כלל ביטוח כבר לא מבטחת סיעוד בקופות החולים: לאומית עוברת למנורה מבטחים

בקופת חולים לאומית 730 אלף חברים, שמהם 200 אלף מבוטחים בביטוח הסיעודי • מנורה צפויה לרשום הכנסות של לפחות 126 מיליון שקל בשנה

ניסים אלון / צילום: יונתן בלום
ניסים אלון / צילום: יונתן בלום

לאחר שאיבדה להפניקס את הביטוח הסיעודי של חברי מכבי שירותי בריאות, כלל ביטוח מאבדת את הביטוח הסיעודי לחברי קופת חולים לאומית לטובת מתחרה, כשהפעם מדובר במנורה מבטחים. היום הודיעו לאומית, שבניהול ניסים אלון, ומנורה מבטחים ביטוח, שבניהול יהודה בן אסאייג, כי יתקשרו ביניהן בביטוח האמור החל מסוף תקופת ההתקשרות עם כלל ביטוח, שחל בסוף מארס 2019. תקופת הביטוח החדשה היא לחמש שנים עם אופציית הארכה לתקופה שלא תעלה על שלוש שנים נוספות.

בלאומית כ-730 אלף חברים, כך שהיא קופת החולים הרביעית בגודלה בישראל, ובראשה עומד היו"ר יעקב (קוקי) אדרי. ממנורה מבטחים ומלאומית נמסר היום כי "מנורה מבטחים תבטח מעל 200 אלף מבוטחים שכבר נמצאים בביטוח הסיעודי כיום ותקבל פרמיות בהיקף של כ-700 מיליון ש"ח במהלך חמש שנים".

לפיכך, מנורה מבטחים צפויה לרשום הכנסות שנתיות של כ-126 מיליון שקל לשנה מההתקשרות החדשה עם לאומית, כשסכום זה "צפוי לגדול במהלך תקופת ההתקשרות ובפרט בשל צירוף מבוטחים חדשים".

מי שאחראית על פעילות הביטוח בריאות וסיעוד במנורה מבטחים היא אורית קרמר, משנה למנכ"ל החברה. במנורה מבטחים מציינים שמוקדם יותר השנה זכתה החברה בביטוח הסיעודי של חברי "צוות", מה שמעיד על כוונת החברה להגדיל את שורת הפרמיות שלה.

בדומה ליתר הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים לחברי קופות החולים, ובהתאם להוראות רשות שוק ההון, "מנורה מבטחים תישא ב-20% מהסיכון הביטוחי ואילו קרן המבוטחים (קרן הדדית שאליה מופרשות חלק מהפרמיות) תישא ב-80% מהסיכון ואמורה לממן את רוב התביעות העתידיות". כלומר, את עיקר הסיכון בביטוחי הללו נושאים חברי הקופות בעצמם, דרך קרן המבוטחים הייעודית (ההדדית), שתנוהל על ידי חברת הביטוח לטובת המבוטחים ותשלומי התביעות העתידיים.

נציין את כי חברת הביטוח שמבטחת בביטוח סיעודי את חברי קופת החולים הגדולה בישראל, שירותי בריאות כללית, היא הראל. נזכיר כי הפניקס נתנה את ההצעה הטובה ביותר לא רק במכרז הסיעודי של מכבי, כי אם גם בזה של הכללית. יחד עם זאת, היא בחרה לבטח את חברי מכבי, כך שהראל נותרה המבטחת של הכללית.

מנגד, כלל ביטוח הפסידה פרמיות ביטוח סיעודי של לאומית ושל מכבי, מה שיחתוך במידה ניכרת את הכנסותיה מפרמיות ביטוח בשנה הבאה. עם זאת, הרווחיות בביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים אינה זוכה לקונצנזוס בענף.