ההסתבכות של רונאלדו: נייקי ו-EA Sport עוקבות אחרי הפרשה

בימים האחרונים רונאלדו עומד במוקד פרשה במסגרתה הוא מואשם ע"י קתרין מאיורגה כי אנס אותה בשנת 2009 • רונאלדו הוא כנראה הספורטאי הפעיל הגדול ביותר בשנים האחרונות שמעורב משפטית בתלונה כה חמורה

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

אם את סיפור סוגיית העלמת המס שלו הצליח כריסטיאנו רונאלדו רק לפני מספר שבועות להסדיר, בימים האחרונים הוא עומד בראש פרשה במסגרתה הוא מואשם על-ידי קתרין מאיורגה, אמריקאית כי אנס אותה בשנת 2009 בלאס וגאס בעת שנפגשו במלון בעיר.

עוד על מחאת הנשים: 

הדרך של הנשים עוד ארוכה: כשזה מגיע לתכל'ס, השינוי לא מתרחש

● הממזרות משנות את הכללים: היום שבו הנשים הסתערו על ביהמ"ש העליון

"מכירה את התחושה של להיות האישה היחידה בחדר"

חדשנות שוויונית בישראל? התמונה של מרקל אומרת הכל

הפרשה התפוצצה שנה קודם לכן, כאשר העיתון הגרמני "דר שפיגל" פרסם - אז עדיין בעילום-שם - את התלונה של מאיורגה, כשהוא מציג ממצאים לפיהם חתם רונאלדו לכאורה על תשלום דמי שתיקה למתלוננת בינואר 2010 בסכום של 375 אלף דולר. בעת הפרסום המוקדם עדיין לא הייתה קיימת תנועת MeToo#, ולמעשה ההחלטה של המתלוננת - כאמור אמירקאית - לחשוף את שמה מגיע במקביל למחאות הנרחבות בשבועות האחרונים בארה"ב סביב מינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון.

רונאלדו התעקש שלא לפרסם שום הצהרה בנושא עד סוף השבוע, כאשר החברות המסחריות הגדולות - נייקי, שבה הוא חתום, ו-EA Sport, שהניחה את תמונתו על עטיפת משחק הקונסולות המפורסם פיפ"א - הודיעו כי "הן בוחנות מקרוב את הפרסומים בעניין".

במונחים של ספורטאים משמעותיים לאורך ההיסטוריה - רונאלדו הוא כנראה הספורטאי הפעיל הגדול ביותר בשנים האחרונות שמעורב משפטית בתלונה כה חמורה. הפרשיות הגדולות האחרונות בהן היו מעורבים ספורטאי-על כללו רמאות סביב שימוש בחומרים אסורים - רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג והאתלטית מריון ג'ונס.