מדריך גלובס: כך תפנו מקום בסמארטפון בעזרת גוגל תמונות

הנייד מתפקע מסרטונים, תמונות ומוזיקה? לא צריך לחכות לפסח כדי לעשות סדר • כך תמחקו קבצים מיותרים, תבצעו גיבוי ותתפנקו בשפע של שטח אחסון - והכול בעזרת אפליקציית המדיה המובנה במכשירי אנדרואיד

גוגל תמונות / צילום: Shutterstock
גוגל תמונות / צילום: Shutterstock

שטח האחסון בטלפון שלכם שוב אזל? מערכת ההפעלה שוב מאיימת עליכם שלא תוכלו להתקין אפליקציות חדשות עד שתפנו מקום? נמאס לכם לשבת שעות ולהחליט אילו תמונות וסרטונים למחוק, רק כדי שיהיה לכם אוויר לעוד כמה ימים? המדריך הזה בשבילכם.

ריכזנו כמה טיפים שיאפשרו לכם לפנות המון מקום בזיכרון של הטלפון הנייד שיספיק לכם לעוד שבועות ואף חודשים ארוכים, וזאת בעזרת אפליקציה אחת, שמותקנת בראש במכשירי אנדרואיד - גוגל תמונות.

בעזרת המדריך שלפניכם תוכלו להרוג שלוש ציפורים במכה אחת: גם לפנות מקום בזיכרון הנייד, גם לדאוג לגיבוי החומרים המצולמים שלכם, וגם לפנות שטח במסגרת מכסת האחסון שלכם בחשבון גוגל (חשבון גוגל הוא זה שבעזרתו אתם מחוברים לאנדרואיד, והוא כולל את ג'ימייל, דרייב ויתר שירותי החברה).

מה עושים?

1. הפעילו את אפליקציית גוגל תמונות

2. הקליקו על כפתור שלושת הקווים המאוזנים בקצה העליון של המסך, ובעמוד שנפתח בחרו ב- "הגדרות"

3. במסך שנפתח הקליקו על "גיבוי וסנכרון"

4. מתחת למילים "גיבוי וסנכרון" מצוין חשבון הגוגל / ג'ימייל אליו יגובו התמונות. אפשר לפתוח חשבון חדש ולהשתמש בו רק לצורך זה. אם חשבון הגוגל/ג'ימייל הנוכחי שלכם מלא מדי גלשו אל מדריך מחיקת המיילים הגדול של גלובס טק.

5. במסך הגיבוי והסנכרון: הפעילו את הגיבוי והסנכרון באמצעות נגיעה בכפתור האפור. הוא אמור להפוך לכחול, ואם הוא היה בצבע הזה מלכתחילה - משמעות הדבר שאופציה זו כבר מופעלת במכשירכם.

6. כדי לחסוך במקום במסגרת המכסה החינמית של חשבון הגוגל שלכם (שכולל כאמור את כל שרותי גוגל - ג'ימייל, דרייב, תמונות וכו') הקליקו על "גודל העלאה" ובחרו ב -"איכות גבוהה (אחסון בחינם ללא הגבלה)". אם תבחרו באופציה השנייה - "מקורי" - אזי נפח התמונות וקטעי הווידאו שתשמרו יכללו במכסת נפח האחסון שלכם.

איכות השמירה של התמונות הוא 16 מגה-פיקסל, ושל הווידאו 1080 פיקסלים. זה די והותר לצרכים ביתיים.

7. לאחר שגיביתם את התמונות לפי המתואר במדריך זה, או אם גיליתם שהתמונות שלכם כבר מגובות בגוגל תמונות, תוכלו למחוק את התמונות ששמורות בזיכרון הסמארטפון כדי לפנות מקום חדש.

גשו חזרה לעמוד ההגדרות והקליקו על "פינוי שטח אחסון במכשיר". האפליקציה תציע לכם למחוק את הפריטים שכבר גובו בלחיצת כפתור. הקליקו על הכפתור הכחול שבו כתוב "פינוי" ולצידו נפח האחסון שתוכלו לפנות מזיכרון הסמארטפון שלכם. בעת הבדיקה אצלי, למשל, היה כתוב על הכפתור "פינוי 5.05GB".

