מהיום בפיד שלכם בפייסבוק: תמונות תלת-ממדיות

פייסבוק משיקה פיצ'ר חדש בשם "תמונה תלת-ממדית", שיוסיף עומק לתמונות בפיד • פיצ'ר התמונה התלת-ממדית הוכרז במאי: המשתמש בוחר תמונה, ופייסבוק הופכת אותה לתמונה תלת-ממדית מדומה שבה משתנה קלות הפרספקטיבה כשמגלגלים או כשמטים את הטלפון • כדי להשתמש בפיצ'ר, צריך אייפון עם שתי מצלמות

פייסבוק משיקה פיצ'ר חדש בשם "תמונה תלת-ממדית", שיוסיף עומק לתמונות בפיד החדשות (או בקסדת המציאות המדומה, למי שרכש אחת). כל המשתמשים יוכלו לראות תמונת תלת-ממדיות בפידים שלהם החל מהיום.

האופציה ליצור תמונות אלה מתרחבת קצת יותר באיטיות, ומדובר בתהליך שייקח כמה שבועות. כדי להשתמש בפיצ'ר, צריך אייפון עם שתי מצלמות - פיצ'ר שזמין רק באייפון 7 והלאה, ושלא ישולב באייפון המוזל XR. שתי מצלמות מותקנות גם בכמה ממכשירי הדגל של חברות אחרות, כולל סמסונג גלקסי נוט 9, ו-LG V35 ThinQ, אך פייסבוק אומרת שהיא "תוסיף תמיכה למספר גדול יותר של מכשירים בעתיד".

פיצ'ר התמונה התלת-ממדית הוכרז במאי, והוא פשוט יחסית: המשתמש בוחר תמונה, ופייסבוק הופכת אותה לתמונה תלת-ממדית מדומה שבה משתנה קלות הפרספקטיבה כשמגלגלים או כשמטים את הטלפון. לפי האתר טק-קראנץ', ביסודו של דבר, משתמשת הטכנולוגיה במפת עומק שנוצרת אוטומטית במכשירי טלפון עם שתי מצלמות, ולאחר מכן מוסיפה כמה שינויי תוכנה מותאמים שיוצרים תמונה ריאליסטית יותר.

מבחינה טכנולוגית לא מדובר בחידוש: סוג זה של שינוי פרספקטיבה קיים כבר שנים בסמארטפונים. אך הרשת החברתית הופכת את התהליך לאינטואיטיבי יותר, ואת התוצאות קלות מאוד לשיתוף. בכך פייסבוק גם ממשיכה לטשטש את הגבול בין פוסטים רגילים לבין חוויות "אימרסיביות", כמו מציאות מדומה או מוגברת, ועושה זאת בדרך שיחסית אינה שנויה במחלוקת - בניגוד לרמקול משולב המצלמה שהשיקה בשבוע שעבר.