שינויים במשרד ליפא מאיר: הקמת מחלקה בינ"ל ועזיבה במחלקת הנדל"ן

עו"ד עמית סלע עוזב את משרד מאיר ומצטרף למשרד גדעון פישר, שבו יעמוד בראש מחלקת הנדל"ן. עזיבה זו מצטרפת לעזיבתו בשנה שעברה של מי שעמד שם בראש המחלקה, עו"ד ישראל עזיאל, עם מספר עורכי דין נוספים • עם זאת, משרד מאיר ממזג לתוכו את משרד פרייז-בהרב ושות'

עורך דין ליפא מאיר/ צילום: אוריה תדמור
עורך דין ליפא מאיר/ צילום: אוריה תדמור

עזיבה נוספת במשרד עורכי הדין ליפא מאיר. עו"ד עמית סלע, שותף במשרד, הודיע על עזיבתו לאחר 12 שנה ועל הצטרפותו למשרד עורכי הדין גדעון פישר. עו"ד סלע צפוי לעמוד בראש מחלקת הנדל"ן וההתחדשות העירונית של המשרד.

כמו כן, יעזוב עוד עורך דין את המשרד. עזיבתם של שניים מהווה פגיעה נוספת במחלקת הנדל"ן של המשרד שבראשה עומד כיום עו"ד יריב שלום. עזיבה זו מצטרפת לעזיבתו בחודש מאי אשתקד של מי שעמד בראש המחלקה בעבר, עו"ד ישראל עזיאל, שהצטרף יחד עם מספר עורכי דין נוספים ממחלקת הנדל"ן למשרד עורכי הדין גרוס (GKH).

לא רק עזיבות

אולם ומנגד לא רק עזיבות יש במשרד ליפא מאיר, אלא גם הצטרפויות. היום (ב') נודע ל"גלובס", כי משרד הבוטיק פרייז-בהרב מתמזג לתוך משרד ליפא מאיר. במסגרת המיזוג הצפוי, תוקם במשרד ליפא מאיר מחלקה בינלאומית חדשה, שתעסוק במיזוגים וברכישות, כמו גם בבנקאות ובפיננסים. בין הלקוחות הבולטים של משרד פרייז-בהרב, אשר ימשיכו לקבל שירות במסגרת המחלקה החדשה בליפא מאיר, חברות ובנקים בהם: תנובה, עזריאלי, בנק דיסקונט, בנק מזרחי, עמיתים, מיטב-דש, חברת מנורה, קרן טנא, קרן קלירמרק וקרן קוגיטו.

משרד עורכי הדין פרייז-בהרב הוקם על-ידי עו"ד-ד"ר זיו פרייז ועו"ד רונן בהרב, בשנת 2011. עו"ד זיו פרייז הוא ד"ר למשפטים מאוניברסיטת הרווארד, ובנוסף להסמכתו בישראל הוא מוסמך לעריכת דין גם בניו-יורק, ואף עסק בכך במסגרת עבודתו במשרד עורכי הדין White & Case.

עו"ד רונן בהרב הוא בוגר תואר שני במשפטים מאוני' תל-אביב, ובעל מומחיות וניסיון בייצוג לווים ומלווים בעסקאות מימון ופיננסים, וכן בעסקאות מיזוג ורכישה מורכבות. יחד עם עורכי הדין פרייז ובהרב יצטרפו למשרד ליפא מאיר שלושה עורכי דין נוספים, והוא צפוי למנות כ-80 עורכי דין.

לדברי עו"ד אלון פומרנץ, שותף-מנהל וראש מחלקת ליטיגציה במשרד עורכי הדין ליפא מאיר, "ההצטרפות של פרייז-בהרב, שהוא משרד מוביל בפרקטיקות מיזוגים ורכישות בינל', מימון ובנקאות, אל משרדנו, תחזק ותפתח את הפרקטיקות הקיימות במשרדנו. זהו חלק ממהלך אסטרטגי שאנו מובילים, להמשך הצמחת המשרד ולהמשך פיתוח היכולות המקצועיות הגבוהות שלנו בתחומים שונים וללקוחות מגוונים בארץ ובחו"ל.

