לזה יש כסף: מנכ"לי משרדי הממשלה סידרו לעצמם מענקי פרישה

הבונוס המרבי עומד על כ-200 אלף שקל, והוא ישולם למנכ"ל שכיהן בתפקידו 45 חודשים או יותר • העלות התקציבית של המענקים נאמדת ב-2.5 מיליון שקל

ישיבת ממשלה/ צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
ישיבת ממשלה/ צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

מנכ"לי משרדי הממשלה יהיו זכאים למענקי פרישה אם השלימו תקופת כהונה של שנתיים וחצי ומעלה - כך עולה מהצעת החלטה שתוגש לאישור הממשלה ביום ראשון. הבונוס המרבי עומד על כ-200 אלף שקל, והוא ישולם למנכ"ל שכיהן בתפקידו 45 חודשים או יותר.

על הצעת ההחלטה לממשלה חתום מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, ומגישים אותה ראש הממשלה עצמו ושרי הליכוד, כולנו ומנהיג הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט.

הצעת ההחלטה צורפה ברגע האחרון לתיק ההצעות המוגשות לאישור הממשלה, ככל הנראה מתוך חשש מהביקורת שיעורר פרסומה ועל רקע האפשרות להקדמת הבחירות.

העלות התקציבית של המענקים נאמדת, על-פי מגישי ההצעה, ב-2.5 מיליון שקל, והיא זוכה לגיבוי משפטי של היועץ המשפטי של אגף הממונה על השכר באוצר, עו"ד ארז אנצוויג, והיועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה, עו"ד רון דול.

לפני כשנה יזם מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, הצעה להצמיד את שכר המנכ"לים של משרדי הממשלה לשכר הממוצע במשק, אך ההצעה לא קודמה על רקע ביקורת ציבורית על מהלך דומה של הצמדת שכר סגני השרים ומאות שכירים ששכרם צמוד לזה של סגני השרים.

לפי ההצעה, מנכ"לי משרדי הממשלה יקבלו "מענק פרישה מיוחד" בגובה שתי משכורות אם כיהנו בתפקיד בין שנתיים לחצי ל-27 חודשים; בונוס של 3 משכורות אם כיהנו בין 27 חודשים ל-3 שנים; בונוס של 4 משכורות אם כיהנו בין 3 שנים ל-45 חודשים; ובונוס השווה ל-5 חודשי משכורת אם כיהנו מעל 45 חודשים.

המענק מוגבל למנכ"לים שאינם זכאים לפנסיה תקציבית וששכרם החודשי ברוטו אינו עולה על 38,088 שקל.