אמזון, אפל ופייסבוק סופרות לכם את דקות הצפייה בווידאו

ענקיות הטכנולוגיה רוצות לשנות את יחסי הכוחות בתחום הווידאו: אמזון, פייסבוק, סנאפ, יוטיוב, נטפליקס ואפל - כולן מפתחות תכנים מקוריים מתוך מטרה להשאיר אצלן את הצופים, וכולן משתדלות להתאים את עצמן למאפיינים הייחודיים של הקהלים שלהן

cobra kai, רומא, sorry your face
cobra kai, רומא, sorry your face

לפני כשנתיים תיאר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג את האבולוציה הצפויה של האינטרנט: "לפני עשר שנים כל מה שצרכנו ושיתפנו אונליין היה בצורת טקסט. עכשיו המיקוד הוא בתמונות, ובקרוב הרוב יהיה וידאו. אנחנו רואים עולם שהוא וידאו-פירסט", הצהיר. מסיבה זו, אמר צוקרברג, וידאו עומד להיות במרכז כל האפליקציות והשירותים של החברה.

פייסבוק אינה היחידה ששמה דגש מיוחד על תחום הווידאו, וענקיות טכנולוגיה נוספות מתנסות ביישומים ושירותים שונים מבוססי וידאו ומנסות להביא לתחום חוויות משתמש חדשניות - מתכנים ארוכים יותר ביוטיוב ועד תכני מקור באפל. התכנים השונים מוצעים בשני מודלים עיקריים: באמצעות מינויים בתשלום או צפייה בחינם לצד פרסומות.

פייסבוק

אם עד היום התרגלנו שלנטפליקס מתחברים כדי לעשות בינג' (צפייה בכמה פרקים ברצף) לתכני טלוויזיה "מסורתיים", ביוטיוב צופים בקליפים מוזיקליים או בבלוגים מצולמים והדרכות שמעלים יוטיוברים, ובתכני הווידאו בפייסבוק נתקלים בהיסח הדעת כשגוללים את הפיד, הרי שכעת הלוחות הטקטוניים של עולם הווידאו מתחילים לזוז. או לפחות, כך מקוות ענקיות הטכנולוגיה. בדומה לנטפליקס, גם יוטיוב ופייסבוק מפתחות תכנים מקוריים (אם כי לא באותו קנה מידה), ואילו סנאפ מציעה תכנים מקוריים במודלים שמתחשבים במדיום המובייל ובהסחות הדעת של העולם הדיגיטלי, ונטפליקס בכלל עובדת על כיבוש היעד הבא שלה - קולנוע.

האפשרויות החדשניות מוצעות על רקע האתגר שמציבה ה"הזדקנות" של מדיום הטלוויזיה המסורתי של רשתות הטלוויזיה בארה"ב, שנחלש בקרב הצעירים. לפי נתונים של חברת המחקר Nielsen, בארבעת החודשים שהסתיימו ב-28 באוקטובר - תחילת "עונת הטלוויזיה" הרשמית בארה"ב - מספר בני ה-18-34 שהשתמשו במכשירי טלוויזיה צנח ב-15% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, וב-36% לעומת 2014, ל-16.8% מהצעירים האמריקאים בלבד.

בקרב בני נוער הירידה הייתה אף חדה יותר: 18% משנה שעברה ו-48% מ-2014. בקרב בני 55 ומעלה לעומת זאת, הירידה הייתה של 2% בלבד משנה שעברה, מה שמצביע על הפער הדורי. בריאן היוז, סגן נשיא בכיר בחברת הפרסום Magna אמר בחודש שעבר ל-USA Today כי הוא מאמין ש-47% מהווידאו בו צופים בני 18 עד 34 היום נצרך באמצעות שירותי סטרימינג, לעומת 41% בשנה שעברה ו-21% ב-2014, והוא צופה שב-2019 המספר כבר יעלה ל-50%.

מעבר לפנייה לצעירים, הרצון של החברות לנגוס בשוק הווידאו נובע גם מההשתלטות הצפויה שלו על האינטרנט. לפי תחזית של חברת סיסקו, עד שנת 2021 וידאו יהווה 82% מכל תעבורת האינטרנט - ומיליון דקות (או 17 אלף שעות) של וידאו יועברו דרך רשתות IP בכל שנייה. השימוש בוידאו גם מהווה דרך בה החברות מנסות להתמודד עם האתגרים הקיימים שלהן. כך, הרשתות החברתיות שמתקשות להראות צמיחה במשתמשים ברבעונים האחרונים מקוות שצמיחה בהכנסות ממודעות בוידאו תפצה על כך, ואילו עבור אפל למשל, הרצון להשיק שירות סטרימינג הוא כנראה חלק מהמעבר של החברה למיקוד בשירותים - הכוללים אפליקציות ושירותי סטרימינג כמו אפל מיוזיק, בשל האטה במכירות המכשירים שלה, כחלק מהאטה עולמית בשוק הסמארטפונים.

