אל תשכחו את פריז: הצרפתים מחפשים סטודנטים בתל אביב

וגם: משה לחמני מקבל השראה מבן גוריון

הלן לה גל ואנטואן בסוויל /צילום:Amandine Desmousseaux :
הלן לה גל ואנטואן בסוויל /צילום:Amandine Desmousseaux :

בשורה לפרנקופילים: בשבוע שעבר התקיים באוניברסיטת תל אביב "סלון Choose France". תחת השם המבטיח נערך במקום יריד לימודים שהציג בפני סטודנטים ישראלים את מסלולי הלימוד והמסגרות האקדמיות בצרפת. זאת, במסגרת אירועי "עונת ישראל-צרפת 2018", המציינת 70 שנה ליחסים הבילטרליים בין המדינות.

לא רק נציגי מוסדות להשכלה גבוהה היו שם, אלא גם נציגיהן של חברות צרפתיות הפעילות בזירה המקומית שהציגו אפיקי תעסוקה אפשריים, בתחומים שונים, מרכב ועד קוסמטיקה. בחברות אלו ניתן היה לפגוש את מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי, KLM אייר פראנס ולוריאל.

בנושאי הדברים ניתן היה לפגוש את הלן לה גל, שגרירת צרפת בישראל; אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל; פרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב שהוא עצמו למד בצרפת; ביאטריס חייט, המנכ"לית הגלובלית של סוכנות קמפוס פראנס (שארגנה את הארוע יחד עם המכון הצרפתי בישראל); מישל רמו ממשרד האדריכלים הצרפתי מישל רמו ושות'; סרג' בורג, הנספח לענייני השפה הצרפתית בשגרירות צרפת, ועוד. לה גל סיפרה לנוכחים כי ערב קודם נחתמו 9 הסכמים לחילופי סטודנטים בין מוסדות השכלה גבוהה בישראל - הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, והמרכז הבינתחומי בהרצליה - לאוניברסיטאות בפריז, ליון ורן. אורחת נוספת ששימחה את המבקרים, הייתה מכונית רנו טוויזי (Twizy), החשמלית הזעירה של רנו.

אנרגיות מדבריות: משה לחמני מקבל השראה מבן גוריון

בשבוע שעבר הגיעו נציגי הנהלת שיכון ובינוי ונציגי הנהלת אנרגיה מתחדשת לנגב המערבי. המאורע: חנוכת שישה מתקנים סולאריים חדשים בהספק של 60 מגה וואט ובהיקף השקעה של 220 מיליון שקלים. 

משה לחמני, מנכ"ל שיכון ובינוי, לא יכול היה שלא להתייחס לחזונו של דוד בן גוריון והכריז תחת השמש הקופחת כי פרויקטים שכאלה מייצגים חלוציות חדשה, תוך שהם עושים שימוש בטכנולוגיה חדשנית להפרחת השממה.

נבות בר, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, סיפר לנוכחים שתוך כדי בניית הפרויקט היו שינויים בוועדות התכנון האחראיות על הקרקע, זאת עקב כך שהקרקע עברה ממועצה אזורית נגב מערבי לעיריית נתיבות. שינויים אלה העלו את החשש שהם לא יצליחו לעמוד בלו"ז של רשות החשמל, אולם בסופו של דבר הם הצליחו ועלו על הקרקע במועד.

במתחברים לאנרגיות ולחזון של בן גוריון: עו"ד איתי גפן, שותף בכיר במשרד עו"ד גורניצקי שמלווה את הפרויקט; דידי פז, מנכ"ל נגב אנרגיה; איתן פרנס, יו"ר איגוד האנרגיות המתחדשות; כמו גם נציגי הרשויות, תושבים, שותפים ויועצים לפרויקט.

דידי פז, איתן פרנס, משה לחמני ונבות בר/ צילום: אילן אסייג
 דידי פז, איתן פרנס, משה לחמני ונבות בר/ צילום: אילן אסייג