אין תשתית ראייתית: נסגר תיק הצעת השוחד לשופטת גרסטל

תיק השוחד שקיבלה לכאורה השופטת בדימוס הילה גרסטל נסגר לאחר שמשטרת ישראל הודיעה כי הממצאים אינם מבססים תשתית ראייתית לביצוע החשדות

השופטת בדימוס הילה גרסטל / צילום: איל יצהר
השופטת בדימוס הילה גרסטל / צילום: איל יצהר

כצפוי - המשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה שבו נחקר החשד כי השופטת בדימוס, הילה גרסטל, קיבלה הצעת שוחד מניר חפץ באמצעות אלי קמיר (תיק 1270). יודגש כי גרסטל עצמה מעולם לא הייתה חשודה בפרשה ולא נחקרה באזהרה.

המשטרה הודיעה היום (ה') כי היא סיימה את החקירה בנושא חשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית בקשר לטענה על הצעת שוחד שקיבלה השופטת בדימוס הילה גרסטל.

נזכיר כי החשד המרכזי שנחקר בתיק 1270 הוא כי ב-2015, ערב התכנסות ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה שיחליף את היועמ"ש הקודם, יהודה וינשטיין, פנה חפץ באמצעות אלי קמיר לשופטת גרסטל והעביר לה הצעה מושחתת.

לפי החשד, חפץ הציע לגרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לסגירת תיק המעונות שבו נחשדה שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה. נזכיר כי בתיק מעונות ראש הממשלה נחקרה נתניהו כחשודה, ובינתיים התיק הבשיל, ובשל ממצאי החקירה החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד רעיית ראש הממשלה כתב אישום לבית המשפט השלום בירושלים. משפטה של נתניהו ייפתח ביום ראשון הקרוב.

גרסטל מצדה לא פנתה למשטרה או ליועמ"ש, אך סיפרה על כך לגורמים שונים ובהם לחברתה, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. חיות גם היא לא עשתה עם המידע החלקי שקיבלה מגרסטל דבר, למרות שלדבריה ראתה כי גרסטל הייתה "מזועזעת" מדברי קמיר.

לדברי המשטרה, במהלך החקירה עלו ממצאים נוספים אשר הציגו את הדברים בצורה שונה מאשר במידע ובראיות הראשוניים. "לאחר בחינת התשתית הראייתית שנאספה, משטרת ישראל הודיעה כי היא סבורה כי ממצאי החקירה אינם מבססים תשתית ראייתית לביצוע החשדות המתוארים. תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה".

החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.