על חורבות חמי יואב, בהשקעה של 150 מיליון שקל: 60 דונם של מתחם אירוח וספא

קבוצת שבט אחים, שמתחם חמי יואב נמצא בבעלותה, תקים את הריזורט "דרים איילנד" • להקמת המלון קיבלה הקבוצה מענק ממשרד התיירות, אף עפ"י שרמתו תהיה גבוהה מזו שאליה מכוון המשרד

"דרים איילנד". יחליף את חמי יואב / הדמיה: איציק לוי
"דרים איילנד". יחליף את חמי יואב / הדמיה: איציק לוי

מכוונים גבוה: קבוצת שבט אחים תשקיע כ-150 מיליון שקל בהקמה של מתחם אירוח וספא המוקם על חורבות מתחם חמי יואב שהיה בבעלותה. את חמי יואב, ששימש כאתר מרחצאות במים תרמו-מינרליים שנובעים מהאדמה יחליף ריזורט המוקם בימים אלו. הריזורט ששמו "דרים איילנד" יכלול 26 חדרי אירוח גדולים ועוד 17 חדרי טיפול, שלוש מסעדות ואולם כנסים. המקום ישתרע על 60 דונם באזור יואב (דרום השפלה). הפתיחה מתוכננת לאביב 2019.

מבחינת יהודה יפרח, מבעלי קבוצת שבט אחים מדובר בבשורה לענף התיירות. "לראשונה יוכלו ליהנות בישראל מתרבות הריזורט המפנקת בסטנדרט בינלאומי. מדובר באי חלומי המעמיד בראש סדר העדיפויות שלו חווית אירוח יוצאת דופן, שטרם נראתה בארץ". היעד של שבט אחים הוא לארח חצי מיליון אורחים בשנה בתמהיל של קהל פרטי ועסקי, תיירות פנים ותיירות נכנסת. להקמת המלון קיבלה הקבוצה מענק ממשרד התיירות במסגרת תכנית המשרד לעידוד יזמים להקמה של בתי מלון. מטרת המשרד, אגב, היא בעיקר לעודד הקמה של בתי מלון בדרגת אירוח בינונית, מה שלא תואם לריזורט האמור שמכוון לדרגת אירוח גבוהה.

קבוצת שבט אחים פעילה משנת 2006. הקבוצה מחזיקה במתחמי הכנסים והאירועים נסיה בצומת ראם, דוריה ביואב ובחברות הקייטרינג והקונדיטוריה לי-בר והלליס. שבט אחים היא מספקיות הקייטרינג הגדולות של צה"ל. העסקה הגדולה שכרתה החברה לאחרונה עם צה"ל נגעה לאספקת מערך המזון של עיר הבה"דים, אחרי שהסכם עם חברת הקייטרינג שולץ לא התרומם.

כך ייראה הריזורט "דרים איילנד" / הדמיה: איציק לוי
 כך ייראה הריזורט "דרים איילנד" / הדמיה: איציק לוי