ההתפרצות הגעשית בהוואי כרסמה בתוצאות: אורמת צונחת 4.5% אחרי הדוחות

אורמת פיספסה את התחזיות גם ברווח וגם בהכנסות • ההשבתה של תחנת פונה בהוואי בצל התפרצות הלבה כרסמה בשורה העליונה • יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת: "במידה ועד סוף השנה תביעת הביטוח לא תגיע לכדי פתרון, צפויה השפעה שלילית בהיקף של כ-20 מיליון דולר על ה-EBITDA המתואם"

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

אורמת טכנולוגיות פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, ופיספסה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק, גם ברווח וגם בהכנסות. מניית אורמת  מאבדת כעת 5% בבורסה בתל אביב. מנכ"ל החברה, יצחק אנג'ל עדכן כי במידה ועד סוף השנה תביעת הביטוח על רקע ההתפרצות הגעשית בהוואי לא תגיע לכדי פתרון, צפויה השפעה שלילית בהיקף של כ-20 מיליון דולר על ה-EBITDA המתואם.

תוצאות הרבעון של אורמת
 תוצאות הרבעון של אורמת

אורמת עדכנה כי בפונה, הוואי, פסקה זרימת הלבה אשר כיסתה שלושה ראשי בארות, הוציאה מפעולה את תחנת ההשנאה של תחנת הכוח ופגעה במחסן שבו אוכסן גם ציוד קידוח. אורמת מבצעת כעת הערכה של הנזק למתקנים וממשיכה לפעול בתיאום עם חברת החשמל המקומית על מנת להחזיר את תחנת הכוח לפעילות. החברה נמצאת בתהליך של סלילת כבישי גישה למתחם, הסרת השסתומים מבארות ההפקה ובניה מחדש של תחנת ההשנאה. 

לגבי תוצאות הרבעון, בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-31 סנט למניה, מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק ב-10 סנט למניה. בשורה העליונה, אורמת רשמה הכנסות של 166.5 מיליון דולר ברבעון, אמנם מדובר על עלייה של 5.9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך ההכנסות נפלו מתחת לממוצע התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 172.97 מיליון דולר ברבעון.

הכנסות מגזר החשמל גדלו ב-5.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-116.9 מיליון דולר, לעומת 110.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לתחנות הכוח Platanares ,Tungsten Mountain וההרחבה של אולקריה אשר החלו בהפעלה מסחרית במהלך 12 החודשים האחרונים וכן בשל התרומה של התחנות מהרכישה של USG. מנגד, הגידול קוזז בחלקו מההשבתה של תחנת פונה וכן מהיקף ייצור נמוך יותר בתחנות אחרות עקב עבודות תחזוקה ושדרוג, טמפרטורות גבוהות מהממוצע עקב זרימת הלבה בסביבת תחנת הכוח פונה, ועקב צמצום יזום של החשמל הנמכר לרשת במספר תחנות על ידי מנהלי רשתות החשמל (curtailment). הכנסות מגזר המוצרים גדלו ב-7.9% והסתכמו ב-48.4 מיליון דולר ברבעון לעומת 44.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה- EBITDA הסתכם ברבעון ב-75.6 מיליון דולר לעומת 76.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי רשמה אורמת תחת סעיף הוצאות מכירה ושיווק הוצאה חד פעמית בסך של 5 מיליון דולר בגין הסיום של חוזה החשמל של תחנת הכוח Galena 2 עם .NV Energy בכוונת החברה למכור את חשמל מ-Galena 2 במסגרת חוזה החשמל עם SCAPPA במחיר של 75.5 דולר למגה-וואט החל ממרץ 2019.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת: "אנו מאשררים את התחזית שלנו לשנת 2018 וצופים שההכנסות במגזר החשמל יהיו בטווח שבין 500 ל-510 מיליון דולר. במגזר המוצרים אנו צופים כי ההכנסות יהיו בטווח שבין 190 ל-200 מיליון דולר וכי ההכנסות בתחומי ניהול הביקוש לאנרגיה ואגירת אנרגיה יהיו בטווח שבין 8 ל-12 מיליון דולר. בהתאם, התחזית לסך ההכנסות בשנת 2018 צפויה להיות בין 698 מיליון דולר ל-722 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם הנה בין 370 ל-380 מיליון דולר, זאת בהנחה כי עד סוף השנה תביעת הביטוח בגין הפסדי ההכנסות בתחנת פונה תגיע לכדי פתרון. במידה ועד סוף שנת 2018 תביעת הביטוח לא תגיע לכדי פתרון, צפויה השפעה שלילית בהיקף של כ-20 מיליון דולר על ה-EBITDA המתואם. כעת, שזרימת הלבה בסביבת תחנת הכוח פונה פסקה, אנו פועלים על מנת להחזיר את התחנה לפעילות. ההשבתה של פונה יחד עם החלפה של מספר גדול מהממוצע של משאבות הפקה במהלך הרבעון השפיעו על הרווחיות הכוללת".