הורים יחידניים יקבלו סבסוד צהרונים וקייטנות גם אם שכרם גבוה משכר מינימום

לראשונה, הורים יחידניים יוכלו ליהנות מסיוע של המדינה במימון מסגרות לילדים לשעות אחה"צ גם אם הם אינם מקבלים קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי (קצבה הניתנת למי ששכרו נמוך משכר המינימום - 5,300 שקל בחודש) • מדובר בתוכנית חדשה של משרד הרווחה, הקרויה "סל השעות הגמיש"

צהרון / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
צהרון / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

לראשונה, הורים יחידניים יוכלו ליהנות מסיוע של המדינה במימון מסגרות לילדים לשעות אחר-הצהריים - קייטנות וצהרונים - גם אם הם אינם מקבלים קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי (קצבה הניתנת למי ששכרו נמוך משכר המינימום - 5,300 שקל בחודש).

כעת הקריטריון לקבלת ההשתתפות במימון המסגרות הוא מבחן הכנסה לנפש שנמוך מ-2,100 שקל בחודש. לכן כעת גם כאשר אם יחידנית ל-3 ילדים מרוויחה 8,000 שקל בחודש, בחישוב לנפש מדובר ב-2,000 שקל, ולכן היא תהיה זכאית להשתתפות - שנעה בין סבסוד מלא להשתתפות מסוימת, תלוי בהכנסתה. 

מדובר בתוכנית חדשה של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, הקרויה "סל השעות הגמיש".

לפי המשרד, הסיוע יינתן להורה יחידני שלו ילדים עד כיתה ה', אשר יציגו אסמכתא על היקף עבודה מינימלי של ההורה של 20 שעות שבועיות מצטברות לכל הפחות. לראשונה, המשרד יכיר בעד 10 שעות לימודים שבועיות להורה כשעות עבודה לצורך קבלת ההחזרים.

"הרחבת התוכנית מאפשרת למשפחות נוספות לקבל סיוע מהמדינה בסבסוד מסגרות חינוך ומייצרת עוד הכנסה פנויה לרווחת המשפחה", מסביר שר הרווחה חיים כץ. "מדובר בצעד נוסף שמטרתו לעודד השתלבות הורים יחידנים בשוק העבודה ולהגדלת סך הכנסותיהם".

הורים המעוניינים לבדוק זכאותם יכולים לפנות למוקדים אלה:

מוקד פניות טלפונית- 03-5652310

מוקד פניות בפקס- 073-3901099

מייל: sherut@avoda.milgam.co.il