הגרלת הלוטו שמשגעת את ארה"ב: מי יזכה ב-1.6 מיליארד דולר?

(עדכון) - אמש נערכה בארה"ב הגרלת לוטו על מיליארד דולר, אך לאחר שאיש לא זכה, היקף הפרס עלה ל-1.6 מיליארד דולר בהגרלה שתתקיים ביום שלישי • אם הזוכה יחליט לפדות את הפרס מיד ולהסתפק במחצית ממנו, שטרות 100 הדולר שיקבל יהיו גבוהים מגורד השחקים הגבוה במדינה • היום תתקיים הגרלה נוספת על פרס של 430 מיליון דולר

אדם קונה כרטיס להגרלת הענק של מיליארד דולר בארה"ב / צילום: רויטרס
אדם קונה כרטיס להגרלת הענק של מיליארד דולר בארה"ב / צילום: רויטרס

אמש (ו') נערכה בארה"ב הגרלת לוטו על מיליארד דולר - הסכום השני בגודלו בהיסטוריה של המדינה. עם זאת, היום (שבת) נודע כי איש לא זכה בהגרלה, כך שהפרס גדל ל-1.6 מיליארד דולר בהגרלה הבאה של חברת Mega Millions ביום שלישי. זו תהיה ההגרלה עם הפרס הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.

  • שתי הגרלות לוטו: אחת בהיקף מיליארד דולר והשנייה בהיקף של כמעט חצי מיליארד דולר / צילום: רויטרס

    שתי הגרלות לוטו: אחת בהיקף מיליארד דולר והשנייה בהיקף של כמעט חצי מיליארד דולר / צילום: רויטרס

  • אדם מצלם את שלטי היקף הפרס בהגרלת הלוטו / צילום: רויטרס

    אדם מצלם את שלטי היקף הפרס בהגרלת הלוטו / צילום: רויטרס

  • אנשים מחכים בתור כדי לקנות כרטיס לוטו להגרלת מיליארד הדולר / צילום: רויטרס

    אנשים מחכים בתור כדי לקנות כרטיס לוטו להגרלת מיליארד הדולר / צילום: רויטרס

  • קונים יותר מכרטיס אחד להגרלת הלוטו / צילום: רויטרס

    קונים יותר מכרטיס אחד להגרלת הלוטו / צילום: רויטרס

  • קונים יותר מכרטיס אחד להגרלת הלוטו / צילום: רויטרס

    קונים יותר מכרטיס אחד להגרלת הלוטו / צילום: רויטרס

 

חברת הגרלות הלוטו המתחרה Powerball, שערכה את הגרלת הלוטו הגדולה ביותר על 1.586 מיליארד דולר ב-2016, תקיים גם הגרלה היום. הפעם המהמרים ינסו לזכות ב-430 מיליון דולר. 

לזוכה המאושר יש שתי אופציות: לקחת תשלום מיידי של 565.6 מיליון דולר - או לפרוס תשלום של מיליארד דולר על פני 29 שנה. אם הזוכה יחליט לפדות את הפרס מיד (כפי שעושים רוב הזוכים), לפי רויטרס, שטרות 100 הדולר שיקבל יגיעו לגובה של 618 מטר - גבוה מכל גורדי השחקים בארה"ב.  

אם בפרס הגדול יזכה יותר מזוכה אחד, סכום הכסף יחולק בין הזוכים בצורה יחסית, כפי שקרה בעבר. בסוף יולי האחרון קבוצה של 11 עובדים מקליפורניה זכתה ב-543 מיליון דולר. מאז איש עדיין לא זכה, ולכן הפרס גדל לסכום כה גבוה.  

הסיכוי לזכות במיליארד דולר בהגרלה של Mega Millions עומד על אחד מתוך 302,575,350, אך הסיכוי לזכות באחד מסכומי הכסף הקטנים יותר עומד על אחד מתוך 24.

בכל מקרה, הרשויות האמריקאיות כבר ניצחו. הממשל הפדרלי לוקח מס של 25% מהזכייה לפני שהצ'ק בכלל נמסר לזוכה ובהמשך נהנה ממסים נוספים. גם רוב המדינות בארה"ב ממסות את כספי הזכייה.  

מספרי המזל שיצאו בהגרלה אתמול היו 15,23,53,65,70, והמספר החזק היה 7. כרטיסי ההגרלות של Mega Millions נמכרים ב-44 מדינות בארה"ב, בוושינגטון די.סי ובאיי הבתולה. מחירו של כרטיס אחד עומד על 2 דולר.