ליברמן אצל הרב קנייבסקי, נתניהו וכחלון אמורים להיפגש הערב

לקראת פגישת נתניהו וכחלון הערב ב-18:30 מתרבים הריבים הפנימיים בקרב חברי הכנסת ושרי הממשלה

משה כחלון ואביגדור ליברמן /  עמית שאבי - ידיעות אחרונות
משה כחלון ואביגדור ליברמן / עמית שאבי - ידיעות אחרונות

לקראת פגישת נתניהו וכחלון היום (א') בשעה 18:30, מתרבים הריבים הפנימיים בקרב חברי הכנסת ושרי הממשלה.

בצד של ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד, עושים מאמצים בשעות האחרונות להרחיק את נרטיב ההליכה למערכת הבחירות מהודעת שר הבטחון ליברמן על התפטרותו. לשם כך, הם עושים מאמצים-לכאורה לייצב את הקואליציה ומנהלים ויכוח פומבי, תוך הטלת אחריות על השר משה כחלון (כמי שאמר שבנט לא יהיה שר הבטחון), על בנט ושקד, כמי שיואשמו כאלה שהפילו ממשלת ימין.

אך שרת המשפטים איילת שקד צייצה בשעות הבוקר דברים שאמר נתניהו באמצעות דובריו ביום 11 במארס 2018, כאשר הוא עצמו תכנן לצאת למערכת בחירות לקראת יוני 2018.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד: דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק . זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה".

במענה לכך השיב לה דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך: "ועל 61+ תפרקי ממשלת ימין? את יודעת על מה מדובר". (והדברים מבלבלים, אך אוריך צייץ את הדברים הבוקר, יום א')

במקביל, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם התראיין הבוקר ברשת ב', והאשים את שר החינוך נפתלי בנט בפיזור הממשלה והכנסת ובכך שליברמן החליט להתפטר. לדבריו "בנט השפיל את ליברמן במשך 8 חודשים" והיה זה שהניע את המערכה.

בינתיים, שר הביטחון היוצא ליברמן הגיע היום בבוקר לפגישה בביתו של הרב חיים קנייבסקי מנהיגה הרוחני של סיעת דגל התורה (אותה מייצג בכנסת ח"כ משה גפני). ליברמן ניסה להוביל את חוק הגיוס, באמצעות המלצת משרד הבטחון בנוסח מרוכך ביותר. הצעת החוק אמורה היתה לעלות לקריאות שניה ושלישית עד ל-4 בדצמבר אך כעת נראה שהחוק לא יושלם, וממשלת ישראל תהיה במצב של הפרת צו בג"ץ.