אקספלנטי הישראלית נמכרה לקרן זנון ונצ׳רס; רוב העובדים יפוטרו

לפי הערכות בענף, אקספלנטי נרכשה במספר חד ספרתי של מיליוני דולרים • החברה מעסיקה כיום 25 עובדים בתל אביב ובסן פרנסיסקו אך בעקבות הרכישה יעבור מטה החברה לארה״ב

הייטק / אילוסטרציה: שאטרסטוק
הייטק / אילוסטרציה: שאטרסטוק

אקזיט קטן לחברת אקספלנטי (Xplenty) הישראלית, המפתחת פלטרפורמת SaaS לניתוח נתוני קמפיינים שיווקיים. החברה נרכשה על ידי קרן הפרייבט אקוויטי זנון ונצ׳רס (Xenon Ventures) האמריקאית בסכום שלא נמסר. לפי הערכות בענף מדובר במספר חד ספרתי של מיליוני דולרים.

חברת אקספלנטי הוקמה ב-2012 על ידי יניב מור, שגיא נוימן ומוטי מיכאלי. לפי נתוני סטארט-אפ ניישן סנטרל מגיע סך הגיוסים של אקספלנטי ל-7 מיליון מיליון דולר בשלושה סיבובי גיוס, האחרון בהם בשנת 2016. הקרן שהובילה את ההשקעות העיקריות היתה קרן מאגמה. בקרן נמנעו היום מלהתייחס למכירת החברה. משקיעים נוספים בחברה הם קרן Waarde Capital הרוסית-הולנדית, והקרנות האמריקאיות True Ventures, Rembrandt Venture Partners ו-Bain Capital Ventures. בשנת 2016 רכשה החברה את חברת Driven האמריקאית, חברת פורטפוליו של שלוש הקרנות האמריקאיות.

קרן זנון עוסקת ברכישה, מיזוג והשבחה של חברות הפורטפוליו שלה, וכך למשל רכשה בחודש שעבר ארבע חברות איטלקיות ומיזגה אותן לחברה אחת. באתר של זנון הופיעה חברת אקספלנטי כאחת מחברות הפורטפוליו שלה, עוד לפני ההכרזה הרשמית הערב.

אקספלנטי פיתחה פלטפורמה ענן, שמאפשרת לארגונים להתחבר למגוון רחב של מקורות מידע, לטייב את המידע ולהעביר אותו למחסני נתונים ארגוניים ולהפיק מהמידע ערך. על ידי הנגשת המידע בסביבת פיתוח ויזואלית וללא קוד, חברות יכולות להפיק מידע מביג דאטה ללא השקעה בחומרה, תוכנה או כוח אדם. הטכנולוגיה מאפשרת לחברות למגוון מקורות מידע, לעבד את המידע ולהכין אותו לשליפה ולניתוח במהירות.

יניב מור, מנכ״ל ומייסד שותף באקספלנטי, אומר כי היקף המכירות של החברה מגיע כיום למיליוני דולר בשנה. לדבריו המוצר והטכנולוגיה ימשיכו להימכר תחת המותג של אקספלנטי במעטפת התפעולית של החברה הרוכשת, כשהפעילות ברובה תועבר לזנון - לחברה הרוכשת יש מנגנון של צוותי פיתוח, שיווק ומכירות ואלה ישמשו לרוב צרכי פעילות החברה. החברה מעסיקה כיום 25 עובדים בתל אביב ובסן פרנסיסקו אך בעקבות הרכישה יעבור מטה החברה לארה״ב ורק מקצת מעובדי החברה הנוכחיים ימשיכו לעבוד בזנון ונצ׳רס.

מור אמר: "ביחד עם הצוות של זנון ונצ׳רס, אקספלנטי תוכל לגדול ולספק ללקוחות טכנולוגית דאטה פורצת דרך בנוסף לשירות לקוחות מעולה, כך שהפלטפורמה שפיתחנו תמשיך לעזור לארגונים לקבל החלטות עסקיות טובות יותר ולהפיק מהמידע שברשותם ערך אמיתי״.

ג׳ונתן סיגל, יו״ר זנון ונצ׳רס, אמר: ״שוק הדאטה בענן ממשיך לצמוח במהירות והאתגרים שמלווים את הצמיחה הזו הולכים ונעשים משמעותיים ומורכבים יותר. חיבור מגוון רחב של מקורות מידע תמיד תפס חלק ניכר מזמנם ומרצם של מומחי דאטה והשירות שאקספלנטי מציעה מאפשר לצמצם את הזמן שבו משקיעים אותם מומחים בטיוב הנתונים, ולמקסם את הזמן שהם משקיעים בניתוח המידע״.