8. ומה עם התמונות שכבר נשמרו בגודל מקורי ותופסות הרבה מקום? אפשר להורות לגוגל תמונות לכווץ את התמונות שכבר נשמרו, אך לא דרך האפליקציה. גשו לעמוד הזה בדפדפן (מהמחשב או מהנייד):

https://photos.google.com/settings

ושם לחצו על הכפתור Recover Storage.

במסך שייפתח יהיה כתוב בקטן כמה נפח אחסון תוכלו לשחרר (אצלי, בעת הבדיקה, היה מדובר על 4.5GB), ואז בתחתית החלונית שנפתחת לחצו על Compress.

תהליך הכיווץ לוקח זמן מה וייתכן שיחלפו כמה שעות עד שמונה נפח האחסון יציג את השיעור המעודכן והמכווץ.

חשוב לשים לב

ברגע שהמכשיר שלכם מגבה את התמונות לגוגל תמונות, הדבר בא על חשבון נפח הגלישה שלכם ולכן, אם אתם מרבים לצלם בכלל, ומרבים לצלם בוודיאו בפרט, שקלו להגביל את המכשיר מלהעלות תמונות ו/או וידאו בעת שאתם גולשים בגלישה סלולרית ולגבות רק כאשר אתם מחוברים באינטרנט אלחוטי Wi-Fi.

בעמוד "גיבוי וסנכרון" שבאפליקציית גוגל תמונות, גשו לחלק "שימוש בנתונים סלולריים לגיבוי". אם הכפתורים שליד המילים "תמונות" ו-"סרטים" מופיעים בצבע אפור משמעות הדבר שהטלפון לא יגבה חומרים בעת גלישה סלולרית. כדי לאפשר גיבוי בעת גלישה סלולרית, געו ב-"תמונות", ואז אם ברצונכם בכך - געו גם ב-"וידאו".

טיפים למתקדמים

אפשר לגבות תיקיות נוספות לגוגל תמונות באופן ידני. הקליקו על "גיבוי התיקיות במכשיר" (מעמוד "גיבוי וסנכרון") ובעמוד שייפתח סמנו את התיקיות שתרצו שיגובו לגוגל תמונות.

תיקיות שיופיעו לכם שם הן למשל תיקיית ההורדות, תיקיית התמונות בוואטסאפ, ותיקיית הווידאו בוואטסאפ. היתרון הגדול של שימוש באופציה זו היא שבזכותה תוכלו לגבות את התכנים שמתקבלים אצלכם בווטסאפ ולאחר מכן למחוק אותם מהמכשיר. החיסרון של אופציה זו היא שהתמונות וקטעי הווידאו ישמרו בלי קשר לשולח שלהן.

נסביר זאת בהרחבה: התמונות שמתקבלות בווטסאפ שלכם נשמרות במכשיר הטלפון עצמו. יש אפשרות לביצוע גיבוי לוואטסאפ ב- "גוגל דרייב" . מדובר בגיבוי שנועד לאפשר לכם מעבר בין מכשירים או כדי לשחזר את החשבון לאחר אבדן, גניבה או נזק למכשיר.

ואולם, גיבוי זה שומר תמיד את מה ששמור באפליקציית ווטסאפ במכשיר שלכם. זאת אומרת שאם תמחקו את התמונות וקטעי הווידאו מהמכשיר שלכם - הם ייעלמו גם מקובץ הגיבוי בגוגל דרייב, בפעם הבאה שהמכשיר יבצע גיבוי!

לכן, כפשרה, אפשר לגבות את קטעי הווידאו בגוגל תמונות, ואז לגשת לוואסטאפ ולמחוק משם קטעי וידאו ותמונות.

שימו לב - התמונות וקטעי הווידאו שיגובו מוואטסאפ יופיעו לכם בגוגל תמונות ועלולים להתערבב עם התמונות הפרטיות שלכם, כך שהשתמשו באופציה זו רק אם הדבר לא מפריע לכם.