"אין דבר כזה שני צדדים. חמאס פשט את הרגל מבחינה מוסרית"

מועצת הביטחון דנה על ההתלקחות בעזה – והתפזרה ללא החלטה • ארה"ב גינתה את התקפות הרקטות, אך לא הזכירה את חמאס במפורש • לפני תחילת הדיון השמיע שגריר ישראל באו"ם הקלטה של אזעקת צבע אדום: "זה מה ששומעים כל פעם כשחמאס משגר רקטה"

פגיעת הרקטה באשקלון/ צילום : רויטרס
פגיעת הרקטה באשקלון/ צילום : רויטרס

מועצת הביטחון התכנסה אמש (ג') לדיון ההתלקחות ברצועת עזה, אך התפזרה ללא קבלת החלטה.

קודם לכן, גינתה ארה"ב את התקפות הרקטות על מטרות בשטחה של ישראל, אך נמנעה מלהזכיר את חמאס באופן מפורש. "אנו מגנים במילים הקשות ביותר את התקפות הרקטות, הטילים והצמ"רים שמשוגרים מעזה לעבר ישראל", אמרה דוברת משרד-החוץ האמריקאי, התר נאורט. "אנו קוראים להפסקה מתמשכת של התקפות אלה. אנו ניצבים לצידה של ישראל, שמגנה על עצמה מההתקפות. זה פשוט לא קביל להפוך אזרחים למטרות (של התקפות)".

ישיבת מועצת הביטחון כונסה ביזמת קולומביה וכוויית. בתום הישיבה אמר השגריר הכווייתי, מנסור אל אוטאיבי, כי חברות המועצה לא הצליחו להגיע להחלטה על פיתרון מוסכם למשבר. הוא רמז, שההתייעצויות נקלעו למבוי סתום בגלל חילוקי דעות בסיסיים בין המעצמות הגדולות, שכל אחת מהן מחזיקה בזכות להטיל וטו.

"רוב חברות המועצה הסכימו שצריך לעשות משהו, ואחד מהנושאים שהועלו היה האפשרות שמועצת הביטחון תשקול ביקור בשטחים הכבושים", אמר השגריר. נראה שארה"ב התנגדה לרעיון.

בפגישה עם כתבים לפני תחילת הדיון, אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כי ישראל מתנגדת לקריאה המסורתית לשני הצדדים לשמור על איפוק. "שיהיה ברור, אין דבר כזה שני צדדים... יש חמאס שתוקף ויורה יותר מ-460 טילים לעבר אזרחים וישנה ישראל שמגנה על אזרחיה... חמאס פשט את הרגל מבחינה מוסרית".

דנון קרא למועצת הביטחון לגנות את חמאס בגין ההתקפות על ישראל ולהכריז עליו כעל ארגון טרור.

דנון השמיע הקלטה של אזעקת צבע אדום ואמר: "בכל פעם שחמאס יורה רקטה, ילדים בבית-הספר, מבוגרים בעבודה ומשפחות ברחבי הארץ - כולם שומעים את האזעקה הזו... חישבו על הילדים שרצים בפחד למקלטים".