"מצאנו בפרייז-בהרב שותפים לדרך, אשר הצטרפותם למשרד היא טבעית ונכונה, לאור הכימיה האישית, הרמה המקצועית וההתאמה לתרבות הארגונית; ואנו מלאי ציפייה לעבודה המשותפת".

עו"ד רונן בהרב הוסיף, כי "אנו שמחים להצטרף למשרד ליפא מאיר, ולייצר חיבור שסכומו גדול מסכום חלקיו. מצאנו בליפא מאיר פירמה בעלת אופי וערכים משפטיים התואמים את שלנו, והמיזוג יאפשר לנו להעניק שירותים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר ללקוחות הפירמה המשותפת".

ובחזרה לעזיבות במשרד מאיר: מלבד עזיבתו של עו"ד עזיאל, חווה משרד ליפא מאיר בשנים האחרונות מספר עזיבות של בכירים במשרד. בין השאר עזבו את המשרד עו"ד אמיר ברטוב (שותף בכיר לשעבר במשרד), עו"דית עיינה וקסלר (שותפה נוספת במשרד) וכן עו"ד איילת ברקוביץ, שהצטרפו למשרד שמעונוב.

מספר חודשים לאחר מכן, הודיעו גם עו"ד יוסי אלישע ואנשי מחלקת המסים על עזיבתם את המשרד לצורך הקמת משרד בוטיק משלהם. ואם לא די בכך, בחודש פברואר השנה, הודיעה מחלקת ההייטק, בראשות עו"ד אסנת סרוסי-פירסטטר, כי היא עוברת יחד עם שני שותפים ושני עורכי דין למשרד אגמון.

ממשרד ליפא מאיר ושות' נמסר: ״המשרד ממשיך להתפתח ולצמוח. רק השנה מונו שבעה שותפים חדשים, והמשרד נמצא בתהליך אסטרטגי של פיתוח וגדילה תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים של מקצועיות ושירות. המיזוג האחרון, עם משרד בוטיק מוביל בתחום המיזוגים ורכישות והמימון, הוא חלק מתהליך זה, וצפויים מהלכים נוספים במהלך החודשים הקרובים".

משרד פישר מתחזק

ובזירת משרד פישר: אל עו"ד עמית סלע שעזב כאמור את מאיר יחבור בפישר גם עו"ד בועז טלסקי, שעבד עימו במחלקת הנדל"ן במשרד ליפא מאיר. הצטרפותם של שני המשפטנים מהווה חיזוק למחלקת הנדל"ן של גדעון פישר, שבראשה יעמוד כעת עו"ד סלע. זאת, בין השאר, לאור ניסיונו של סלע, אשר היה מעורב במהלך השנים במכירת קניון דיזנגוף סנטר תל-אביב; רכישת קניון G בכפר-סבא על כל שלבי רכישת הקניון והרחבת שטחיו; רכישת מתחם קומברס רעננה והשכרתו לחברת קומברס ועוד.

עם צירופו של עורכי הדין סלע וטלסקי למשרד גדעון פישר תמנה מחלקת הנדל"ן וההתחדשות העירונית במשרד - 9 עורכי דין. בין לקוחות המחלקה: קבוצת חנן מור, בנייני העיר הלבנה, ורידיס, בנק הדואר, קק"ל, קצא"א, אתרים, רשות שדות התעופה, וכן גופים יזמיים פרטיים, ציבוריים ומוסדיים רבים נוספים.

לאחר צירופם של השניים, ימנה משרד גדעון פישר 35 עורכי דין.

לדברי עו"ד דפנה פישר, השותפה-המנהלת במשרד גדעון פישר, "אנו שמחים על הצטרפותו של עו"ד סלע והצוות למשרדנו. פעילותו וניסיונו רב השנים בכל תחומי הנדל"ן וההתחדשות העירונית, ביחד עם הצוות הקיים, ירחיבו את מעטפת השירות השוטף הניתן ללקוחותינו ויאפשרו למשרד להמשיך ולצמוח".