אקזיט צנוע מהצפוי לפרפקטו: נמכרה ב-200 מיליון דולר

הערכות שקדמו לעסקה, שבמסגרתה תירכש חברת בדיקות התוכנה בידי פרפורס האמריקאית, גרסו כי שוויה עומד על 350 מיליון דולר • עם זאת, המנכ"ל ערן יניב אומר ל"גלובס": "אנחנו מרוצים וחילקנו אופציות לכולם, נמשיך את הביזנס ואת תוכנית הגידול שלנו גם לאחר המכירה"

חברת בדיקות התוכנה פרפקטו (Perfecto) נמכרת תמורת כ-200 מיליון דולר לחברת התוכנה האמיקאית פרפורס (Perforce). הטכנולוגיה של פרפקטו משמשת לבדיקת אפליקציות במובייל. מאז הקמתה בשנת 2006 גייסה החברה סכום כולל של 90 מיליון דולר.

העסקה מגיעה לאחר שבשנים האחרונות שוויה של החברה הוערך על ידי גורמים שונים בסכומים גבוהים מסכום המכירה. גם בסבב הגיוס האחרון של החברה ב-2015, שבו גייסה 35 מיליון דולר, הוערך שוויה של פרפקטו בכ-350 מיליון דולר, זאת לפי נתוני IVC. עם זאת, גורמים המקורבים לפרפקטו טוענים כי שוויה של החברה לא עבר את רף ה-300 מיליון דולר. ערן יניב, מנכ"ל פרפקטו אמר בשיחה עם "גלובס" כי הן המייסדים, המשקיעים והעבודים בפרפקטו מרוצים מהעסקה: "אנחנו מאוד מרוצים, חילקנו אופציות לכולם".

עם זאת, ערן יניב, מנכ"ל פרפקטו, אמר בשיחה עם "גלובס" כי הן המייסדים, המשקיעים והעובדים בפרפקטו מרוצים מהעסקה: "אנחנו מאוד מרוצים, חילקנו אופציות לכולם". ההערכות הן שהמשקיעים יקבלו החזר של פי כשניים על הכסף, ושלפני המכירה החברה הכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה אך לא הייתה רווחית.

לאחר המכירה, פרפקטו צפויה לשמור על המבנה העצמאי שלה בתוך פרפורס, אומר יניב. "הרעיון הוא קודם כל שפרפקטו ממשיכה את הביזנס שלה. היא מצופה גם לתת את התמורה שהיא תכננה בתוך הביזנס. הייתה לנו תכנית גידול מסוימת, ולא משתנה כאן שום דבר. זה לא עצמאי לגמרי, כיוון שתמיד יש דברים שקורים כשאת נכנסת לארגון גדול יותר, אבל אנחנו מצופים להמשיך עם תוכניות הגידול והמכירות של החברה".

פרפורס מגובה על-ידי קרן ההחזקות הפרטית Clearlake Capital Group, אשר ביצעה כבר רכישות באמצעות החברה בעבר. לדברי יניב, רכישות כאלה מתוכננת להתקיים כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של פרפקטו: "אני יכול להגיד באופן מפורש שחלק מהתוכניות זה גידול לא אורגני בתוך החברה", הוא אומר.

לגבי רכישות מתוכננות בישראל יניב אמר כי "זה מקדים את המאוחר", וכי הוא "לא יכול לענות על זה."

פרפקטו מובייל שממוקמת בראש-העין הוקמה על-ידי ערן יניב, המנכ"ל; יורם מזרחי, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות; וג'קי אלאל, שכיהן כסמנכ"ל המכירות. החברה מעסיקה כיום כ-250 עובדים, מתוכם 80 בישראל. 

לדברי יניב, "אנחנו לא מסתכלים ולא הסתכלנו כל-כך על מכירה, הסתכלנו על דרך לבנות בשוק הזה חברה גדולה - גורילה. בגלל שהשוק מאוד מפוצל, אבל הוא מתחיל להתבגר. במהלך השנתיים האחרונות הסתכלנו על כל מיני אופציות לא ברמת המכירה אלא ברמה של השקעה גדולה ודברים מסוג זה. בסוף החלטנו שההחלטה הכי טובה תהיה להתמזג עם מישהו שיש לו גב מאוד חזק".

המשקיעים המשמעותיים בחברה הצפויים להרוויח מהעסקה הם TVC, ויולה ונצ'רס, גלובספאן וקרן ורטקס.