הצעירים צופים פחות בטלוויזיה המסורתית
 הצעירים צופים פחות בטלוויזיה המסורתית

יוטיוב: הפרסומות מכתיבות את התוכן

יוטיוב שבבעלות חברת גוגל היא אחת השחקניות הגדולות בתחום הווידאו, עם 1.8 מיליארד משתמשים חודשיים. לפי מחקר שערך לאחרונה מכון Pew, מנוע ההמלצות של יוטיוב מכוון גולשים לצפות בתכנים ארוכים יותר ויותר, באופן הדרגתי. החברה גם מתמרצת יוצרי תוכן בפלטפורמה לפרסם תכנים ארוכים יותר. בינואר היא החלה לאפשר תגמול כספי רק ליוצרים בפלטפורמה בעלי לפחות אלף עוקבים - ושצוברים 4,000 שעות צפיות בשנה. לפני כן התנאי היחיד היה לצבור עשרת אלפים צפיות בודדות בערוץ. את התגמול היא מעניקה באמצעות שילוב מודעות בסרטונים ושיתוף הכנסות הפרסום עם היוצרים. שינוי הקריטריונים ליוצרים שזכאים למוניטיזציה מעיד על כך שלראשונה יוטיוב שמה דגש על זמן הצפייה - ככל הנראה הסיבה לכך היא שבסרטונים ארוכים גוגל יכולה לשלב יותר מודעות.

קוברה קאי של יוטיוב
 קוברה קאי של יוטיוב

בנוסף להארכת התכנים, יוטיוב הכריזה בנובמבר על שינוי אסטרטגי נוסף הנוגע לתכנים המקוריים שלה: החברה הודיעה כי משנת 2020 היא תציע את התכנים המקוריים שלה בחינם, והמודל שלה יתבסס על הכנסות מפרסום. כך, לפי הערכות, תצליח להגדיל את ההכנסות שלה. עד היום התכנים היו זמינים למנויים בלבד, בשירות יוטיוב פרימיום, הזמין ב-30 מדינות (לא בישראל) ומעניק תמורת 12 דולר לחודש גישה ליוטיוב ללא פרסומות, לתכנים במצב אופליין ולשירות הזרמת המוזיקה יוטיוב מיוזיק. גישה לתכני המקור התאפשרה גם למשתמשי יוטיוב TV, שירות הלייב-סטרימינג של החברה, שמציע צפייה במגוון רשתות טלוויזיה תמורת 40 דולר לחודש, בארה"ב בלבד. לא ידוע מה מספר המינויים לשירות יוטיוב פרימיום היום, אך עסק המודעות של יוטיוב מכניס לגוגל מיליארדי דולרים מדי שנה.

לפי דיווחים, יוטיוב משקיעה מאות מיליוני דולרים בשנה בתוכן מקורי, ונכון להיום השיקה מעל מאה סרטים וסדרות מקוריות, 50 מתוכן בשנה החולפת. המצליחה בהם היא התוכנית "קוברה קאי", ספין אוף על סרטי "קראטה קיד", שהפרק הראשון שלה היה הסרטון השמיני הנצפה ביותר ביוטיוב השנה.

הכוונת היוצרים והמשתמשים לצפייה בתכנים ארוכים ופתיחת תכני המקור לכלל המשתמשים משרתת גם את העובדה שכ-20% מהצפייה ביוטיוב נעשית היום על גבי מסכי טלוויזיה - לפי נתוני החברה זהו מדיום הצפייה בפלטפורמה שצומח בצורה המהירה ביותר. גוגל מכוונת ככל הנראה לחווייה שדומה יותר לחוויית הצפייה המסורתית בטלוויזיה, ולאחרונה אף מאפשרת פרסום ספציפי למשתמשים שצופים בסרטונים דרך הטלוויזיה. כחלק מהמגמה, יוטיוב כבר מציעה מאה סרטים באורך מלא (שאינם תכני מקור) בחינם למשתמשיה. אך לפי העיתונאי מאט אליוט מאתר Cnet, עדיין יש מקום לשיפור חוויית המשתמש - כשצפה באחד הסרטים שמוצעים בחינם, פרסומת של 15 שניות הופיעו כל 10 דקות, לפעמים אף באמצע דיאלוג.

