מטומי מדווחת: מחזיקי האג"ח, מייסדי החברה-הבת ובעלי המניות מקשיחים עמדות מול החברה

עוד דורשים מחזיקי האג"ח של מטומי, כתנאי להסדר חוב בחברת הפרסום הדיגיטלי, כי מטומי תבצע תהליך התייעלות לצמצום משמעותי של הוצאותיה • תגובת מטומי: "החברה עובדת על מתווה שיוצג לכל בעלי העניין בימים הקרובים" • בתוך כך, מטומי מדווחת היום כי לא רק מחזיקי האג"ח מקשיחים עמדות מולה - אלא גם מייסדי החברה-הבת ובעלי המניות במטומי עצמה

חברת המדיה מטומי / צילום: אתר החברה
חברת המדיה מטומי / צילום: אתר החברה

האם בעלי איגרות החוב של חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי יעמידו לפירעון מיידי את יתרת האג"ח? הנאמן לאג"ח, רזניק פז נבו נאמנויות, הודיע אתמול על שתי אסיפות אג"ח שלא כוללות התכנסות בפועל, אלא רק הצבעות. האסיפה הראשונה היא למינוי עורך דין שייצג את הנאמן ומחזיקי האג"ח, והשנייה תעסוק באפשרות לפירעון מיידי של החוב.

הצעדים העומדים בפני מחזיקי אג"ח מטומי
 הצעדים העומדים בפני מחזיקי אג"ח מטומי

מטומי  גייסה בתחילת השנה 103 מיליון שקל באג"ח מהמשקיעים בתל אביב, ובשבוע שעבר ניירות הערך שלה קרסו, על רקע הצורך שלה להעביר 18 מיליון דולר כדי לרכוש את יתרת מניות החברה הבת Team Internet, והחשש של נושיה שזה יפגע ביכולתה לשרת את החוב.

באסיפת אג"ח עדכנה החברה את הנושים במצבה והציעה מתווה שבו יוסכם על הקלה בקובננטס והזרמת הון מצד בעלי מניות קיימים (בעלי המניות הגדולים בחברה הם חברת הפרסום פובליסיס, הפרסומאי אילן שילוח והקרנות ויולה וברוש). מטומי נסחרת לאחר הקריסה בשווי שוק זעום של 25 מיליון שקל, ותשואת האג"ח שלה עומדת על 33%.

לפי הנאמן לאג"ח, לבקשת מחזיקים באג"ח  שהנפיקה החברה, המחזיקים במצטבר בלמעלה מ-15% מיתרת הערך הנקוב של איגרות החוב, הוחלט על קיום האסיפה השנייה, שבה יוחלט באמצעות כתבי הצבעה והצבעות במערכת האלקטרונית מה יהיו הצעדים הבאים.

מחזיקי האג"ח יוכלו להצביע על כך עד יום רביעי הקרוב, 5 בדצמבר, בשעה 17:59. הצעדים הבאים עשויים להיות זימון אסיפה שעל סדר יומה פירעון מיידי, או העמדת האג"ח לפירעון מיידי מותנה. בשני המקרים, הרוב הנדרש הוא רוב רגיל מכלל הקולות המשתתפים בהצבעה למעט הנמנעים.

