אורום ונצ'רס וביטוח ישיר מצטרפים להשקעה בחברת תאי הגזע והתרפיה התאית KidneyCure

בין המשקיעים הקיימים נמצאים יונתן לייטרסדורף, פרופ' ג'ון פינברג, וגלעד אלטשולר אחזקות • לאחר ההשקעה של אורום ונצ'רס וביטוח ישיר מסתכמים גיוסי החברה ב-4 מיליון דולר

מוריס קאהן   / צילום :איל יצהר
מוריס קאהן / צילום :איל יצהר

חברת קידניקיור (KidneyCure), המפתחת טיפול בתרפיה תאית מותאמת אישית בתאי גזע לשיקום כליות שנמצאות במצב של מחלה מתקדמת, הודיעה על הרחבת הגיוס שלה וצירוף המשקיעים קרן ההון סיכון אורום ונצ'רס (Aurum Ventures) שבשליטת מוריס קאהן, וכן ביטוח ישיר השקעות פיננסיות. בין המשקיעים הקיימים בחברה נמצאים יונתן לייטרסדורף, פרופ' ג'ון פינברג, וגלעד אלטשולר אחזקות. לאחר ההשקעה של אורום ונצ'רס וביטוח ישיר מסתכמים גיוסי החברה ב-4 מיליון דולר.

קידניקיור, שממוקמת בתל-אביב ומעסיקה כ 10 עובדים, מפתחת טיפול בו מופקת מעין "מיני כליה" מתאי החולה, אשר תומכת בתפקוד הכליה שנמצאת במשבר. התועלת המרכזית צפויה להיות הדחייה בצורך בדיאליזה או בהשתלת כליה. יזם החברה ומפתח המוצר הוא פרופ' בנימין דקל מן המרכז הרפואי שיבא.

מנכ"ל החברה הוא ד"ר אלון יער, בעבר מייסד ומנכ"ל חברת הולכת התרופות לפרקינסון נוירודרם, שנרכשה על ידי מיצובישי טנאבה פארמה מיפן בשנת 2017 בסכום של 1.1 מיליארד דולר.

"קידניקיור מציעה טכנולוגיה חדשנית לטיפול בשלבים מתקדמים של מחלת כליות שכיום אין לה כל ריפוי" אומר יער. "מחלת כליות כרונית הגיעה לממדים של מגיפה ברחבי העולם ועל פי הערכות כ-200 מיליון איש חולים במחלה. רק בארצות הברית סובלים מהמחלה כ-30 מיליון איש. ההוצאה השנתית בארה"ב עבור טיפולים רפואיים לחולי כליות כרוניים עולה על 64 מיליארד דולר, המהווים כ-20 אחוזים מכלל ההוצאות הרפואיות של Medicare בארה"ב.

"ההצטרפות של אורום ונצ'רס היא הבעת אמון בקידניקיור. מעבר להשקעה, אורום תורמת לקידניקיור ומועצת המנהלים שלה ניסיון רב והבנה עמוקה בתחום. ההון החדש שגויס יאפשר לנו להאיץ את המחקר והפיתוח, לעמוד ביעד של השלמת התהליך הרגולטורי ולהביא את החברה להתחלתם של הניסויים הקליניים".