פייסבוק: רוצה להיות יוטיוב והדרך מורכבת

פייסבוק מנסה לאיים על יוטיוב, בינתיים ללא הצלחה, באמצעות שני מוצרים. במאי היא השיקה באינסטגרם את פלטפורמת IGTV, והמשיכה להשקיע בפלטפורמת תכני הווידאו של פייסבוק, ווטץ', שהושקה בשנה שעברה. ל-IGTV ניתן לגשת דרך אינסטגרם או באמצעות הורדת אפליקציה ייעודית, והיא מאפשרת פרסום סרטונים של עד שעה, מה שמשלים את האפשרות לפרסם סרטונים קצרצרים של עד 15 שניות באינסטגרם. ההחלטה להשיק פלטפורמה ייעודית לסרטונים ארוכים נבעה ככל הנראה מעלייה בצריכת הסרטונים באינסטגרם. בשונה מרוב הפורמטים לווידאו, החידוש של IGTV הוא שהסרטונים מצולמים לאורך, מתוך מיקוד במובייל - כך שהמשתמשים לא נדרשים לסובב את המכשיר בזמן הצפייה.

פלטפורמת IGTV מתקשה להתרומם כרגע, ככל הנראה בשל העזיבה של מייסדי אינסטגרם את פייסבוק זמן קצר אחרי השקתה, לאחר שהם דחפו להקמתה (בעוד שבפייסבוק חששו מקניבליזציה מול פלטפורמת ווטץ'). הפלטפורמה פחות נוחה למשתמשים בשל קשיי ניווט בין התכנים שהיא מציעה, ולא מושכת יוצרים קיימים שנדרשים להתאים את תכניהם לפורמט, בעוד שבשלב זה הפלטפורמה אינה מציעה מוניטיזציה ליוצרים - למרות שאחת המטרות בהקמתה הייתה לשמר בפלטפורמה את המשפיענים שמושכים אליה קהל ומעודדים מעורבות. נכון להיום, סרטונים זהים שמתפרסמים ב-IGTV ובייוטיוב זוכים לעשרות אלפי צפיות ב-IGTV לעומת מיליונים ביוטיוב.

בפייסבוק ווטץ' Sorry for Your Loss
 בפייסבוק ווטץ' Sorry for Your Loss

לווטץ' של פייסבוק, שנועדה להיות פלטפורמה בה משתמשים יכולים לעקוב אחרי סדרות ולקבל המלצות לתוכן מותאם אישית, קשיים משלה. ההכנסות מהפלטפורמה הן מתחת לציפיות, לפי דיווחים, וצופים עדיין לא רגילים לצפות בתוכן ארוך בפייסבוק, או אפילו מכירים את המותג החדש. לפי דיווחים, פייסבוק הוציאה מעל מיליארד דולר על רכישת תוכן מקורי לווטץ', הכולל סדרות כמו "קווין אמריקה", דרמה על עולם תחרויות היופי בכיכובה של קתרין זיטה ג'ונס, ותוכן לא מתוסרט כמו תוכנית הטוק שואו "רד טייבל טוק" עם ג'דה פינקט סמית'. בווטץ', פייסבוק מתמקדת בהתאם לאג'נדה הכללית שלה בקהילתיות, ובצריכת תוכן משמעותית ולא פסיבית. לכן היא התחילה להציע אפשרויות אינטראקטיביות ליוצרי תוכן שיפעילו את הצופים, כמו בחנים או סקרים שישולבו בסרטונים, ומציעה פיצ'רים של צפייה קבוצתית.

בשיחת המשקיעים האחרונה צוקרברג אמר כי מספר הצופים בווטץ' צמח "פי שלושה בחודשים האחרונים" אך הודה שהוא עדיין נמצא "הרבה אחרי יוטיוב". החודש הכריזה פייסבוק כי שלושה חודשים אחרי שהשיקה את ווטץ' באופן גלובלי, יותר מ-400 מיליון אנשים בחודש מבלים "לפחות דקה" בשירות, ו-75 מיליון משתמשים יומיים מבלים בממוצע מעל 20 דקות בפלטפורמה. אלא שלפי דיווח של Axios, פייסבוק לא מודדת ברצף את הדקה עליה דיווחה, כך שייתכן שמדובר באנשים שפתחו את ווטץ' בטעות מספר פעמים. בנוסף, 75 מיליון המשתמשים היומיים מהווים אחרי הכל פחות מ-5% ממספר המשתמשים של פייסבוק. לפי דיווחים, כדי להתמודד עם ההצלחה המוגבלת של הפלטפורמה, פייסבוק מתכננת להתחיל לפתח עבורה תכנים שיפנו למשתמשים מעל גיל 30, מתוך הבנה שצעירים נמצאים באינסטגרם.

