הקבלנים לניסנקורן: "פועלי הבניין לא ממושמעים, מאיימים על מנהלי עבודה"

יו"ר קבוצת אביב דפנה הר-לב פנתה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שנשא דברים בכנס הנדל"ן שארגנו מרכז הנדל"ן וידיעות אחרונות לרגל 70 שנות בנייה ותשתיות וציינה כי האחריות למצב נמצאת גם בקרב הפועלים שנמצאים לעיתים בעמדת כח

אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

המשבר בענף הביצוע שגובה את חייהם של פועלי בניין רבים, עמד גם הוא במרכז השיח בכנס הנדל"ן שארגנו מרכז הנדל"ן וידיעות אחרונות לרגל 70 שנות בנייה ותשתיות הערב (א') בראשון לציון. יו"ר קבוצת אביב דפנה הר-לב פנתה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שנשא דברים בכנס וציינה כי האחריות למצב נמצאת גם בקרב הפועלים שנמצאים לעיתים בעמדת כח: "העובדים לא ממושמעים" אמרה הר-לב. "הם עושים שביתות, מאיימים על מנהלי עבודה, אם מנהל עבודה זורק פועל אחד מאתר הבנייה- כולם הולכים הביתה".

ניסנקורן בתגובה אמר כי "אי אפשר לסמן את מי שנפגע ולהגיד שהווא אשם. כשאתם הקבלנים מאשימים את הפועלים אתם עושים לעצמכם עבודה קלה. חלק מהבעיה היא שהעובדים הם לא עובדים ישירים. אני מכיר גם את הלחצים שמופעלים על מנופאים לעבוד בתנאים בלתי סבירים. אם כל כך הרבה פועלים נפצעים יש פה משהו לקוי. והמצב הגיע לכזאת קיצוניות שנדרש תיקון. ביום שהעברנו את התיקון לפיגומים לתקן אירופאי, באותו יום בפתח תקווה קרס פיגום. בסוף הפועלים הם המוחלשים"