לאומי ובנק ירושלים החלו לשווק כרטיס שכר נטען לעובדים

לקראת כניסתו לתוקף של החוק לצמצום השימוש במזומן הבנקים מציעים לעסקים כרטיסים נטענים לתשלום שכר לעובדים • צפויים להחלף את התשלום באמצעות צ'קים, מזומן או העברה בנקאית

1 מכל 10 ישראלים מחזיק בארנק 500 שקל ומעלה / צילום: Shutterstock
1 מכל 10 ישראלים מחזיק בארנק 500 שקל ומעלה / צילום: Shutterstock

בנק לאומי ובנק ירושלים השיקו שיתוף פעולה לשיווק כרטיסי שכר נטענים לעובדים. הכרטיסים יחליפו את התשלום באמצעות שיקים, מזומן או העברה בנקאית לחשבון העובד, עבור עובדים אשר אינם מקבלים את המשכורת החודשית בהעברה לחשבון הבנק.

במסגרת ההסכם הנוכחי, בנק לאומי יציע ללקוחות את הכרטיס איזיווי (Easyway) המוטען ישירות על ידי המעסיק ומשמש את העובד בכל נקודת מכירה בארץ ובחו"ל. הכרטיס הושק לראשונה לפני כשנה. מדובר בכרטיס מאסטר קארד בינלאומי שמופק על ידי בנק ירושלים ומתופעל על ידי חברת Imagen וניתן להשתמש בו לרכישה בכל בית עסק או אתר מקוון המכבד כרטיסי מאסטר קארד. נוסף על כך, ניתן למשוך באמצעותו כסף מזומן בכל המכשירים האוטומטיים בארץ ובעולם ולא ניתן להפקיד לכרטיס ממקורות שאינם שכר ממעסיק מוצהר.

הכרטיס הנטען משפר את המצב לשני הצדדים - למעסיקים הוא חוסך את הטרחה התפעולית הרבה שבהנפקת השיקים, שינועם של סכומי כסף גבוהים וגם את העלויות הכרוכות בכך, ולעובדים את הצורך בהגעה פיזית לסניף ואת ההתנהלות במזומן. בנוסף, למחזיקי הכרטיס יינתן שירות 24 שעות ביממה במגוון שפות, ותהיה להם גישה למידע בגין יתרות ושימושים באמצעות אתר אינטרנט ייעודי.

לעובדים רבים במשק אין חשבון בנק בישראל, על פי ההערכות, מדובר על כמיליון עובדים, ביניהם תושבי קבע ותושבים ארעיים. מבחינת מחזור שנתי, מדובר בכ-40 מיליארד שקלים. לרוב, שכר שאינו משולם בהעברה בנקאית, משולם באמצעות שיק בנקאי, כך שמידי חודש, העובד נאלץ להגיע לסניף הבנק של המעסיק, על מנת לפדות את השיק בקופה למזומן.