הערכות: אייפקס במו"מ למכירת פסגות לקרן סנטרברידג'

את השליטה בפסגות רכשה אייפקס בשנת 2010 מידי קרן יורק, לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל • בסוף 2015 מיצעה אייפקס את מחיר הרכישה, כשקנתה את החזקות המיעוט של קרן מרקסטון בבית ההשקעות פי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד שקל • לפי הערכות שווי העסקה נע בין 2.5 ל-3 מיליארד שקל

זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף
זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף

קרן אייפקס בניהולה של זהבית כהן מנהלת מגעים למכירת בית ההשקעות פסגות לקרן האמריקאית סנטרברידג' (Centerbridge) בטווח מחירים של 2.5 עד 3 מיליארד שקל, כך לפי הערכות בשוק.

מדובר בשווי נמוך משמעותית מזה שביקשה כהן להשיג בהנפקה עליה דובר בעבר, אך עדיין מדובר בשווי הגבוה פי ארבע מהשווי בבורסה של בית ההשקעות מיטב דש (השני בגודלו במשק), ושווי גבוה מזה שנגזר לבית ההשקעות ילין לפידות שמציג שיעורי רווח גבוהים ביחס לענף. עם זאת, מדובר בשווי הגבוה רק במקצת מתג מחיר של 1.8 מיליארד שקל שהוצמד למיטב דש במו"מ בזמנו (עם XIO) שלא הבשיל לכדי עסקה.

את השליטה (76.2%) בפסגות רכשה אייפקס בשנת 2010 מידי קרן יורק, לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל. בסוף 2015 מיצעה אייפקס את מחיר הרכישה, כשקנתה את החזקות המיעוט של קרן מרקסטון בבית ההשקעות (כ-23%) לפי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד שקל בלבד לפסגות, כך שבסך הכל שילמה אייפקס עבור בית ההשקעות הגדול בישראל כ-2.5 מיליארד שקל. 

בעבר ניסתה זהבית לקדם הנפקה של פסגות לפי שווי של 3.7 מיליארד שקל, שנתפס גבוה מאוד ואף מדי. נציין כי זהבית כהן כבר חתומה על אקזיט מוצלח שהובילה ומימשה, בתנובה, ועוד אחד בבזק, שם מימשה עסקה שהוביל קודמה באייפקס ישראל.

חברת ההשקעות האמריקאית סנטרברידג' נוסדה בשנת 2005 בידי השותפים-מנהלים ג'פרי ארונסון ומארק גאלוגלי. היא מנהלת השקעות בסך 27 מיליארד דולר ופועלת בעיקר בארה"ב, בריטניה, ספרד, שוויץ ואיטליה. על פי נציגי הקרן בישראל היא משקיעה בעיקר בשירותים פיננסיים, ובין השאר, היא מחזיקה בסנטנדר בנק, חברות כרטיסי אשראי ובעבר החזיקה בחברות ביטוח באירופה ובצפון אמריקה. "האסטרטגיה של החברה היא לסייע לחברות בהן היא משקיעה להשיג את היעדים התפעוליים והכלכליים שלהם". בארץ היא מיוצגת באמצעות אלי יונס, לשעבר מנכ"ל המזרחי טפחות והפועלים וגם החשכ"ל.