שטראוס מחממת מחדש את קטגוריית הפסטה המצוננת

תשווק את המוצרים מחדש תחת מותג הארוחות המוכנות שלה, "Eat Good"

שטראוס תנסה לחמם את קטגוריית הפסטה המצוננת: קבוצת המזון השנייה בגדולה בשוק הישראלי צפויה לבצע במאי הקרוב שינוי כולל במתכונים ובמיתוג של מוצרי הפסטה שהיא מייצרת, ולהתחיל לשווקם מחדש תחת מותג הארוחות המוכנות שלה "Eat Good" - כך נודע ל"גלובס".

כיום שולטת שטראוס בקטגוריית הפסטה המצוננת ואוחזת בנתח שוק של כ-50%, כשמולה פועלת גד שמשווקת את הפסטות המצוננות של חברת "נונה" ואוחזת בנתח שוק של כ-30%. בקטגוריה פועלות גם הרשתות שופרסל ורמי לוי באמצעות המותג הפרטי שלהן, והן אוחזות ביחד בנתח שוק של קרוב ל-20%.

שטראוס החלה לייצר פסטות טריות ממולאות במפעל הסלטים של הקבוצה בכרמיאל כבר ב-1995. עם זאת, הפסטה המצוננת נחשבת לקטגוריה קטנה בשוק הישראלי, כאשר מכירותיה השנתיות נאמדות בכ-63 מיליון שקל, והיא מהווה רק 7% מכלל מכירות הפסטה. זאת בעוד שבמקומות אחרים בעולם, דוגמת קנדה, אוסטרליה ומדינות מפותחות באירופה, היא מגיעה עד ל-16% מהמכירות.

הצעד הזה מצטרף למהלך כולל שמתבצע בשטראוס בשנה האחרונה, שמטרתו לבחון מחדש מתכונים קיימים, לצמצם את כמות הרכיבים ולהיפטר מחומרי טעם וריח, מייצבי E וצבעי מאכל, כמו גם להתאים את המתכונים הקיימים לרפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות שצפויה להיכנס לתוקף ב-2020.

משיקה גם ארוחות מוכנות לאכילה 

בתוך כך, בימים אלה מרחיבה שטראוס את הפעילות שלה בחטיבת המזון הטרי ומתחילה לשווק גם ארוחות מוכנות לאכילה תחת המותג "Eat Good". במסגרת זו יחלו להימכר 4 מוצרים שכוללים מארז של ארוחה אישית מוכנה במשקל של 300 גרם, שמורכב מפחמימה, מעט ירקות מבושלים ותוספת צמחונית כלשהי בטעמים משתנים. צורת ההגשה היא קופסת שדורשת חימום במיקרוגל, ובחודשים הראשונים היא תימכר ברשת שופרסל בלבד. ארבעת המוצרים צמחוניים, כששניים מתוכם גם טבעוניים, והם יימכרו במחיר לקמעונאי של 15-17 שקלים ליחידה. 

בכל אופן, שטראוס אינה מייצרת את המוצרים הללו באחד ממפעליה, כי אם באמצעות ספק חיצוני - חברת האוכל המוכן "מבושלת" במפעל שנמצא במבוא חורון. 

לדברי יפתח עצמון, מנכ"ל חטיבת המזון הטרי בשטראוס ישראל, בחברה השקיעו כ-5 מיליון שקל במהלך, כשהכוונה היא "להכפיל את השוק כבר ב-2019, כאשר בשנים הראשונות הצפי הוא לצמיחה של 20%-30%". 

כיום השחקנית הפעילה בקטגוריית המנות המוכנות ברשתות הקמעונאות היא שופרסל, באמצעות חמגשיות מוכנות שנמכרות תחת המותג הפרטי בהיקף של 10-12 מיליון שקל בשנה בלבד. לדברי עצמון, "יש כאן עניין של חינוך שוק: אנחנו צריכים להתמודד עם תפיסה לא טובה של ארוחות מוכנות בארץ, אבל אנחנו רואים בזה מהלך ארוך-טווח ומוכנים להשקיע את הזמן ולדייק את מה שיידרש". 

בכך מתכוון עצמון גם לשחקניות שיצאו מהשוק, אך גם לשחקניות קיימות שמוכרות ארוחות מוכנות דוגמת מג'יק או מנה חמה. הוא מציין כי מדובר בקטגוריה עם היקף מכירות שנתי של 60 מיליון שקל, כשמעל למיליון יחידות נמכרות בחודש. "בגלל שזה נתפס לא טוב, המחיר האפקטיבי עם המבצעים הוא יחסית נמוך ועומד על כ-6 שקלים", מציין עצמון, כאשר בשטראוס, כאמור, המוצר אמור להיות מתומחר וממותג כיקר הרבה יותר.

בארה"ב ובאירופה עוברים לארוחות מוכנות 

בשטראוס, כמו רבות מרשתות ויצרניות המזון בעולם, גילו כבר מזמן כי השווקים הצומחים והטרנדיים שאפשר לגבות עליהם פרמיה נאה הם הנוחות והבריאות. גם בישראל, חברות המזון המקומיות השיקו בשנה האחרונה בעיקר מוצרים מוכנים לאכילה, מוכנים לבישול ומוכנים לצריכה על הדרך.

אחת מהמגמות הבולטות במסגרת הטרנד הזה היא המעבר לארוחות מוכנות. כך למשל, כ-42% מתקציב המזון החודשי של בני דור המילניום בארה"ב יוצא על מזון שמוכן מחוץ לבית, כך על-פי נתוני חברת השיווק Acosta. אשתקד הוציאו בני דור המילניום בממוצע 202 דולר בחודש על מזון שהוכן מחוץ לבית, זאת לעומת ממוצע של 159 דולר ב-2015.

בארה"ב ובאירופה המעבר לצריכה של מנות מוכנות דומיננטית במיוחד, וכמעט בכל רשת סופרמרקטים ניתן למצוא מקררים עם ארוחות מוכנות שאפשר לאכול במקום או לאחר חימום קצר - החל מאורז ופסטה ועד למרקים וסושי.