yes | בלעדי

מנכ"ל בזק בינלאומי מוטי אלמליח מסיים תפקידו אחרי 5 שנים

(עדכון) - אלמליח יסיים את תפקידו לאחר שישלים את גיבוש התקציב של בזק בינלאומי לשנה הבאה • הדירקטוריונים של yes, פלאפון ובזק בינלאומי אישרו היום לכל אחת מההנהלות של החברות-הבנות להיכנס למו"מ עם ועדי העובדים בחברות בנוגע לתהליכי התייעלות ושינויים ארגוניים

דירקטוריון בזק יאשר הבוקר (ב') תוכנית לכניסה למשא-ומתן עם עובדי החברות-הבנות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, וזאת במסגרת המהלך לאיחוד בין פעילויות שלוש החברות תחת הנהלה אחת בראשות רן גוראון, שמשמש היום כמנכ"ל פלאפון ו-yes. זאת, כפי שפורסם אתמול ב"גלובס".

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל בזק בינלאומי, מוטי אלמליח, יסיים את תפקידו בסוף השנה, וזאת בתום 5 שנים בתפקיד.

דירקטוריון בזק  צפוי לאשר גם את המהלך הזמני שיוביל גוראון במסגרת הניהול המאוחד שיהיה לשלוש החברות, כך שמה שצפוי לקרות הוא שחלק מהסמנכ"לים הנוכחיים יוכפפו לסמנכ"לים העתידיים שינהלו את החברה המאוחדת.

אלמליח מסיים את תפקידו אחרי שהביא את בזק בינלאומי לשיאים חדשים מבחינת היקפי הפעילות של החברה והפך אותה לאחד הגופים החזקים בתחום התקשורת העסקית בישראל. עדיין לא ידוע לאן פניו מועדות, אבל הוא מסיים את תפקידו בהבנה וברוח טובה, אחרי שישלים את גיבוש התקציב של בזק בינלאומי לשנה הבאה. 

"תהליכי התייעלות ושינויים ארגוניים"

דירקטוריון בזק (הפועל כדירקטוריון החברות-בנות) התכנס היום ומסר את ההודעה הבאה: "בהמשך לדיווחים בדבר בחינת מהלכים שונים בחברות הבנות בקבוצת בזק, הדירקטוריונים של yes, פלאפון ובזק בינלאומי אישרו היום לכל אחת מההנהלות של החברות-הבנות להיכנס למשא-ומתן עם ועדי העובדים בחברות, בנוגע לתהליכי התייעלות ושינויים ארגוניים".

"מטרת החלטה זאת היא להבטיח את חוזקן ומעמדן של החברות-הבנות לאורך זמן בענף התקשורת, זאת בשוק תחרותי הפועל תחת מגבלות רגולטוריות כבדות על החברות, ולנוכח הצורך בהשקעות גבוהות בתשתיות וטכנולוגיה. יש לציין כי החברות-הבנות ממשיכות לפעול כפי שהתנהלו עד כה, באופן עצמאי ונפרד".

כפי שנחשף הבוקר ב"גלובס", בשלב הראשון החברות ימשיכו להתנהל באופן עצמאי, אך באופן הדרגתי תגובש הנהלה אחת שתשתלט על העסק. זה אומר שסמנכ"לים שייבחרו להנהלה החדשה, יפקחו על סמנכ"לים קיימים עד להשלמת התהליך שיכול להיות ארוך מאד.

המשמעות היא שקרוב לוודאי שנראה גל של עזיבות של סמנכ"לים שיעדיפו לפרוש ולחפש את עתידם במקומות אחרים. בקבוצה אומרים כי גוראון כבר גיבש את ההנהלה החדשה, אך לא רבים יודעים עליה. 

המהלך, לפי לשון ההודעה של בזק, מכוון כרגע להתייעלות ולסינרגיה. במלים אחרות, מה שאנחנו צפויים לראות הוא מיזוג של פעילויות בשלב הראשון בעיקר באזור שירות הלקוחות, כוח-האדם, ההנדסה וכו'. עוד ניתן ללמוד מההודעה כי החברה מכירה בכך שתחומים מסוימים שבהם נדרשת מומחיות, יישארו מערכים כפולים. כך למשל בתחום הלוויינות או הסלולר יש להניח שלא יהיו כפילויות, כי מדובר בתחומי התמחות ספציפיים שהפעילות המשותפת תצטרך להמשיך ולתחזק זמן רב.

נציין כי משרד התקשורת טרם נתן את אישורו למהלך, אך בזק סבורה כי אין צורך באישור. למרות זאת, החברה מעדכנת את המשרד על המהלכים שהיא צפויה לבצע, וזאת על-מנת שלא ליצור מצב שהמשרד יגלה שבזק עושה מהלכים משמעותיים ללא אישורו. באופן כללי, במשרד לא מגלים התלהבות יתירה מהמהלך ולא יורדים לסוף דעתו של מי שמוביל אותו. 

"טעות חמורה" 

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, מסרה: "נדהמנו לגלות מכלי התקשורת על סיום העסקתו של מנכ"ל החברה ועל פיטורי סמנכ"לים נוספים. מקומם כי כך, באופן חד-צדדי, יוצאת אל הפועל תכנית של שינוי ארגוני - טרם תחילתו של משא-ומתן ובניגוד להסכם הקיבוצי עליו חתומה החברה מול עובדיה. לא ניתן יד לפגיעה בעובדי החברה, ולא נסכים לשום מהלך של שינוי ארגוני בלי לנהל משא-ומתן. לא נהסס לממש את סכסוך העבודה הקיים ולנקוט את כל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו, לרבות השבתת החברה.

"יצירת מצב בו הנהלה משותפת מנהלת במקביל כמה חברות שונות, הוא טעות חמורה. חברה בסדר הגודל של בזק בינלאומי אינה יכולה להסתפק במנכ"ל או סמנכ"ל ב-30% משרה. בנוסף, לא ייתכן שהדירקטוריון הזמני של הקבוצה, הנמצא בהליך מכרזי למציאת בעל שליטה חדש, יוצא למהלך שכזה". 

אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes, מסר היום לעובדים: "הנהלת החברה ביקשה להדגיש כי אין מדובר במיזוג החברות בקבוצה, וכי כל חברה תמשיך להתנהל באופן עצמאי. מטרתנו העיקרית הייתה ונשארה הביטחון התעסוקתי של העובדים תוך שימור מאפייניה הייחודיים של החברה".