אסיפה אם עד ל-20 בדצמבר לא יתקיימו תנאי המחזיקים

באפשרות הראשונה, של זימון אסיפה שעל סדר יומה פירעון מיידי, הנאמן יזמן אסיפה ככל שעד ל-20 בדצמבר לא יתקיימו כל התנאים הבאים: הראשון הוא שבעלי המניות של מטומי יזרימו לחברה לפחות 10 מיליון דולר - שלא יוחזרו להם, אלא לאחר פירעון מלא של האג"ח. השני הוא שמטומי תמסור למחזיקי האג"ח התחייבות שלפיה הסדר עם המחזיקים יהיה כפוף לעקרונות הבאים: המזומן שבקופת מטומי (כולל ההון שיוזרם על ידי בעלי המניות) ישמש להחזר חוב האג"ח ול-Rainmaker - החברה של מייסדי Team Internet, שמטומי אמורה לרכוש את ה-10% האחרונים בה, פרו-ראטה; מועדי התשלום העתידיים למחזיקי האג"ח ול-Rainmaker יהיו באותם מועדים ובאותו שיעור פרו-ראטה; וכן מטומי תבצע תהליך התייעלות לצמצום משמעותי של הוצאותיה, שיהיה כפוף לאישור מחזיקי האג"ח.

האפשרות השנייה היא העמדת האג"ח לפירעון מיידי מותנה, והיא תיכנס לתוקפה ב-20 בדצמבר ככל שלא יתקיימו כל התנאים המפורטים: בעלי המניות (שאינם מקרב הציבור) יזרימו למטומי 16 מיליון דולר, שלא יוחזר עד לפירעון מלא של האג"ח; והחברה תתחייב למספר עקרונות בהסדר החוב עם מחזיקי האג"ח. עקרונות אלה דומים לעקרונות באפשרות הראשונה, אך נוספת להם גם התחייבות שהתשלום הראשון למחזיקי האג"ח לא יפחת מ-10 מיליון דולר.

החלטה קודמת שיקבלו מחזיקי האג"ח נוגעת לזהות עורך הדין שייצג אותם. המועמדים לתפקיד הם עו"ד עופר שפירא ממשרד שפירא ושות', עוה"ד עדי פיגל ואופיר נאור מהמשרדים פרץ פיגל ונאור-גרשט, עו"ד איה יופה מגרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות', ועוה"ד אלי אליה וירון אלכאוי מגורניצקי ושות'. הצעות המחיר של עורכי הדין נעות בין 650-780 שקל לשעת עבודה של שותף, 500-600 שקל לשעת עבודה של עו"ד שכיר ו-200-300 שקל לשעת עבודה של מתמחה.

ממטומי נמסר בתגובה כי "החברה עובדת על מתווה שיוצג לכל בעלי העניין בימים הקרובים". 

מחזיקי האג"ח, מייסדי החברה-הבת ובעלי המניות במטומי - כולם מקשיחים עמדות מול החברה

בתוך כך, מטומי פרסמה היום בצהריים דיווח בנוגע למכתב התמיכה עליו דיווחה באסיפת מחזיקי האג"ח בשבוע שעבר, דיווח שמצביע על כך שלא רק מחזיקי האג"ח מקשיחים עמדות מול מטומי - אלא גם מייסדי החברה-הבת ובעלי המניות במטומי עצמה. המכתב עליו דווח הוא מכתב מצד בעלי מניות שמחזיקים ב-30% ממניות מטומי שהבטיחו לסייע לה פיננסית עד סוף 2018, במקרה הצורך. לדיווח צורפו שני מכתבים של גורמים בעלי אינטרסים מנוגדים. במכתב מטעם עו"ד אלון בנימיני המייצג את Rainmaker, מייסדי החברה-הבת Team Internet, נכתב כי Rainmaker מתנגדת לכל שינוי בתשלום שמטומי אמורה הייתה להעביר לה, ודורשת שבעלי המניות של מטומי "יקיימו את התחייבותם לספק תמיכה ולהזרים הון לחברה, למימון התשלום ל-Rainmaker".

מנגד התקבל מכתב מעו"ד רון ברקמן ובו נטען כי בעלי המניות של מטומי התחייבו לספק תמיכה פיננסית לחברה להמשיך את פעילותה השוטפת - ולא לפרוע את חובותיה או לממן תשלומים עבור החברה-הבת. לדברי העו"ד, פעילותה השוטפת של מטומי נמשכת כסדרה "וממילא אין ולא היה צורך בבקשת תמיכה כאמור".