מתג פלסט מבקשת הקפאת הליכים בשל חובות של כ-11 מיליון שקל

לחברת מוצרי הפלסטיק הוותיקה יש, בין היתר, חובות נטענים לבנקים בסך של כ-8 מיליון שקל ועוד חובות של כ-2 מיליון שקל לספקים • בא-כוח החברה, עו"ד רמי קוגן: "נעשה כל שאפשר על-מנת לשמר את פעילות המפעל ואת מקומות העבודה"

בבקשה שהוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, מבקשת חברת מוצרי הפלסטיק הוותיקה מתג פלסט לקבל צו הקפאת הליכים לתקופה קצובה של 30 ימים, וזאת - כנטען בבקשה - "לשם ייצוב החברה ומניעת כאוס מוחלט" ובגין חובות נטענים של כ-11 מיליון שקל.

לפי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד רמי קוגן, החברה מונה כיום 10 עובדים, ויש לה מפעל הפועל מזה 30 שנים, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרי פלסטיק במגוון תחומים, ובהם ייצור גופי תאורה, אלקטרוניקה, צעצועים, נשק ואביזריו ועוד.

לפי עו"ד קוגן, בקשתה של מתג פלסט נובעת, בין השאר, מרצונה לבדוק אפשרות להכנסת משקיע חיצוני וכן על-מנת לנסות לאפשר לה להמשיך בפעילותה ובכך למנוע את התמוטטותה, וזאת מתוך מטרה לגבש הסדר עם נושיה.

לפי הבקשה, "דחיפותו של הצו נובעת מן הצורך למנוע פעולות חד-צדדיות מצד נושיה של החברה וכן נוכח העובדה כי בימים אלה צפויים לחזור צ'קים בחשבונה של החברה, דבר אשר עלול לשתק לחלוטין את פעילותה ולהביא לפירוקה וחיסולה".

עם נושיה של מתן פלסט נמנים הבנקים הפועלים, דיסקונט, אוצר החייל, מזרחי טפחות ולאומי, להם חייבת החברה כ-8 מיליון שקל, בנוסף, לחברה יש גם, בין היתר, חובות לספקים בסך של כ-2 מיליון שקל. 

החברה ביקשה מבית המשפט להורות על מינויו של עו"ד אביב פריצקי כנאמן לחברה בתקופת הקפאת ההליכים.

בעל המניות בחברה הוא ישא ברוך, שייסד את החברה במתכונתה הנוכחית בינואר 1996. ברוך ערב אישית לחובות החברה לבנקים ולחלק מספקיה השונים. מנהל החברה, גבריאל ברוך, ערב אף הוא לחלק מחובות החברה.

עו"ד רמי קוגן, בא-כוחה של מתג פלסט, מסר בתגובה: "למרבה הצער, מדובר בעוד קריסת מפעל תעשייתי בפריפריה. נעשה כל שאפשר על-מנת לשמר את פעילות המפעל ואת מקומות העבודה, לטובת התעשייה הישראלית".