היכן פגשה בתיה עופר את סמנתה קמרון?

וגם: רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית לאומי, דורגה ברשימת פורצ'ן

טניה פארס ובתיה עופר / צילום: דייב בנט
טניה פארס ובתיה עופר / צילום: דייב בנט

ביום שני השבוע אירחה בתיה עופר, נשיאת הכבוד של עמותת Make A Wish בישראל אירוע השקה והתרמה בו השתתפו כ-200 נשים מעולמות האמנות והאופנה. המטרה: גיוס תרומות לעמותה שמבקשת להגשים משאלות של ילדים החולים במחלה מסכנת חיים. עופר, רעייתו של איש העסקים עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל ניהלה את האירוע ששמו "אמנות המשאלות" יחד עם אליסון לואניס, נשיאת רשתות האופנה המקוונות  Net a Porter ו-מיסטר פורטר. 

באירוע הושקו קולקציות של תכשיטים שימכרו באתרים ו-20% מההכנסות יועברו לטובת פעילות העמותה, ובהגרלה על פריט של האמנית האנגליה טרייסי אמין (בהשראת ילד מהעמותה) זכתה תורמת ישראלית.

בשיאו של הערב נערכה מכירה פומבית שקטה של פריטי אופנה, אמנות ואף חופשות יוקרתיות. בהמשך, עלה על הבמה הזמר והיוצר הבריטי טום אודל.

בסיום האירוע נאספו כ-250 אלף פאונד (כ-1.7 מיליון שקל), כאשר הציפייה היא שתרומות משמעותיות נוספות יתקבלו לאחר מכירת התכשיטים באתר. עידן עופר נעדר מהאירוע, היות שהוא הוגדר כאירוע נשי (למרות שדווקא כן נכחו בו מספר גברים, בהם טים מרלו, המנהל האמנותי של Royal Academy of Arts).

במגיעות ובתורמות בלטו בנוכחותן: סמנתה קמרון, מעצבת ורעייתו של ראש ממשלת אנגליה לשעבר, דייויד קמרון; שרה ביילי, בכירה באתר PORTER; אספנית האופנה הבולטת באנגליה אניטה זבלודוביץ', רעייתו של איש העסקים פויו זבלודוביץ'; המעצבת הבריטית רוקסנדה אילינסיק; טניה פארס, עורכת ב-VOGUE בריטניה ואחרות. 

סמנתה קמרון ואליסון לואניס/ צילומים: דייב בנט
 סמנתה קמרון ואליסון לואניס/ צילומים: דייב בנט

חגיגה ישראלית במנהטן: מי השיקו כוסית עם נציגי קרן JVP?

אמש (ג') חגגה קרן ההון סיכון JVP במנהטן את פתיחת HUBNYC - מרכז היזמות והשקעות הסייבר שלה בעיר. אל המתחם המקומי שהוקם בבניין משנת 1879 בסוהו, הגיעו כ-800 אורחים בהם משקיעים ומשקיעות, יזמיות ויזמים, שמטרתם להרים כוסית לכבוד הפעילות שתתמקד בהקמת חברות, שותפויות אסטרטגיות ובניית אקוסיסטם מקומי בדומה למודל ש-JVP הקימה בירושלים, ובבאר שבע.

