בלומברג | בלעדי

המפיק חיים סלוצקי במגעים להקמת ערוץ בלומברג ישראל

במסגרת המגעים נבחנת היתכנות כלכלית של ערוץ כזה, האופן שבו הוא ינוהל ומי יהיו בעלי המניות שיחזיקו בו בארץ • הכוונה היא לצרף בהמשך משקיעים ישראלים נוספים

חברת סלוצקי אפיקי תקשורת שבבעלות המפיק חיים סלוצקי מנהלת מגעים עם קבוצת בלומברג להקמת ערוץ בלומברג ישראל - כך נודע ל"גלובס". במסגרת המגעים נבחנת היתכנות כלכלית של ערוץ כזה, האופן שבו הוא ינוהל ומי יהיו בעלי המניות שיחזיקו בו בארץ. 

אמנם סלוצקי ואנשיו, ביניהם רינת קליין, מנכ"לית סלוצקי אפיקי תקשורת, הם שמובילים את המהלך בשלב הזה, אך הכוונה היא לצרף בהמשך משקיעים ישראלים נוספים. אם וכאשר יקום, בלומברג ישראל אמור להיות ערוץ כלכלה דובר עברית עם תכנים העוסקים בכלכלה הישראלית אך מתייחסים גם לכלכלה הבינלאומית.

קבוצת בלומברג היא חברה המספקת שירותים פיננסיים שלה ערוץ טלוויזיה, אתר ואפליקציה. ערוץ בלומברג משדר על פני כל שעות היממה עדכונים מהבורסות בעולם, תחזיות כלכליות ופיננסיות וראיונות עם כלכלנים ובכירים בנושאי כלכלה, שיווק ומסחר. 

הרעיון להקים ערוץ בלומברג בישראל אינו חדש וכבר נשקל בעבר. לפני כמה שנים פורסם ב"גלובס" כי קבוצת בלומברג ביקשה להעלות גרסה ישראלית של הערוץ הבינלאומי שתכלול גם תכנים "מיובאים" אך גם כאלה שיופקו בארץ. אז הוגשה למועצת הכבלים והלוויין בקשה להעלות את הגרסה הישראלית של הערוץ, אך בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל.

גורם נוסף ששקל להקים ערוץ כלכלי דמוי בלומברג היה רמי לוי, שבחן את האפשרות של ערוץ טלוויזיה שישתלב במיזם משותף לו ולהוט. בדומה לבלומברג, הכוונה הייתה לשדר תוצאות מסחר מהבורסה ומדדים כלכליים נוספים לצד תכנים שיופקו עבור תוכניות אולפן.

הציבור שמתעניין בכלכלה קוסם לבעלי עסקים ולחברות מתחום המדיה כבר כמה שנים, בעיקר מפני שאל הצופים המסורתיים שהיוו בעבר את קהל היעד של חדשות מסוג זה, התווסף בשנים האחרונות גם קהל צעיר.

קבוצת סלוצקי מתמחה בהפעלת ערוצי נישה ומחזיקה כיום בבעלות על ערוץ 8, ערוץ הוט בידור ישראלי ושני ערוצי ילדים. אם המגעים יבשילו לכדי עסקה, תידרש הקבוצה לפנות למשרד התקשורת לצורך קבלת רישיון. הכוונה היא להקים ערוץ זעיר - כלומר, ערוץ שהכנסותיו אינן עולות על 80 מיליון שקל, וחובותיו הרגולטוריות כמעט אפסיות. עם זאת, יצירת מודל לערוץ כזה היא אתגר לא פשוט, שכן ערוץ כלכלי מסקר ופונה לעולם העסקי ואמור להיות ניזון ממנו, אך באופן כזה שישאיר אותו בלתי תלוי.

מקבוצת סלוצקי אפיקי תקשורת סירבו להגיב לידיעה.