המקום בו פייסבוק דווקא מאיימת על יוטיוב הוא בתכנים הקצרים יותר - הסטוריז, ולאחרונה יוטיוב השיקה סטוריז ליוצרים עם מעל עשרת אלפים עוקבים, מתוך חשש מכך שהיום הם מפנים את עוקביהם לאינסטגרם כדי להיחשף לתכנים קצרים ומשלימים כמו הצצות למאחורי הקלעים של סרטון.

נטפליקס: הוצאות גבוהות על הפקת תכנים

לנטפליקס יש היום מעל 130 מיליון מנויים, ואנליסטים צופים שעד 2028 יהיו לה 300 מיליון מנויים. היא קיבלה השנה 112 מועמדויות לאמי, יותר מכל רשת אחרת, ובדצמבר בלבד הוציאה 64 סדרות וסרטים מקוריים חדשים. אנליסטים צופים שבשנה הבאה הוצאות התוכן שלה צפויות להגיע ל-13 מיליארד דולר.

בניגוד לשאר החברות, נטפליקס היא החברה היחידה שעוסקת אך ורק בווידאו. ברבעון הקודם נטפליקס דיווחה על רווח נקי של 403 מיליון דולר, עלייה של 210% לעומת השנה שעברה, מתוך הכנסות של ארבעה מיליארד דולר. היא דיווחה על תזרים מזומנים שלילי של 859 מיליון דולר, ואמרה כי היא מצפה לתזרים מזומנים שלילי של 3 מיליארד דולר שנתי ב-2018. הסיבה העיקרית לכך היא הוצאות מאוד גבוהות על הפקת תכנים. למרות זאת, היא ממשיכה לגייס חובות בהיקפים של מיליארדים.

כעת המטרה שלה היא להפוך גם את חטיבת הסרטים שלה למובילה כמו זו של הסדרות. הסרט "רומא" שהוציאה כבר קטף פרסים ותשבוחות, ונחשב לאחד המועמדים הבולטים לזכייה באוסקר. החברה מתכננת להפיק סרטים של במאים מובילים כמו מרטין סקורסזה וגיירמו דל טורו ועם שחקנים כמו מריל סטריפ ובן אפלק. לפי ה"ניו-יורק טיימס", היא מתכננת להוציא 90 סרטים בשנה, פי שלושה מאולפני יוניברסל.

רומא  / צילום: נטפליקס
 רומא / צילום: נטפליקס

כחלק מהמאמצים בתחום הקולנוע נטפליקס משחררת מדי פעם סרטים לבתי קולנוע לפני שהם זמינים בשירות - השנה מדובר בשלושה וגם אם נראה שמדובר בצעד לא אינטואיטיבי, הוא בהחלט מחושב. המטרה היא לאפשר להם לזכות באוסקר, דבר שיאפשר לה למשוך כישרון מהוליווד לתכנים שהיא מייצרת. לצד זה, השנה חתמה נטפליקס על חוזים על סך עשרות ומאות מיליוני דולרים עם תסריטאים מוכרים מתחום הטלוויזיה. התוכן המקורי הופך לחשוב יותר בנטפליקס, מאחר שדיסני ורשתות נוספות צפויות להשיק שירות סטרימינג משלהן בקרוב, ולהסיר את התכנים שלהן מנטפליקס.

לפי חברת המחקר Jumpshot, יותר ממחצית מהתכנים הפופולריים ביותר בנטפליקס, שמהווים 42% מהצפיות בפלטפורמה, הן של חברות שמתכננות לפתוח שירותים מתחרים, ולפי נתוני חברת מחקר הטלוויזיה Ampere, התוכן המקורי בנטפליקס מהווה רק 8% משעות הצפייה בפלטפורמה, כך שחיזוקו ומשיכת צופים אליו חשוב במיוחד כעת עבור החברה.

