נא להכיר: 3 מגדלים חדשים בכניסה הדרומית לתל אביב

את המגדלים שיכללו משרדים, מלונאות, מסחר ומגורים, תקים חברת ויתניה סמוך למחלף לה גאריה ורחוב המסגר, לאחר שעיריית תל אביב אישרה לאחרונה את התוכנית לשני המגדלים, שיתווספו למגדל שנמצא בבנייה מתקדמת

מגדלי ויתניה ת"א / צילום: ישר אדריכלים
מגדלי ויתניה ת"א / צילום: ישר אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, אישרה תוכנית שיזמה חברת ויתניה, לתוספת בניה של 100 אלף מ"ר בפרויקט מגדלי ויתניה בצומת החרש ולה גארדיה בתל אביב. התוכנית שאושרה כעת מתווספת ל-50 אלף מ"ר מאושרים שבנייתם מסתיימת בימים אלה במקום, וכוללת שני מבני תצוגת כלי רכב, שמעל אחד מהם נבנה מגדל משרדים.

כעת לאחר אישור התוכנית שקודמה, יוקמו עוד שני מגדלי משרדים על הקרקע שבבעלות ויתניה , ובסך הכל יכלול הפרויקט שבפינת לה גארדיה והחרש 3 מגדלי משרדים בני 40 קומות. מדובר בפרויקט משמעותי לפיתוח הכניסה הדרומית לעיר, שיכלול בסך הכל 110 אלף מ"ר שטחי משרדים, 10,000 מ"ר שטחי מסחר, 15 אלף מ"ר שטחי מלונאות ואולמות קונגרסים, ו-130 דירות בשטח כולל של 15 אלף מ"ר. בנוסף יוקמו 5000 מ"ר שטחים ציבוריים שיימסרו לעיריית תל אביב. בעתיד מתוכנן גם החיבור הרגלי הישיר בין תחנת הרכבת ההגנה אל עבר המתחם, מה שצפוי להגדיל את הנגישות אל המתחם, מעבר לסמיכות לנתיבי איילון.

בשלב א' של הפרויקט כבר הושלמה בנייתן של אולמות התצוגה של BMW ומזדה פורד. מגדל המשרדים הראשון מבין השלושה שכולל 40 אלף מ"ר משרדים נבנה בימים אלה ויאוכלס לקראת תחילת 2020. במגדל כבר שווקו שטחי משרדים, כאשר במאי 2018 חשף "גלובס" כי משרד עוה"ד גורניצקי, רכש במגדל 5 קומות משרדים בשטח 6300 מ"ר וחניות ב-80 מיליון שקל וצפוי להעתיק את מיקומו משדרות רוטשילד אל מגדל ויתניה.

לדברי עופר זיו, מנכ"ל ויתניה, "פרויקט מגדלי ויתניה ת"א מהווה את שער הכניסה הדרומי לעיר תל אביב והוא העוגן המרכזי למע"ר הדרומי של תל אביב הנבנה בימים אלה. תמהיל הזכויות בפרויקט מאפשר עירוב שימושי וחיים שוקקים במקום בכל שעות היום והלילה. השילוב של מבני משרדים בסמיכות למגורים, בית מלון ומסחר מבטיחים את הצלחת המקום ככזה השוקק חיים לאורך כל שעות היממה ולא רק בשעות העבודה, מהווה מהפך של ממש לאזור".