סגן הממונה על השכר לשעבר יהיה הסמנכ"ל למשאבי אנוש בתע"א

כשברקע סכסוך עבודה ותכנית התייעלות - התע"א מינתה את ברק שטרוזברג לסמנכ"ל משאבי האנוש שלה • סמנכ"ל חדש גם לחטיבת כלי הטייס הצבאיים

תעשיה אוירית
תעשיה אוירית

ברק שטרוזברג, שכיהן בתפקיד סגן הממונה על השכר במשרד האוצר הוא הסמנכ"ל החדש למשאבי אנוש של התעשייה האווירית, וזאת לאחר שהחברה התנהלה במשך חודשים ארוכים בלי סמנכ"ל בתחום זה.

דירקטוריון החברה אישר בישיבתו מיום חמישי האחרון את ההמלצה של מנכ"ל התע"א, נמרוד שפר למנות את שטרוזברג לתפקיד.

שטרוזברג הוא רואה חשבון בהשכלתו, ובתע"א אומרים כי "הוא בעל רקע עשיר של ניהול משאבי אנוש ויחסי עבודה בסביבה ישראלית ובסביבה הגלובלית, ומעורה גם היטב גם בהיבטים רגולטוריים ומשפטיים שקשורים לחברה".

הוא כיהן במשך 6 שנים בתפקיד סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר, והיה מעורב בקביעת מדיניות ובקיום משא ומתן בנושאים שנוגעים ליחסי עבודה בחברות ממשלתיות עם ועדי העובדים הגדולים במשק.

בהמשך הוא כיהן במשך תקופה של כ 4 שנים בתפקיד סמנכ"ל משאבי האנוש של קבוצת אסם-נסטלה, והיה אמון על התוויה, ניהול ופיתוח אסטרטגיית משאבי האנוש שלה.

שטרוזברג עתיד למלא את התפקיד שלא אויש במשך חודשים ארוכים בתע"א, מאז שהסמנכ"לית הקודמת למשאבי אנוש, עירית קליפר אבני הודיעה על סיום תפקידה. זאת, על רקע תכנית הבראה שההנהלה מובילה בה ותכניות נרחבות לאיחוד חטיבות ושיפור היעילות- באופן שעשוי להתבטא בצמצום מצבת כוח האדם.

יחסי העבודה בתע"א מתוחים, ובשנה האחרונה יודעים טלטלות רבות כשברקע הצורך של הנהלת החברה לשפר משמעותית את היעילות ואת הרווחיות שלה. בתע"א מועסקים כ 15,000 עובדים, שרובם המוחלט בחר באחרונה ביאיר כץ, בנו של שר העבודה והרווחה ויו"ר הוועד לשעבר, חיים כץ לתפקיד יו"ר הוועד.

בימים האחרונים ההסתדרות הכללית והוועד הכריזו על סכסוך עבודה בתע"א, בעקבות אי שיתוף העובדים בבונוסים שחולקו בקיץ האחרון. הבונוסים, בהיקף כולל של כמה מיליוני שקלים חולקו רק לחברי הנהלה בכירים, באופן שעורר תרעומת בקרב העובדים- בטענה שזאת השנה השנייה שבה ההנהלה מתעלמת מהם בעת חלוקת בונוסים.

למרות שסכסוך העבודה נכנס לתוקף בשבוע שעבר, באופן שמאפשר לחברי הוועד לנקוט במהלכים ארגוניים שמאפשרים להם לשבות, לפתוח בעיצומים או לשבש את העבודה- יו"ר הוועד כץ ויו"ר החברה הראל לוקר סיכמו על מו"מ שיתקיים בשבועות הקרובים בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים תוך הימנעות, לפחות בינתיים, מצעדים ארגוניים.

לקראת המו"מ בין הוועד לבין ההנהלה, כץ התקשר עם הפרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר.

נמרוד שפר, מנכ"ל תע"א אמר על מינויו של שטרוזברג כי "בימים אלה של מהפכות טכנולוגיות ופעילות בשווקים חדשים, אנחנו נדרשים לתהליכי שינוי בחברה שמטרתם להבטיח את צמיחתה ורווחיותה בשנים הבאות ובכולם, נושא ההון האנושי נמצא בלבת הדברים וכמו בכל תהליך של שינוי, יש אתגרים רבים בדרך".

בתוך כך, בימים האחרונים הנהלת התע"א אישרה את מינויו של משה לוי, לתפקיד סמנכ"ל ומנהל חטיבת כלי הטייס הצבאיים של החברה. לוי, שבתפקידו האחרון שימש בתפקיד מנהל מפעל המל"טים של החברה, הצטרף לשורות התע"א ב 2012 מהמתחרה אלביט מערכות.

עם מינויו למנהל חטיבת כלי הטייס הצבאיים הוא עתיד להחליף את שאול שחר, שפורש משורות החברה.

בתקופה הקרובה צפויים עוד מינויים בכירים בשורות התע"א, וזאת על רקע מהלכים שלוקר ושפר מובילים, ובמסגרתם לפחות מחצית מחברי ההנהלה הבכירה של החברה, בעיקר בדרג של סמנכ"ל, יוחלפו.