הגירעון התקציבי בארה"ב הגיע לרמה הגבוהה ביותר ב-6 שנים

הגירעון קפץ ל-779 מיליארד דולר, 113 מיליארד או 17% מעל התקופה הדומה הקודמת • ההכנסות הפדרליות במדינה עלו רק מעט - ב-14 מיליארד דולר • בממשל טראמפ הציעו קיצוצים נרחבים במשרדי ממשלה על מנת להפחית את הגירעון

סטיב מנוצ'ין / צילום: שאטרסטוק
סטיב מנוצ'ין / צילום: שאטרסטוק

הגירעון התקציבי בתקציב הפדרלי של ארה"ב עלה בשנת 2018 לרמתו הגבוהה ביותר מזה שש שנים, בעוד הוצאות המדינה צמחו, כך דווח היום (ב') על ידי ממשל טראמפ.

הגירעון קפץ ל-779 מיליארד דולר, 113 מיליארד או 17% מעל התקופה הדומה הקודמת, כך לפי הצהרה שמסרו היום שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין ומנהל משרד הניהול והתקציבים מיק מולבאני. הגירעון התקציבי בארה"ב השנה גבוה מכל שנה מאז 2012, כשחצה את גבול הטריליון דולר. על פי שני בכירים באוצר האמריקאי, הצפי היה לגירעון תקציבי גבוה ב-70 מיליארד דולר מעל המספר שפורסם.

ההכנסות הפדרליות במדינה עלו רק מעט - ב-14 מיליארד דולר, לאחר שהרפובליקנים קיצצו את מסי החברות. כמו כן, היה זינוק בהוצאות להגנה, סיוע רפואי, ביטוח לאומי והקלה על אסונות, כל אלו תרמו לעלייה בגירעון.

ממשל טראמפ והרפובליקנים בקונגרס התחייבו למשמעת כלכלית, למרות שהעבירו חוק מסים שהשפיע בצורה דרמטית על גירעונות התקציב בשנה שעברה ודחף להוצאות נוספות על ידי המדינה.

בממשל טראמפ הציעו קיצוצים נרחבים במשרדי ממשלה על מנת להפחית את הגירעון. הקיצוצים שהוצעו היו נרחבים כל כך שחלק מהרפובליקנים עצמם דחו אותם.

באוצר האמריקאי העירו כי ההכנסות בכל הנוגע ל"מכסים ואחרים" עלו ל-35 מיליארד דולר בחודש ספטמבר 2018 - עלייה של 35% מהתקופה הדומה בשנה שעברה. עדיין לא ברור כמה מההכנסה המדוברת קשורה למלחמות הסחר שדונלד טראמפ מנהל.