כבוד למגזר: צים, מידאס וקפלן יקימו מרכז קניות בטירה בהשקעה של 30 מיליון שקל

חברות הנדל"ן יעמידו את המימון הנדרש ויחזיקו 50% בפרויקט בחלוקה שווה • קפלן, ששכר את הקרקע בשטח של כ-11 אלף מ"ר לתקופה של 25 שנה, יחזיק ב-50% הנותרים • השותפים בפרויקט: "רואים במגזר הערבי מנוע צמיחה משמעותי וכבר כעת אנו עדים לתחילת מימוש הפוטנציאל"

צים סנטר מעלות./ צילום: מצגת החברה
צים סנטר מעלות./ צילום: מצגת החברה

חברות הנדל"ן צים סנטרס ומידאס ממשיכות לפתח את פעילות מרכזי הקניות הפתוחים (פאואר סנטרס) ביישובים ערביים: הבוקר עדכנו כי חתמו יחד עם שותפן יואב קפלן על הסכמים להקמת פרויקט בטירה בהשקעה מוערכת של כ-30 מיליון שקל. הפרויקט, המתוכנן על קרקע של כ-11 אלף מ"ר, צפוי לכלול שטח בנוי של כ-5,000 מ"ר של שטחי מסחר וחניה.

במסגרת ההסכמים בין הצדדים נקבע כי צים ומידאס יחזיקו 50% בפרויקט בחלוקה שווה, וקפלן יחזיק ב-50% הנותרים, והוא ינוהל באמצעות שותפות. עוד נקבע כי קפלן ימחה לשותפות את זכויותיו והתחייבויותיו בהסכם שכירות עליו חתם מול בעלי הקרקע לתקופה של 25 שנה וכי צים ומידאס יעמידו את המימון הנדרש להקמת הפרויקט בחלוקה שווה (50% כל חברה), באמצעות הלוואות בעלים צמודות למדד בריבית שנתית של 6.5%. טירה נחשבת לאחד מיישובי המשולש וממוקמת מצפון לכפר סבא ומדרום מערב לטייבה ומחלף אייל.

המרכז המסחרי של צים, מידאס וקפלן בטירה
 המרכז המסחרי של צים, מידאס וקפלן בטירה

צים, מידאס וקפלן מזהים פוטנציאל גדול בפעילות המרכזים המסחריים המשותפת במגזר הערבי ומתכננים להגיע ל-10 מרכזים מסחריים בסקטור זה תוך חמש שנים, בין היתר בטייבה, בטמרה ובדליית אל כרמל. מהשותפים נמסר היום כי "אנו רואים במגזר הערבי מנוע צמיחה משמעותי וכבר כעת אנו עדים לתחילת מימוש הפוטנציאל".

בחודש יוני החלו לפעול שני המרכזים המסחריים הראשונים של השותפות במגזר הערבי - באום אל פאחם ובירכא, עם שטחי השכרה כוללים של כ-15 אלף מ"ר. זמן קצר לאחר תחילת פעילות שני המרכזים סיפר צים בראיון ל"גלובס" כי מאז פתיחתם "הפידיונות של הרשתות שם יוצאי דופן, ואין לי ספק שהרשתות שרואות את הנתונים מבינות את הפוטנציאל הגלום במגזר הערבי".

עוד הוא הוסיף כי "המגזר הערבי הרבה פחות מוטה אינטרנט, והקמת הקניונים לאוכלוסייה הערבית היא לא עניין הקשור לביקושים, אלא צורך. בנדל"ן תמיד מדברים על חשיבות המקום, ופה הוא קריטי. עד היום, לעיר של כ-150 אלף תושבים דוגמת אום אל פחם לא היה קניון, וכל תושביה היו קונים במגזר היהודי בסביבה. עכשיו הקמנו להם קניון בבית".

מלבד הפעילות במגזר הערבי צים סנטרס (רני צים מרכזי קניות), שבשליטת היו"ר והמנכ"ל רני צים עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה וניהול של פרויקטים מסחריים בישראל - בעיקר במתכונת של מרכזי קניות פתוחים בדגש על אזורי פריפריה. כיום היא מחזיקה בארבעה מרכזים פעילים בבית שאן, בערד, במעלות ובנתיבות (חלקם עם שותפים) בשטחי השכרה כוללים של כ-47 אלף מ"ר ונמצאת בהליכי הקמת מרכז מסחרי בכפר סבא.

החברה הצטרפה למסחר בבורסה בחודש מארס האחרון ומאז מנייתה נחלשה בכ-8% ומשקפת לחברה שווי של כ-230 מיליון שקל. לצד הנפקת המניות תכננה צים סנטרס לגייס אג"ח בהיקף של כ-80 מיליון שקל, אולם ויתרה על המהלך בשל הריביות שקיבלה במכרז. בימים האחרונים היא עדכנה כי היא שוב בוחנת הנפקת חוב.

מידאס מצידה עברה בחודשים האחרונים תקופת פעילות מאתגרת, במסגרתה נאלצה למכור נתח (18%) ממניות חברת הפרויקט המחזיקה במתחם המסחר והבילויים גני שרונה בתל אביב, בשל הצורך שלה במזומנים להתמודד עם חובותיה.

פרויקט שרונה הוא הנכס המרכזי של מידאס, שבין בעלי המניות הבולטים שלה אשת העסקים קורין אוונס, יוסף שטייינמן, יו"ר החברה יאיר רוטלוי וקרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1. החברה נסחרת כיום בשווי של כ-35 מיליון שקל, אחרי שמנייתה נחלשה בכ-10% מתחילת השנה.