סנאפ ואמזון: האנדרדוג והבולדוג

מבחינת תוכן מקורי, דווקא האנדרדוג של עולם הרשתות החברתיות, סנאפ, היא זו שפיצחה בהצטיינות את סוג התוכן שמתאים למדיום שלה, ולא מחקה תכנים שניתן היה לראות בטלוויזיה, כך לפי ביקורת שכתב טרוי פטרסן מה"ניו-יורקר". התכנים המקוריים של סנאפ מתאימים לדפוסי התנהגות במובייל ולהבנה שהצופה יכול לעזוב בכל רגע. לכן הפרקים ב-12 התכניות המקוריות שהשיקה לפני שלושה חודשים הם של חמש דקות, כשבכל יום עולה פרק חדש, והם מנסים לעניין את הצופה כבר תוך כמה שניות ולשמור על רמת גירוי גבוהה לכל אורכם.

של סנאפ Class of Lies
 של סנאפ Class of Lies

המטרה של סנאפ, שעד היום היא המפסידה הגדולה בקרב מול רשתות חברתיות אחרות, בעיקר בשל העתקה שיטתית של פיצ'רים ייחודיים שלה על ידי פייסבוק והתעקשות על עיצוב מחדש שהרחיק את הגולשים, היא להציע תוכן שייצר יותר שיחות בפלטפורמה באמצעות התכנים, ימשוך אליה יותר משתמשים וכמובן הכנסות מפרסום. בכל פרק יש שתיים-שלוש פרסומות של שש שניות, וכחלק מקידום הסדרות סנאפ השיקה עדשות ופילטרים שמתכתבים עם התכנים החדשים. לפני שנתיים, סנאפ הציגה לראשונה בפלטפורמה 60 תכניות מחברות כמו CBS ו-Viacom. מעל 18 תכניות בסנאפ, 12 מתוכן מקוריות, מגיעות לעשרה מיליון צופים חודשיים, לפי מזכר פנימי שדלף.

הפלטפורמה שנחשבת היום למאיימת ביותר על יוטיוב היא דווקא שירות הלייב-סטרימינג טוויץ' של אמזון, שהענקית רכשה לפני מספר שנים תמורת 970 מיליון דולר. השירות ידוע בעיקר בשידורים ארוכים של גיימרים שמצלמים את עצמם משחקים, תוך קריינות ותגובות לעוקבים בזמן אמת. השנה, מספר היוצרים בטוויץ' שמרוויחים מהפלטפורמה כמעט הכפיל את עצמו בזכות הפופולריות הגוברת של משחקים כמו פורטנייט. יוצרים ביוטיוב ראו בטוויץ' אלטרנטיבה כשיוטיוב התחילה לנקוט בצעדים נגד יוצרים שנויים במחלוקת בשל בעיות שהדבר גרם לה מול מפרסמים, והתנסו בטוויץ' בשידורי גיימינג או בלוג וידאו בלייב, אך לפי The Verge רבים מהם גילו שהפלטפורמה פונה לקהל שונה ודורשת כישורים שונים, ונכון להיום היא לא הצליחה לגרום ליוטיוברים מצליחים לעבור אליה ולהישאר. גם מודל ההכנסות בטוויץ' שונה: הצופים משאירים תרומה דיסקרטית ליוצרים או תומכים בהם באופן חודשי במנוי של 5 דולרים לחודש, וקשה יהיה להרגיל לכך את צופי יוטיוב שרגילים לצפות ביוצרים האהובים עליהם בחינם, תוך שהיוצרים מרוויחים מהמודעות.

התכנים המקוריים של אמזון, שמוצעים בשירות אמזון פריים וידאו, כוללים את הסדרה זוכת האמי The Marvelous Mrs. Maisel ואת טרנספרנט שהייתה מועמדת לאמי. לפי פורבס, רק מחצית ממאה מיליון המשתמשים בשירות פריים צופים בסדרות המקוריות של אמזון, ומצד שני, לפי החברה, הסדרות המקוריות שלה "ג'ק ריאן" ו"הומקאמינג" היו אלה שזכו להכי הרבה צפיות בינג' בשירות השנה.

אפל: רק לבעלי מכשירים של החברה

בעוד שחלק מהחברות מאתגרות או מנסות לאתגר את יוטיוב, יש גם את מי שרוצה להיות נטפליקס. לפי דיווחים, אפל מתכננת להשיק בשנה הקרובה בארה"ב ובהמשך במעל מאה מדינות, שירות הזרמת מדיה שיתחרה בחברות ותיקות בתחום כמו נטפליקס ואמזון (שמפעילה את שירות פריים וידאו). במורגן סטנלי צופים כי השירות של אפל ייצר הכנסות של 500 מיליון דולר ב-2019, וארבעה מיליארד דולר עד 2025. המודל של אפל מעט שונה ממה שמציעות נטפליקס ואמזון, כיוון שהוא יהיה זמין רק לבעלי מכשירי אפל, כאשר התכנים המקוריים יוצעו בחינם לבעלי המכשירים, ותכנים שרכשה מחברות מדיה אחרות יוצעו בתשלום.

