סמסונג ובנסון אאוק השקיעו בסטארט-אפ קריפטו ישראלי

סטארט-אפ הארנק האלקטרוני KZen Networks סגר סבב גיוס סיד בהיקף 4 מיליון דולר • את הגיוס הובילה קרן בנסון אאוק ונצ'רס והשתתפו בו הקרנות Samsung Next ו-,Elron Ventures וכמו כן משקיעים הפעילים בבלוקצ'יין ובמטבעות קריפטו כמו FJLabs, Collider VC, BlockNation ומספר משקיעים נוספים

סטארט-אפ הארנק האלקטרוני KZen Networks סגר סבב גיוס סיד בהיקף 4 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן בנסון אאוק ונצ'רס והשתתפו בו הקרנות Samsung Next ו-,Elron Ventures וכמו כן משקיעים הפעילים בבלוקצ'יין ובמטבעות קריפטו כמו FJLabs, Collider VC, BlockNation ומספר משקיעים נוספים. עד כה מומנה החברה מכספי המייסדים.

מנכ" ל החברה אוריאל אוחיון, אומר בשיחה עם "גלובס": "אנחנו בונים דור חדש של ארנק קריפטו מאובטח. לפי הערכות יש כיום בין 30 מיליון ל-50 מיליון ארנקים פעילים, יש הרבה אנשים שמרוויחים כסף וגם חברות שמרוויחות כסף. הארנק שלנו לא תלוי בחברה והוא משדרג משמעותית את האבטחה ואת חוויית המשתמש". לדברי אוחיון, תוכנות הארנקים הדיגיטליים הנוכחיות אינן מונעות אובדן כספים והונאות, ובשנת 2018 נגנבו יותר ממיליארד דולר במטבעות קריפטו. הטכנולוגיה של קייזן מציעה גישה חדשה לאחד המרכיבים הבעייתיים בהחזקת מטבעות מבוזרים - ניהול המפתח הפרטי. במקום שיטות כמו רישום על פתק ושמירה בכספת, קייזן פיתחה תוכנה המאפשרת לנטרל את הצורך במפתח פרטי תוך שימוש באלמנטים קריפטוגרפיים של ביזור מבלי שיש מקום בודד בו ניתן לגשת לכסף.

אוחיון אומר כי האפליקציה תצא בשבועות הקרובים לניסוי בטא והיא צפויה להגיע לחנויות האפליקציות לאייפון ולאנדרואיד בתוך מספר חודשים. לדבריו המודל העסקי מבוסס על הורדת האפלקיציה בחינם, והכנסות מתכונות פרימיום בתשלום.

לרוברט כהן, מייסד ומנהל בנסון אאוק, היה תפקיד חשוב בפיתוח AVG כאחד ממותגי האבטחה הצרכניים הבולטים בעולם.

בנק ההשקעות הצ'כי בנסון אאוק הוקם ב-1989 ועד כה גייס יותר מ-5 מיליארד דולר. הבנק הקים שלוש קרנות השקעה, בהן קרן השקעות ייעודית לישראל בהיקף של 100 מיליון דולר, המתמקדת בטכנולוגיות בלוקצ'יין ובסטארט-אפים חדשים.

רוברט כהן, שותף מנהל בקרן ההשקעות בנסון אאוק, אמר: "האבטחה של ארנקי מטבעות קריפטו מהווה כיום בעיה משמעותית, שפתרונותיה הקיימים אילצו את הצרכן לבחור בין חוויית משתמש לפתרונות אבטחה הטובים מסוגם. ראיתי ממקור ראשון כיצד צוות מעולה, עם חזון מופלא למוצר, מסוגל לקחת חברה משלב הסטארט-אפ ולהפוך אותה למובילה עולמית. עשינו השקעה זו מפני שאנו מאמינים שהצוות של Kzen מכיל את מערך הכישורים הייחודי הדרוש כדי להתמודד עם ההזדמנות האדירה בשוק לארנק, המשלב חוויית משתמש נהדרת עם אבטחה מתוחכמת". כהן יצטרף לדירקטוריון החברה.

חברת קייזן הוקמה ב-2017 על ידי אוריאל אוחיון המשמש מנכ"ל, גרי בן-עטר, עומר שלומוביץ וטל בארי. אוחיון היה יזם ומיסד חברות סטארט-אפ וקרנות הון סיכון בצרפת ובישראל, בין השאר טקקראנץ' צרפת (שנמכרה ל-AOL), מנהל פעילות ICQ ב-AOL, משקיע בחברות בהן אאוטבריין ו-BlaBla Car הצרפתית.