בצד האמנותי פתחה את האירוע הכנרית הישראלית מירי בן ארי, זוכת פרס הגראמי. ג'יימס פאצ'יט, נשיא התאגיד הכלכלי של ניו יורק, היה באורחים והוא הציב לקרן יעד מוגדר וברור: צמיחה של 10 חברות סייבר מובילות תוך שנה. שותפי הקרן, אראל מרגלית יואב צרויה פיונה דרמון מיכל דריימן וגדי פורת טענו כי הם לא מתרגשים מיעד זה. ניפגש בעוד שנה.
עוד בחוגגים ובנהנים מהקייטרינג של "לחמים" שגם הוא על טהרת הישראליות: דנה הייד, שותפה בקרן שתתמקד בפעילות בניו יורק (לשעבר בכירה בממשל אובמה); אורין הרשקוביץ, סגן נשיא אוניברסיטת קולומביה, שמתחילה שיתוף פעולה כעת עם JVP למיסחור מחקרים ורעיונות מהאקדמיה; אליסיה גלן, סגנית ראש עיריית ניו יורק, בעבר ראש תחום השקעות בגולדמן זאקס, נציגי האוניברסטאות המשתפות פעולה עם הקרן - קולומביה, קורנל, ואוניברסיטת ניו יורק; נציגי חברות וסטארט-אפים: גיל בקר, מנכ"ל אניקליפ; טלי רובין ואסף גלזר, שותפה ומנכ"ל נאניט המתפחת סטארט-אפ לניטור שנת תינוקות; ורבים אחרים.

אראל מרגלית ומירי בן ארי / צילום: שחר עזרן
 אראל מרגלית ומירי בן ארי / צילום: שחר עזרן

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית לאומי, דורגה ברשימת פורצ'ן

מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, דורגה במקום ה-43 ברשימת 100 הנשים המשפיעות בעולם של מגזין פורצ'ן האמריקאי. רוסק עמינח, שמופיעה ברשימה זו השנה השלישית, היא הישראלית היחידה המדורגת בה.
רוסק עמינח המכהנת בתפקיד 6.5 שנים, כאשר בנימוקי הבחירה ציינו במגזין את השיפור בתוצאות הבנק בשנים האחרונות, בין היתר בעקבות מהלכי ההתייעלות העמוקים שהיא הובילה, וכן את השקת הבנק הדיגיטלי פפר.
הרשימה נחלקת ל-50 נשים בתוך ארה"ב, ו-50 נשים ברשימה הבינלאומית שמחוץ לארה"ב. בראש הרשימה הבינלאומית מדורגת מנכ"לית חברת התרופות הבריטית GSK, אמה וולמסלי; במקום השני דורגה יו"רית הבנק הספרדי סנטנדר, אנה בוטין; למקום הראשון ברשימה האמריקאית נבחרה יו"רית ומנכ"לית לוקהיד מרטין, מרילין יוסון ואחריה ברשימה מרי בארה, יו"רית ומנכ"לית ג'נרל מוטורס.

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
 רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

פותחים את המסחר בסימן בריאות

את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחו הבוקר (ד') נציגי ועידת ההשקעות SOHN, בה נכחו כ-250 נציגי ונציגות שוק ההון. הועידה, שנוסדה בשנת 1995 ע"י קרן SOHN בניו יורק, עוסקת בטיפול ומרפא של מחלות הסרטן השונות בקרב ילדים, כאשר הכנסותיה מוקדשות לטיפול מהמחלה ולטיפול בה.

על הפודיום עלו: יובל כהן, מייסד ויו"ר קרן פורטיסימו; עו"ד שמוליק זיסמן, מייסד ויו"ר העמותה לתסמונת רט - מלאכיות הדממה; ג'רמי סמוחה, חבר בוועדת ההשקעות של GAM; אדי שפירו, יו"ר משותף של ועידת SOHN; אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה , מנהלת מחלקת הסליקה בבורסה לניירות ערך ואחרים.

שפירו אמר לנוכחים כי "משמח לראות שוועידת SOHN תל אביב כבר הפכה למסורת ולחלק בלתי נפרד מכנסי SOHN ברחבי העולם. ההיענות של בכירים בשוק ההון האמריקאי, להגיע לישראל ולחלוק אתנו את המלצותיהם לשנה הקרובה מעידה על האמון והמוניטין של SOHN ושל שוק ההון הישראלי".

גרינפלד אמרה כי "הקרן מהווה מודל לתרומתו של שוק ההון לחברה בריאה יותר ואנו גאים לקחת חלק בתהליך זה".

נציגי קרן SOHN פותחים את המסחר/ צילום: עומר מסינגר
 נציגי קרן SOHN פותחים את המסחר/ צילום: עומר מסינגר