידי ביטוי את החדשנות בקידום המחקר על יישומיה של טכנולוגיה הנמצאת כעת בתחילת דרכה ועתידה לחולל שינויים מרחיקי לכת".

חוגג הוא יזם הייטק המושקע במספר חברות טכנולוגיה ישראליות ובינלאומיות. בשנים האחרונות חוגג מוביל, יוזם ומשקיע במספר רב של חברות טכנולוגיות, ובתוך כך מוביל השקעה במטבעות דיגיטליים וחברות בלוקצ'יין בישראל ובעולם. 

טקס חתימת ההסכם נערך במהלך תקופת החגים, בהשתתפות פרופ' קלפטר, עמוס אלעד, סגן נשיא האוניברסיטה לקשרי חוץ, פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, פרופ' דן עמירם, סגן דקאן הפקולטה לניהול, עו"ד עדי אולמרט, מנכ"לית אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, ויעל רגב, מנהלת אגף קשרי חוץ באוניברסיטה.