האם דורס בנו של שופט העליון המנוח חשין יזכה לשחרור מוקדם?

ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו לניכוי שליש של טל מור, שנידון ל-12 שנות מאסר בגין הריגתו והפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין ז"ל, בנו של שופט העליון המנוח מישאל חשין, ב-2010 • הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, והיא שוקלת לערער

טל מור  / צלם: תמר מצפי
טל מור / צלם: תמר מצפי

הנהג שדרס למוות את שניאור חשין, בנו של שופט בית המשפט העליון המנוח מישאל חשין, עשוי להשתחרר מהכלא בשחרור מוקדם. ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר קיבלה היום (ב') את בקשתו לניכוי שליש ושחרור מוקדם של טל מור, שנידון ל-12 שנות מאסר בגין הרשעתו בהריגתו והפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין ז"ל ב-2010. יצוין כי הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, והיא שוקלת לערער עליה. 

מור הורשע בספטמבר 2011 בהריגתו ובהפקרתו של שניאור חשין ז"ל, לאחר שפגע בו בעת שרכב על אופניו בכביש מספר 5 בחודש יוני 2010.

בנוסף על הרשעתו בהריגה ובהפקרה, בית המשפט הרשיע את מור בביצוע עבירות של נהיגה תחת השפעת משקאות אלכוהוליים, החזקת סם ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח.

על-פי כתב האישום נגד מור, בשעת בוקר מוקדמת ב-5 ביוני 2010 הוא נסע במהירות של כ-80 קמ"ש בכביש 5, לאחר שעישן חשיש ושתה לשוכרה, והתנגש בחשין, שרכב על אופניו כשהוא לבוש חולצה צהובה זוהרת. בשל הפגיעה הוטח חשין על מכסה המנוע ומשם אל השמשה הקדמית, ומת במקום.

לפי כתב האישום, מור לא עצר לברר את מצבו של חשין לאחר הפגיעה או להגיש עזרה והמשיך בנסיעה רצופה לביתו. כשהגיע לביתו כיסה את השמשה הקדמית של הרכב במגבת שחורה. מאוחר יותר התקשר לסוכן הביטוח שלו וסיפר לו כי החליק עם הרכב ופגע בעץ.

בהלווייתו של שניאור חשין, שמת בגיל 42 והותיר אחריו רעייה ו-3 ילדים, ספד לו אביו, מישאל חשין: "שניאור בן לי, היית יפה כאפולו, ויקינג צעיר, מלא כוח ושופע חיים. היית חכם, חכם אמיתי, היית סלע וחומה בצורה לילדיך, לאשתך, למשפחה. אומרים לי שלא סבלת, כי המוות בא בחטף, הלוואי. כך עלית הסערה השמימה, ואני קורא אחריך, ילד, ילד, בני האהוב, אל תלך".