המערכת הפוליטית מגיבה להמלצות המשטרה בתיק 3000: השמאל רועש, הימין שותק

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, קוראים לרה"מ נתניהו להתפטר בשל ההמלצה להעמיד לדין את מקורביו בפרשת הצוללות • הליכוד בתגובה: "הניסיונות של השמאל להדביק את פרשת הצוללות לנתניהו התרסקו אל קרקע המציאות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

הזירה הפוליטית מגיבה היום (ה') להמלצת המשטרה להגיש כתבי אישום לחשודים בפרשת הצוללות לפי השיוך המפלגתי של מנהיגיה. בעוד בימין יש שתיקה מוחלטת בנוגע להודעת המשטרה על העמדה לדין של ראשי צוות לשכתו של בנימין נתניהו עד לשנת 2016, בשמאל ממהרים להפנות אצבע מאשימה אישית לראש הממשלה. כך, אבי גבאי ויאיר לפיד קראו לנתניהו להתפטר.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: "גניבת כסף ממערכת הביטחון היא בגידה בחיילי צה"ל. בכסף הזה יכולנו לרכוש נגמ"שים במקום הנגמ"שים המיושנים שאיתם נכנסו החיילים שלנו לעזה לפני 4 שנים. אם ראש הממשלה ידע על מעורבות מקורביו, הוא צריך להתפטר. ואם הוא לא ידע - עליו להתפטר כי הוא לא כשיר לנהל את מערכת הביטחון שלנו".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר: "המלצת המשטרה לא מאפשרת לבנימין נתניהו להמשיך ולכהן עוד בתפקידו. במשמרת שלו, אנשי אמונו והקרובים לו ביותר חשודים כי סחרו בקודש-הקודשים של מדינת ישראל. נתניהו חייב לציבור הסבר. מה הוא עוד לא ידע? איך קרה שסביבו הרוויחו לפי החשד עשרות מיליונים מתחת לשולחן בעסקת נשק רגישה שהוא ניהל באופן אישי? איך ייתכן שהוא לא ידע, ומדוע אישר מכירת צוללות מתקדמות למצרים תוך שהדבר הוסתר משר הביטחון, ממשרד הביטחון ומצה"ל? אם כל זה קרה מבלי שנתניהו יודע מה הולך אצלו בלשכה, הוא אינו כשיר להמשיך בתפקידו".

יו"ר ועדת ביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ׳ אמרה: "המלצות המשטרה להעמיד לדין את אנשי הטבעת הקרובה והאינטימית ביותר של נתניהו מותירות שתי אפשרויות: שהיה שותף לכל - או לחלופין שהוא עיוור תמים ושלומיאל, המקיף עצמו בסביבה מושחתת המנצלת אותו וסוחרת בנכסי המדינה ופוגעת אנושות בביטחונה כדי לשלשל ממון רב לכיסה הפרטי. בכל מקרה, זה ההיפוך המוחלט והנורא ביותר לציונות ולפטריוטיזם".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ עופר שלח, אמר: "לא צריך הליך משפטי כדי לדעת את מה שברור לכל אזרח בישראל: האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה נגעו בכסף בסכומים גדולים בעסקה הביטחונית הרגישה ביותר בישראל, בעודם משרתים את ראש הממשלה - הן בענייניו הפוליטיים והאישיים והן בעניינים מדיניים".

מנגד, בקרב שרי הימין, הקופצים לשלוח תגובות מהירות בנוגע לפיגועים ואירועים ביטחוניים - דממה.

השר נפתלי בנט דווקא הפעיל הבוקר את צוות הדוברות שלו, אך לא בנוגע לאירועי השעה, אלא באשר להחלטה צרפתית להכיר במרשל פטן כגיבור מלחמת העולם הראשונה. שרי הליכוד, רבים מהם מכירים אישית את המעורבים, שותקים עד לשעה זו.

מהליכוד נמסר: "הניסיונות של השמאל להדביק את פרשת הצוללות לראש הממשלה נתניהו - התרסקו אל קרקע המציאות. אנו משתתפים בצערם של לפיד וגבאי, שגם הפעם נגוזה תקוותם הנואשת להחליף את ראש הממשלה נתניהו באמצעות האשמות-סרק". 

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת הצוללות (תיק 3000) הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, וכל עוד לא הורשעו בדין, הם בחזקת חפים מפשע.