אוסטרליה: שוקלים להעביר את השגרירות לירושלים

זאת במקביל לשגרירות אוסטרלית לפלסטינים במזרח ירושלים • לפי ההודעה, ההחלטה עשויה להתקבל מבלי להמתין להחלטה בין ישראל לרשות הפלסטינית בנוגע להסדר הקבע ותוך הכרה במזרח ירושלים כבירתה של מדינת פלסטין העתידית

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון / צילום: רויטרס
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון / צילום: רויטרס

לשכת ראש ממשלת אוסטרליה פרסמה היום (ג') הודעה, לפיה הם שוקלים בכובד-ראש את האפשרות להעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים, וזאת לאור טיעונים שהוצגו בפני הממשלה על-ידי שגריר אוסטרליה בישראל לשעבר, דייב שארמה. לפי ההודעה, ההחלטה עשויה להתקבל מבלי להמתין להחלטה בין ישראל לרשות הפלסטינית בנוגע להסדר הקבע ותוך הכרה במזרח ירושלים כבירתה של מדינת פלסטין העתידית.

"הממשלה תבחן את השיקולים הערכיים בהעברת השגרירות למערב ירושלים, וזאת בתוך ההקשר הכולל של תמיכתנו בפתרון שתי המדינות", נאמר בלשון ההודעה. "כל החלטה בנושא תהיה כפופה להערכת ההשלכות של המעבר".

אתמול (ב') הודיע לשכת ראש הממשלה כי נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון. ראש ממשלת אוסטרליה עדכן את נתניהו כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים, ונתניהו הודה לו על הדברים.

עוד בהודעת ראש ממשלת אוסטרליה הבוקר נאמר כי לאור הגברת השיתוף הביטחוני צבאי בין המדינות, הוחלט למנות נספח צבאי קבוע שיוצב בתל-אביב. אוסטרליה מציעה לממשלת ישראל לשלוח נספח צבאי במקביל לקנברה.

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה הלילה כי מוריסון סופג ביקורת על ההודעה בנוגע לירושלים מראשי מדינות אסיאתיות. אך בפרסום מצוין כי שר המסחר של אינדונזיה הכחיש כי הוא שוקל לעכב את הסכם הסחר בין המדינות בגלל החלטת מדיניות החוץ של אוסטרליה בנוגע לישראל.