המדינה משווקת קרקע ל-240 דירות בבנייה רוויה בישוב הבדואי חורה

מרכיב קרקע ליחידת דיור אחת כולל עלויות פיתוח - 20 אלף שקל בלבד

חורה  / צילום: : גיא נרדי
חורה / צילום: : גיא נרדי

שנה לאחר ששווק בהצלחה מגרש אחד לבנייה רוויה בישוב הבדואי חורה שבנגב, משווקת רשות הבדואים בנגב ליזמים בדואים, קרקעות נוספות לבנייה רוויה בישוב. הקרקעות משווקות במכרזים במסלול מכירה או השכרה, במחירים זולים במיוחד כדי לעודד מכירה או השכרה מוזלת לאוכלוסייה הבדואית.

בסך הכל עומד מרכיב הקרקע כולל עלויות הפיתוח ליחידת דיור אחת על סך של 20 אלף שקל. זאת כאשר דירה בשטח 100 מ"ר צפויה להימכר בפחות מ-500 אלף שקל. על פי הערכות, לדירות צפוי להיות ביקוש להשכרה מצד מורים מהגליל שמלמדים במוסדות החינוך בישובים הבדואים בנגב.

בחורה, שהוא ישוב בדואי מוסדר, מתגוררים 18 אלף תושבים, בקרקע שברובה בבעלות המדינה. לפני שנה שווקה המדינה מגרש לבנייה רוויה בהצלחה והיזם צפוי להוציא היתר בנייה שתנפיק לו הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נגב מזרחי. כעת פורסם מכרז לשיווק 4 מגרשים נוספים בישוב, עליהם יוקמו 60 יחידות דיור כל אחד, ובדך הכל 240 יחידות דיור בבנייה רוויה בגובה של עד 4 קומות.

מחיר המינימום לקרקעות נע בין 170-220 אלף שקל. מחיר המשקף מחיר ממוצע לרכיב קרקע ליחידת דיור אחת בסך 3200 שקל. למחיר זה יש להוסיף עלויות פיתוח שצפויות להגדיל את מחיר הקרקע ליחידת דיור ל-20 אלף שקל.

בסך הכל ייבנו בשכונה כ- 745 יחידות דיור על פני 144 מגרשים, וזאת כחלק מתכנית החומש של רשות הבדואים בנגב לפיה יתווספו ברחבי חורה כ-6200 יחידות דיור. 4000 יחידות דיור נוספות יתווספו לישוב כתוצאה מהכפלת זכויות בנייה.

מנכ"ל רשות הבדואים, יאיר מעיין: "התפתחות שוק הנדל"ן ביישובי הבדואים לכיוון של בנייה רוויה מעיד על שימוש מושכל ונכון יותר של הקרקע. הדבר יאפשר יותר פתרונות דיור לאזרחים הבדואים ומתן שירות טוב יותר על ידי הרשויות הבדואיות לתושביהן".