ההגרלה הגדולה הבאה של מחיר למשתכן - ביום האחרון של השנה ועם כמות הדירות הנמוכה ביותר

מדובר בהגרלה עם כמות מצומצמת של דירות, בין 2,000 ל-3,000 דירות, ונחשבת להגרלה הגדולה עם כמות הדירות הנמוכה ביותר • רמ"י ומשרד השיכון עושים מאמצים להגדיל את כמות הדירות המוצעת

מחיר למשתכן ברעננה/צילום: תמר מצפי
מחיר למשתכן ברעננה/צילום: תמר מצפי

ההגרלה הגדולה הבאה של מחיר למשתכן תצא לדרך ביום שני ה-31 בדצמבר, ואולם היא תכלול כמות מצומצמת של דירות, מה שמעיד על בעיות באיתור קרקעות בשלות לצורך יישום המשך התכנית.

ל"גלובס" נודע, כי כמות הדירות שתוצע להגרלה, תנוע בין 2,000 ל-3,000, כשברמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ומשרד השיכון עושים מאמצים להגדילן, באמצעות סגירת מכרזי קרקעות והסדרה של קרקעות אחרות, שנכון לעכשיו אינן נחשבות לבשלות. לפיכך נראה, כי רק ביום שני תיוודע הרשימה הסופית של היישובים ויחידות הדיור שיוגרלו בהם.

נכון לעכשיו, רשימת היישובים שישתתפו בהגרלה בסבירת גבוהה הם אופקים, באר יעקב, דימונה בית אריה, ירושלים, נצרת עילית, נתניה, קרית מוצקין, קרית מלאכי, רעננה, מרכז שפירא, קרית שמונה, בית"ר עילית וטבריה.

כמו כן בולטת הימצאותם של 2 יישובים ערבים בהגרלה הקרובה: ערבה וסכנין. יש לציין, כי בעבר שולבו מספר ישובים ערבים בהגרלות, ואולם בחלק מהמקרים ההגרלות בוטלו.

מספר הדירות בהגרלה הקרובה הוא הנמוך ביותר שהוצעו לציבור, במסגרת ההגרלות הגדולות, שהחלו ביוני 2017. אם בהגרלה הראשונה הוצאו כמעט 15 אלף יחידות דיור להגרלה, מספרן פחת והלך, ומספר הדירות שיוצאו בהגרלה הקרובה יגיע לבערך מחצית מהדירות שהוגרלו בהגרלה הקודמת, שנערכה בספטמבר האחרון.