עוד זכייה של אפקון בפרויקט גדול: תקים עם מנרב את המרכז הלוגיסטי של מד"א ברמלה

תקופת הקמת הפרויקט תימשך קצת יותר משנתיים (26 חודשים) החל ממועד קבלת צו תחילת העבודה • התמורה בגינו צפויה להסתכם בכ-262 מיליון שקל בתוספת מע"מ בחלוקה שווה בין שתי החברות • מניית אפקון משלימה זינוק של 35% בשלושה חודשים

ירון קריסי / צילום: סיון פרג'
ירון קריסי / צילום: סיון פרג'

מניית חברת הפרויקטים אפקון החזקות , הנמצאת בשליטת משפחת שמלצר, משלימה התקדמות של 35% בשלושה חודשים, על רקע מספר פרויקטים גדולים שבהם זכתה.

הבוקר דיווחה אפקון החזקות כי זכתה, ביחד עם חברת הבנייה והפרויקטים מנרב , במכרז להקמת בנק הדם והמרכז הלוגיסטי של מגן דוד אדום ברמלה. תקופת הקמת הפרויקט, שהתמורה בגינו צפויה להסתכם בכ-262 מיליון שקל בתוספת מע"מ (בחלוקה שווה בין שתי החברות), תימשך קצת יותר משנתיים (26 חודשים), החל ממועד קבלת צו תחילת העבודה, הצפוי להימסר בחודשים הקרובים.

אפקון פעילה בתחומי פרויקטי התשתית והבנייה, מערכות אלקטרו-מכניות, טכנולוגיות בקרה ואוטומציה ותקשורת. על פי רוב, פעילות הקבוצה בפרויקט מסוים כוללת שילוב של מספר שירותים ויכולות, מתוך חבילת השירותים שאותם מציעה הקבוצה ללקוחותיה.

אפקון
 אפקון

בחמש השנים האחרונות הוסיפה מניית אפקון לערכה 310%, והיא עומדת כעת ברמת שיא המשקפת לאפקון החזקות, שבשליטת משפחת שמלצר, שווי של 910 מיליון שקל.

בתי משפט וקמפוס למובילאיי

הפרויקט הנוכחי מצטרף, כאמור, למספר זכיות נוספות של אפקון בחודשים האחרונים, בהיקף מצטבר של יותר מ-2 מיליארד שקל. בשבוע שעבר הודיעה החברה, כי זכתה במכרז בהיקף של כ-140 מיליון שקל לתכנון, הקמה, מימון ותחזוקה של בתי המשפט החדשים בטבריה ובצפת. בתי המשפט יוקמו בתוך כשנתיים וחצי ממועד קבלת צו התחלת עבודה בפרויקט, שצפוי להתקבל בחודשים הקרובים, ועם סיום הקמתם אפקון תתחזק אותם למשך 22.5 שנים.

אפקון, בהובלת המנכ"ל ירון קריסי, צפויה לקבל מענק הקמה בסך של כ-25 מיליון שקל (צמוד למדד תשומות הבנייה), אשר ישולם עד לתום תקופת ההקמה של שני בתי המשפט, ולאחר מכן סכום של כ-5 מיליון שקל בשנה (בחלוקה רבעונית) עבור תפעול הפרויקט. נוסף על כך, אפקון תהיה זכאית לקבל החזר מלא בגין שירותים שונים שאותם תעמיד במסגרת המכרז, כך שהסכום הכולל, כאמור, צפוי להסתכם בכ-140 מיליון שקל.

בתחילת החודש הודיעה אפקון כי תקים את קמפוס המשרדים והמעבדות החדש של חברת מובילאיי בהר חוצבים בירושלים, תמורת 950 מיליון שקל. ההערכה היא כי אפקון תחל בעבודות במארס 2019. מועד האכלוס הסופי צפוי להיות באוקטובר 2022.

עוד לפני כן, ב-11 בנובמבר, דיווחה החברה על התקדמות בפרויקט להקמת מגדל משרדים בפתח תקווה וביצוע תשתית למגדל נוסף, בהיקף כולל של כ-380 מיליון שקל. אפקון תשמש כקבלן הראשי של המבנה, שמלבד מגדל המשרדים יכלול שטחי מסחר, חניון תת-קרקעי ומערכות אלקטרו-מכניות.

מדובר בפרויקט "גלובל טאוורס" שמקדמת חברת הנדל"ן המניב מגדלי ישראל, הממוקם בצומת הרחובות יצחק רבין ודרך ז'בוטינסקי בפ"ת, עם שטחי משרדים בהיקף של כ-120 אלף מ"ר. תקופת הביצוע שלו צפויה להימשך קרוב לשלוש שנים. את הפרויקט תקים אפקון יחד עם חברת בסט נדל"ן, באמצעות שותפות כללית שיקימו יחד, ואפקון תהיה זכאית לכשליש מהרווח שייצבר בשותפות.

הדיווח על הפרויקט בפתח תקווה הגיע שבועות ספורים לאחר שאפקון דיווחה על שתי זכיות נוספות: תכנון וביצוע הקמת מבנים ועבודות חשמל בפרויקט נמל הדרום, המתוכנן לקום סמוך לנמל אשדוד, תמורת כ-265 מיליון שקל (עבור שפיר הנדסה), ופרויקט להקמת מעונות סטודנטים במכללה למינהל בראשון לציון (יחד עם המכללה) בהיקף השקעה של כ-130 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אפקון עם הכנסות של כ-1.16 מיליארד שקל, עלייה של 4.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. ברווח הגולמי, עם זאת, נרשמה ירידה של 4.3%, לרמה של כ-145 מיליון שקל, ובשורה התחתונה דיווחה החברה על גידול של 2% ברווח הנקי, שהגיע לכ-39 מיליון שקל. צבר ההזמנות שלה עמד בסוף ספטמבר על כ-1.8 מיליארד שקל, גידול של 7.4% לעומת סוף 2017.