דוחות או.פי.סי אנרגיה: קיפאון בהכנסות ברבעון השלישי, קפיצה ברווח הנקי ל-39 מיליון שקל

חברת האנרגיה, שנמצאת בשליטת קנון הולדינגס של עידן עופר, מדווחת על עלייה של 14% ברווח ברבעון השלישי, ומנגד קיפאון בהכנסות • ה-EBITDA של או.פי.סי ברבעון השלישי עלה ב-20% ל-107 מיליון שקל

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה / צילום: יונתן בלום
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה / צילום: יונתן בלום

חברת או פי סי אנרגיה  דיווחה היום (ד') על תוצאות הרבעון השלישי של השנה שלפיהן החברה רשמה קיפאון בהכנסות, ומנגד עלייה של 14% ברווח הנקי. 

בשורה התחתונה, הרווח של או.פי.סי אנרגיה עלה ל-39 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת רווח של 34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-342 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-348 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה ממכירות בתחום החשמל ירדו 1.7% ל-342 מיליון שקל ברבעון השלישי.

ה-EBITDA ברבעון עלה בכ-20% לכ-107 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נבע בעיקר מעדכון בתעריפים ומהחזר עלויות חד פעמי בגין תקופות קודמות. החברה רשמה עלייה של 75% בעלויות המימון והושפעה לרעה משינויי מט"ח.

ב-25 בספטמבר 2018 החלה עבודת תחזוקה מתוכננת בתחנת הכוח רותם שהושלמה בשבוע האחרון. כפי שדווח בעבר, עבודת התחזוקה שגררה הפסקת פעילות של התחנה בשל כך, תגולם ברבעון הרביעי השנה.

בעלת השליטה באו.פי.סי היא קנון הולדינגס  של עידן עופר.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה, מסר עם פרסום הדוחות: "אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של הקמת תחנת הכוח בחדרה בהספק של 148 מגוואט, הצפויה להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2019, כאשר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018 הושקעו בפרויקט כ-760 מיליון שקל. בנוסף, ממשיכה החברה לקדם את תחנת הכוח "צומת", בסמוך לצומת פלוגות בהספק של 396 מגה וואט, ובהתאם לכך חתמה על הסכם הקמה עם PW Power Systems LLC המוחזקת ע"י Mitsubishi Hitachi Power Systems. תחנת הכוח צומת צפויה להתחיל לפעול במהלך 2022. מעבר לכך, אנו רואים בחיוב את השינויים ברפורמת החשמל במשק, ובוחנים בהתאם הזדמנויות עסקיות רלבנטיות שיסייעו לצמיחתה העתידית של החברה".