התחדשות עירונית בחיפה: חנייה בטאבו ו-12 דירות במקום 5

הדיירים בבניין שנמצא ברחוב אלסנדר ינאי 35 בחיפה מנסים להוציא לפועל את הפרויקט ההתחדשות העירונית כבר כ-9 שנים • הבניין הישן, בן 3 קומות ו-5 דירות, נהרס, ובמקומו ייבנה בניין בן 5 קומות

סיפור הדיירים:

"אנחנו 8-9 שנים בתוך התהליך", מספרת נורית חוביאן, מבעלי הדירות בבניין. "אנחנו היחידים מהבעלים שגרנו בו, כל השאר משכירים. שתית הם היזם השלישי בפרויקט הזה. התחלנו עם יזם אחד, ויום לפני החתימה, הוא החליט שהוא משנה את השם של החברה ושנחתום מול שלושה אנשים פרטיים שהם בעלי החברה - אז עזבנו את זה. 

"היזם השני היה חברה חדשה יחסית אבל שכבר עשו כמה פרויקטים בחיפה. איתם התחלנו תמ"א של הריסה. זה קצת הפחיד אותנו, שיש תקופה שאין נכס ואם הקבלן נתקע אז אנחנו בברוך, אבל העו"ד שלנו הרגיע אותנו. הוסיף המון סעיפים אבל זה התנהל בעצלתיים. למרות שהם אמרו שיש להם קשרים, הם רבו עם העירייה וזה התעכב. ואז הוא מכר את הפרויקט לשתית. וגם זה קצת היה מבהיל אבל לפחות מאז זה התקדם. 

"לא שמחה גדולה לעבור לגור בשכירות, אני עם שלושה ילדים קטנים. אבל זה למטרה טובה. אני ממליצה לבדוק טוב טוב עם איזה יזם מתחילים, שלא יצטרכו להחליף בדרך. וחשוב שהדיירים יהיו יחד, עם חזית אחת מול היזם - זה הרבה יותר בריא".

התמורה ליזם: הבניין הישן, בן 3 קומות ו-5 דירות, נהרס, ובמקומו ייבנה בניין בן 5 קומות ו-12 דירות. 7 דירות יוכל היזם למכור. תמהיל הדירות יכלול דירות 3 חדרים 72 מ"ר+ 9 מ"ר מרפסת במחיר 1,680,000 שקל. דירות גן 4 חדרים 112 מ"ר+ 115 מ"ר גינה במחיר 2,600,000 שקל, דירת גן 5 חדרים בגודל 158 מ"ר+ 160 מ"ר גינה שתימכר במחיר 3,600,000 שקל.

התמורה לדיירים: בעלי הדירות יקבלו דירות חדשות בשטח של כ- 109-135 מ"ר, בעלות מפרט עשיר הכולל: לובי מפואר, מעלית, חניה, מחסן.

חניה: כיום, חניה חיצונית, לאחר סיום הפרויקט כל דייר יקבל חניה מקורה רשומה בטאבו.

פינוי הדיירים: הדיירים התפנו עצמאית ומקבלים שכ"ד לתקופת הפינוי.

לו"ז: הבניין נהרס ב-1.8.18, הבנייה החלה למחרת. צפי סיום: הפרויקט מאי 2020

מיקום מדויק: רח' אלכסנדר ינאי 35, שכונת כרמליה, חיפה.

המצב הקיים: פרויקט פינוי-בינוי ראשון, בשכונת כרמליה. בשונה משאר הפרויקטים בכרמליה, זהו פרויקט הריסה ובניה מחדש ולא חיזוק מבנה. בניין בן 3 קומות ללא מעלית.

היזם והקבלן המבצע: חברת שתית בע"מ

אדריכל הפרויקט: קדרון לשניאק קלוס אדריכלים בע"מ