עיכוב בהשלמת העסקה של חברת הטכנולוגיה טליט למכירת חטיבת הרכב שלה

לפי הודעת החברה, העסקה עם TUS הסינית, בהיקף של 105 מיליון דולר, תושלם עד סוף ינואר 2019 במקום עד סוף השנה הנוכחית

הייטק/ צילום: Shuttherstock
הייטק/ צילום: Shuttherstock

עיכוב בהשלמת העסקה במסגרתה חברת הטכנולוגיה טליט מוכרת את חטיבת הרכב שלה: החברה הודיעה היום (ג') שהעסקה תושלם עד סוף ינואר 2019, לעומת הצפי הקודם להשלים את המכירה עד סוף השנה הנוכחית. טליט , יצרנית מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים מוכרת את חטיבת הרכב לחברה הסינית TUS תמורת 105 מיליון דולר, כחלק ממהלך של מיקוד עסקי ובמטרה לצמצם את חובותיה. בחברה דיווחו היום כי הצדדים עבדו ועובדים על השגת כל התנאים להשלמת העסקה. התנאים המרכזיים שעוד לא הושלמו הם קבלת אישור הבורסה בהונג קונג לפרסום הדיווח לצורך קבלת אישור בעלי המניות של TUS לעסקה, ורה-ארגון פנימי שטליט מבצעת.

במקביל פרסמה היום טליט תחזית לשנה הנוכחית, והיא ממשיכה לצפות לצמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסות וליציבות בשולי הרווח הגולמי. החברה מצפה להכנסות של 415-425 מיליון דולר, צמיחה של כ-12% ביחס ל-2017, וה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) יגיע ל-30-35 מיליון דולר, לעומת 18.1 מיליון דולר ב-2017. המשמעות היא גם שהמחצית השנייה של 2018 תהיה חזקה יותר מהמחצית הראשונה של השנה.

נזכיר ששנת 2017 הייתה חלשה עבור החברה, וכללה מספר טלטלות בולטות שכללו פספוס תחזיות, אזהרות רווח ומעל הכל - פרישה דרמטית של המנכ"ל הקודם עוזי כץ לאחר שהתגלה שהוגש נגדו בעבר כתב אישום בארה"ב, אותו הוא הסתיר.

בדיווח מהיום טליט מציינת עוד כי היא מצפה להגיע לחיסכון של 10 מיליון דולר בעלויות ב-2019, שנה בה היא מצפה לעלייה בהכנסות ושולי רווח גולמי יציבים, כך שלהערכת החברה השנה הבאה תכלול "שיפור משמעותי ברווחיות ובייצור המזומנים". מניית טליט נסחרה היום ביציבות בלונדון. שווי השוק של החברה הוא 181 מיליון פאונד, שהם 856 מיליון שקל. 

המספרים של טליט
 המספרים של טליט