על פי דיווחים, אפל משקיעה מיליארד דולר בתכנים מקוריים, וחתמה על עסקאות עם אופרה וינפרי, ריס ויתרספון ואחרים. עד היום אפל כבר הפיקה מספר תכנים מקוריים, כמו התכנית קארפול קריוקי, ואפשרה גישה אליהם דרך שירות אפל מיוזיק. לשם השוואה, אמזון מוציאה לפי הערכות חמישה מיליארד דולר בשנה על תוכן מקורי, ונטפליקס צפתה שתוציא ב-2018 שמונה מיליארד דולר על תוכן מקורי. הפלטפורמות של אמזון ונטפליקס זמינות בכ-200 מדינות.

העובדה שהשירות של אפל יהיה זמין רק למחזיקי מכשירי החברה יביא לכך שמראש הוא יוצע לנתח מוגבל מהשוק - מכשירי אפל TV מחזיקים בנתח שוק של 28% בארה"ב לפי חברת Parks Associates, והאייפונים מהווים 15% משוק הסמארטפונים הגלובלי לפי IDC. האנליסט טים נולן מחברת Macquarie אמר לאתר The Information כי יהיה הגיוני יותר עבור אפל להציג את השירות החדש כדרך להקל על לקוחותיה הקיימים את הצפיה בטלוויזיה, מאשר לנסות להתחרות ראש בראש בתכנים המקוריים שמציעות אמזון ונטפליקס. 

לא רק הפקות מקור: חברות הווידאו משקיעות בשידורי ספורט

מלבד תוכן מקורי, חברות הטכנולוגיה משקיעות גם בשידורי ספורט חיים. שיתופי הפעולה עם קבוצות וערוצי ספורט מאפשרים לחברות לפנות לקהל צעיר ובחלק מהמקרים גם לאוהדים שצופים מהסמארטפון. פייסבוק חתמה השנה בין היתר על חוזה עם ליגת העל הספרדית, "לה ליגה", שיאפשר למשתמשיה בתת היבשת ההודית לצפות בכל משחק בשלוש העונות הבאות חינם בפלטפורמה, שידרה משחקים של ליגת סרייה א' האיטלקית במסגרת שיתוף פעולה עם רשת Eleven Sports, ולפי דיווחים גם הציעה 600 מיליון דולר עבור הזכויות הדיגיטליות לשידור טורניר ליגת האלופות ההודית לקריקט בחמש השנים הבאות.

אמזון רכשה את זכויות הסטרימינג למשחקים של ליגת הפוטבול ה-NFL ששודרו באמזון פריים ובטוויץ' במקביל, ופירסמה בסוף השנה כי תשעת המשחקים ששידרה עד כה הגיעו ל-20 מיליון צופים בסך הכל. בנוסף, היא משדרת את המשחקים של ליגת הפיתוח של ה-NBA בטוויץ', וב-2019 תתחיל לשדר 20 משחקי פרמייר ליג בכדורגל במשך שלוש עונות שיהיו זמינים ללקוחות פריים באנגליה. ביוטיוב TV ניתן לצפות במגוון ערוצי ספורט ואף להגדיר מעקב אחרי שידורים לפי קבוצות מסוימות.

גם לטוויטר יש שיתופי פעולה בתחום שידורי הספורט החיים, ובכלל, התכנים המקוריים של הרשת החברתית סובבים בעיקר סביב תוכן לייב. טוויטר שידרה השנה בלייב משחקי בייסבול שבועיים של ליגת המייג'ור ליג, תשדר משחקים, ראיונות ואימונים של קבוצת הכדורגל האיטלקית AS Roma, ה-NBA משדרים בפלטפורמה רגעי שיא ממשחקים בלייב, ובמונדיאל, פוקס ספורטס שידרו בטוויטר תכנית ספורט אקסקלוסיבית ושיאי משחקים בלייב למשתמשים בארה"ב. תכנים מקוריים אחרים בטוויטר כוללים בין היתר את תכנית הבוקר בלייב AM2DM של באזפיד, תכנים של בלומברג, שידורים חיים של הופעות מוזיקה ועוד.