עשרות יפוטרו במילוטל שבגליל; העובדים פתחו בשביתה

העובדים שובתים בעקבות הכוונה לפטר כמחצית מהם בשל עסקת למכירת המפעל • "העובדה שמפעל מילוטל יושב על שטח של 80 דונם על רצועת חוף ים מעניינת יותר מעובדי המפעל והזכויות שלהם"

הפגנת עובדי מילוטל בתחילת ספטמבר / צילום: ועד עובדי מילוטל
הפגנת עובדי מילוטל בתחילת ספטמבר / צילום: ועד עובדי מילוטל

כ-100 עובדי מילוטל שבגליל המערבי פתחו היום (ד') בשביתה בעקבות הכוונה לפטר כמחצית מהם. העובדים, שמאוגדים בהסתדרות הכללית, חסמו במסגרת מחאתם את שער הכניסה למפעל, שנמצא ליד נהריה ועוסק ביצור ועיבוד של ירקות קפואים.

מילוטל נרכש בידי זוהר לוי במסגרת הליך כינוס הנכסים שנעשה לאיש העסקים אליעזר פישמן, שהחזיק בו מאז שנות ה-90.

מילוטל מכרה בעבר בהיקף של כ-120 מיליון שקל אך בשנתיים האחרונות חלה צניחה בפעילותה והמכירות שלה הסתכמו בכ-95 מיליון שקל בשנה. זאת, כשברקע המפעל התמודד עם שורה של מקרים שבהם נמצאו חיידקי ליסטריה במוצריו, והחברה נאלצה לעשות ריקול לחלק מהמוצרים.

עובדי מילוטל פתחו בשביתה לפני כחודש, וזאת על רקע הכוונה של לוי למכור את המפעל, תוך בחינת הצעות מ-8 רוכשים אפשריים.

לפי ההסתדרות, לוי סיכם על העברת פעילות מילוטל לאיש העסקים ג'ואד אגבאריה ולפני העובדים הונחה תכנית שלפיה יותר ממחציתם יפוטרו ושכרם של אלה שימשיכו לעבוד במקום יופחת, העסקתם תיעשה בלי הסכם קיבוצי וללא ביטחון כלכלי ותעסוקתי כלשהו.

על רקע מצב זה, התפוצץ המו"מ שהתקיים בין הצדדים במהלך השבועות האחרונים. לטענת יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, שמלווה את עובדי מילוטל במאבק, "העובדה שמפעל מילוטל יושב על שטח של 80 דונם על רצועת חוף ים מעניינת יותר מעובדי המפעל והזכויות שלהם. ההסתדרות לא תיתן יד לפגיעה בהם ותילחם עד שיצא הצדק לאור".

מהנהלת המפעל נמסר כי "לאחר מאמצים רבים שבהם פעל המפעל ללא לאות למציאת רוכש לפעילות המופסדת של המפעל, נמצא רוכש ונציגי העובדים עודכנו בעיקרי העסקה מתוך מחויבות עמוקה ורצון למצוא פתרון תעסוקתי הולם לחלק משמעותי מהעובדים. צר לנו שההסתדרות בוחרת לעשות שימוש ציני בעובדים ומעבירה להם מידע שגוי שרחוק מן המציאות, כל שכן ניסיון ללחוץ על ההנהלה בשימוש במידע פסול ובאופן שגובל בחוסר אחריות. אנו קוראים לעובדים להפסיק לאלתר את השביתה ולשוב לשולחן המו"מ למען השלמת ההסדר לטובת כל הצדדים".