האחרונה לזהות: גם אפליקציית הענק וויצ'ט הסינית מעתיקה את הסטוריז של סנאפצ'ט

וויצ'ט, אפליקציית הצ'ט הפופולרית בסין, היא האחרונה לחקות את פיצ'ר הסטוריז • הפיצ'ר של וויצ'ט נקרא קפסולת זמן וכולל סרטונים קצרים של 15 שניות בהם יכולים לצפות החברים של המשתמש והמשתתפים בקבוצות בהן הוא חבר, ונעלמים אחרי 24 שעות

אפליקציית WeChat / צילום: Reuters
אפליקציית WeChat / צילום: Reuters

וויצ'ט, אפליקציית הצ'ט הפופולרית בסין, היא האחרונה לחקות את פיצ'ר הסטוריז שהתחיל כפיצ'ר מקורי של אפליקציית סנאפצ'ט. הפיצ'ר של וויצ'ט נקרא קפסולת זמן, וכולל סרטונים קצרים של 15 שניות בהם יכולים לצפות החברים של המשתמש, והמשתתפים בקבוצות בהן הוא חבר, ונעלמים אחרי 24 שעות. הסטוריז לא יקבלו מקום ייעודי באפליקציה, ומשתמשים אחרים יוכלו להגיב לסטוריז בהם יצפו.

אמנם אין ככל הנראה חפיפה רבה בין משתמשי וויצ'ט הסינים למשתמשי סנאפצ'ט, אך מדובר במגמה של חברות שונות שמעתיקות את הפיצ'ר שבתחילה היה ייחודי לסנאפצ'ט. פייסבוק פגעה בסנאפ כשהשיקה את הסטוריז ברשת החברתית, ובאפליקציות נוספות שבבעלותה כמו וואטסאפ ואינסטגרם. גם יוטיוב השיקה פיצ'ר דמוי סטוריז בחודש שעבר, בשלב זה עבור יוצרים עם מעל עשרת אלפים עוקבים בלבד, ואפילו Airbnb התנסתה השנה בסטוריז, שמאפשרים לשוכרים לתעד את הטיול שלהם, ככל הנראה ככלי שיווקי כדי לעודד אנשים לשכור מקומות לינה באיזור ואף להשתמש באפליקציית החברה גם כשאינם מתכננים טיול.

לוויצ'ט מעל מיליארד משתמשים חודשיים. מעבר לשירותי צ'ט היא מאפשרת למשתמשים גם לשלם באמצעותה, לערוך קניות ואף להזמין נסיעה שיתופית דרך האפליקציה. פיצ'ר קפסולת הזמן דמוי הסטוריז הוא חלק מעיצוב מחודש כללי בוויצ'ט, הגדול ביותר שעברה מאז 2014. העיצוב המחודש כולל גם פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשים לראות בקלות את הכתבות שחבריהם אהבו. העיצוב המחודש והפיצ'רים הללו מגיעים כתגובה של וויצ'ט לשירותים פופולריים של המתחרה הגדולה שלה, סטארט-אפ הענק הסיני בייטדאנס, שמפעיל בין היתר את אפליקציית הסרטונים טיקטוק ואת אפליקציית החדשות Jinri Toutiao.