מנובמבר: סלקום מעלה מחירים ומשנה את תנאי חבילות הגלישה ללקוחות חדשים

החברה מבטלת את התוכניות לשנה ומחריגה את האפליקציות המרכזיות (אינסטגרם, ווייז, וואטסאפ ופייסבוק) כך שלא ייכללו בחבילת הגלישה ויהיו חופשיות לשימוש ללא הגבלה

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
מנכ"ל סלקום, ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

תחת הכותרת "שינוי מודל התמחור הסלולרי", חברת הסלולר סלקום  משנה את מבנה החבילות שלה למצטרפים חדשים - ובמילים פשוטות מעלה מחירים - החל מחודש נובמבר הקרוב.

העיקרון העומד מאחורי התוכניות החדשות של סלקום הוא ביטול המחויבות לשנה לתוכנית והחרגת האפליקציות המרכזיות שבהן נעשית מרבית הגלישה (אינסטגרם, ווייז, וואטסאפ ופייסבוק), כך שלא ייכללו בחבילת הגלישה ויהיו חופשיות לשימוש ללא הגבלה.

המחיר בממוצע עולה ב-10 שקלים לחבילה החל מנובמבר כאמור. 

כך, חבילה של 30 גיג'ה כולל שיחות, סמס, גלישה ללא הגבלה בארץ לפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, ווייז ובתוספת 500 דקות לחו"ל תעלה 49.90 שקל לחודש. חבילה זהה עם 50 גיג'ה תעלה 59.90 שקל לחודש, וחבילת זהה עם 100 גיג'ה תעלה 69.90 שקל לחודש. 

מחיר חבילת הקוואטרו - הכוללת סל שירותי תקשורת נייח ונייד (תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט 30 גיג'ה, שירות סלקום TV, קו טלפון ביתי ושני קווי סלולר) - יישאר ללא שינוי וימשיך לעמוד על 209 שקל לחודש. 

נדגיש כי העלאת המחירים בסלקום באה למרות התחרות הקשה בשוק הסלולר, והיא נעשית בלית-ברירה. סלקום לוקחת סיכון גדול בתוכניות החדשות, אך היא מבינה שללא העלאת המחיר, המשמעות היא המשך שחיקה ברווחים שתוביל אותה להפסדים. מבחינה זו סלקום מסמנת את היעד החדש לכל השוק, והשאלה היא האם מתחרותיה יעלו אף הם מחירים, ומה יעשו השחקנים החדשים בשוק. הערכה היא שהציבור לא ימהר לנטוש חברה בשביל העלאת מחיר של 10 שקלים, ועדיין תמיד יימצאו הלקוחות רגישי המחיר שכנראה לא יאהבו זאת. 

"שוק הסלולר הוא עדיין שוק של מחיר" 

אילנית שרף, מנהלת מחלקת המחקר, בית ההשקעות פסגות, סבורה כי "נוכח התחרות האגרסיבית ולמרות כניסתה של מפעילת תקשורת נוספת לשוק, סלקום מבצעת מהלך חריג וצפויה להעלות את מחירי חבילת הסלולר ב-10 שקלים ללקוחות חדשים. המהלך להעלאת המחיר מלווה בניסיון לבידול השירותים שהחברה מספקת ביחס לשאר השחקניות בשוק. שוק הסלולר הוא עדיין שוק של מחיר, וניסיונות בעבר מצד חברות הסלולר לייצר בידול לא צלחו".

לדבריה, "כמו במקרים אחרים - ביניהם הניסיון לרכוש את גולן טלקום, הסכמי שיתוף אתרים עם החברות בענף, הכניסה לטלוויזיה הרב-ערוצית ולאחרונה החתימה על ההסכם עם חברת IBC בתחום הסיבים האופטיים - גם פה סלקום מתייצבת בראש המחנה ועושה שינויים שעשויים להוביל לשינוי תפיסתי ומבני בענף".