בנק לאומי השלים מכירת 10% משבא לידי ויזה ברווח של 24.5 מיליון

בעקבות השלמת העסקה מחזיק עתה לאומי ב-32.2% ממניות החברה שמחזיקה בתשתיות מערכות התשלום במשק • לאומי ויתר הבנקים צריכים לרדת להחזקה של עד 10% משבא, וזאת עד סוף ינואר 2021

בנק לאומי סניף דיזנגוף / צילום: תמר מצפי
בנק לאומי סניף דיזנגוף / צילום: תמר מצפי

בנק לאומי דיווח היום כי השלים את עסקת מכירת 10% ממניות חברת שירותי בנק אוטומטיים (שבא) לידי ויזה  הבינלאומית, בתמורה ל-37 מיליון שקל, ושבעקבות זאת הוא יכיר, בהתאם להודעתו בעבר, ברווח הון של כ-24.5 מיליון שקל לפני מס. העסקה גוזרת לשבא שווי של 370 מיליון שקל.

בעבר דיווחו הצדדים לעסקה, כי "במסגרת ההסכם ובכפוף לתנאיו, תינתן לויזה זכות הצעה ראשונה במקרה שהבנק יבקש למכור מניות נוספות בחברה (שלא בדרך של הצעת מכר על פי תשקיף), ובכפוף למגבלות החזקה על פי החוק כפי שיחולו".

בעקבות השלמת העסקה מחזיק עתה לאומי ב-32.2% ממניות החברה שמחזיקה בתשתיות מערכות התשלום במשק. בהתאם להוראות חוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות (חוק שטרום), לאומי ויתר הבנקים צריכים לרדת להחזקה של עד 10% משבא, וזאת עד סוף ינואר 2021. בעל המניות העיקרי השני בגודלו בשבא הוא בנק הפועלים, שמחזיק ב-34.5% ממניותיה, כשגם דיסקונט מחזיק יותר מ-10% - עם החזקה של 20%.