מניית ברן מזנקת ב-55%; בעלי השליטה בחברה במגעים ראשונים למכירת החזקותיהם

בעקבות ההודעה הבוקר נעצר המסחר במניית ברן, והתחדש בשעה 10:16, המניה מזנקת מעל 57% בשעה זו • ההון העצמי של קבוצת ברן הסתכם בסוף הרבעון השלישי של 2018 בסכום של כ-85 מיליון שקל • שווי השוק של ברן נכון להיום מסתכם ב-59.7 מיליון שקל, לאחר שאתמול המנייה זינקה ב-19.2%

מאיר דור, יו"ר ברן / צילום: עינת לברון
מאיר דור, יו"ר ברן / צילום: עינת לברון

מניית חברת ההנדסה והפרויקטים ברן  זינקה היום ב-60% במחזור גבוה בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה בבוקר כי בעלי השליטה בחברה קיבלו פנייה מחברת הנדסה הפועלת בחו"ל בנוגע לבחינת אפשרות לרכישת כ-50% ממניות החברה. לאחר שאתמול זינקה ב-20%, משלימה מניית ברן זינוק דו יומי של יותר מ-90%, לשווי חברה של קרוב ל-100 מיליון שקל.

"בפנייתה לבעלי השליטה, המשקיעה אישרה כי היא רשמה בפניה את שווי החברה שבעלי השליטה מצפים כי לפיו תיקבע התמורה, והודיעה כי היא מבצעת בחינת נאותות לחברה, שלאחריה במהלך ינואר תחל במו"מ מסחרי מולם, לרבות לגבי מאפיינים עסקיים", נאמר בדיווח.

עוד מציינים בברן כי "שווי החברה האמור אשר לפיו מצפים בעלי השליטה כי תיקבע התמורה הוא יותר מפי 3 מהונה העצמי של החברה, נכון למועד הדוח הכספי לרבעון השלישי של 2018". הונה העצמי של ברן בסוף חודש ספטמבר האחרון עמד על כ-85 מיליון שקל, כך שאם תתבצע עסקה לבסוף היא צפויה לגלם לחברה שווי של כ-260 מיליון שקל. 

עם זאת, בברן מדגישים כי "הפנייה האמורה לא הגיעה לכדי הצעה, אין כל ודאות שיחל מו"מ מסחרי בקשר עם העסקה, או שאכן יבשיל לעסקה, ואם אכן תהיה עסקה - היא תיעשה לפי השווי לעיל. להערכת בעלי השליטה בחברה, למועד זה המגעים בין הצדדים הינם ראשוניים בלבד".

ברן נשלטת על ידי אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור, המחזיקים יחד בכ-49% מההון. בעלי עניין נוספים בחברה הם אלפא ערך של גבי דישי ומיכאל וייס, המחזיקה 7.4% מההון, לצד קופות הגמל של מנורה עם החזקה של 9.8%. אם תתבצע עסקה בסופו של דבר והשליטה תועבר, היו"ר דור צפוי להישאר "חלק מדבוקת השליטה עם חלק ממניותיו, וימשיך בתפקידו".

הזינוק של היומיים האחרונים העביר את מניית ברן
 הזינוק של היומיים האחרונים העביר את מניית ברן

הארכת בלעדיות בפרויקטים באפריקה

עיקר פעילותה של ברן מתרכז במתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים ללקוחות, לצורך קידום וביצוע פרויקטים בתחומי התכנון ההנדסי, התקשורת, התחבורה, אנרגיה ופיתוח, טיפול במים ובאשפה והולכת מים, משלב התכנון עד מסירת הפרויקט ללקוח.

בחודש שעבר עדכנה ברן בנוגע להארכת תקופות הבלעדיות (בחצי שנה נוספת על מה שנקבע במקור) בנוגע לכמה פרויקטים שלה באפריקה, שעל מזכרי הבנות להקמתם חתמה בחודשים האחרונים. מדובר בשלושה פרויקטים לביצוע תשתיות בתחומי המים והפיתוח החקלאי, בהיקף מצטבר העשוי להגיע עד לכ-430 מיליון דולר, שלגביהם נחתמו מזכרי הבנות בחודש יולי האחרון.

עד לפתיחת המסחר היום רשמה מניית ברן ירידה של כמעט 40% בשנה האחרונה. לצד הירידות החדות במניה, סדרת האג"ח שלה (להמרה) הגיעה להיסחר ב"תשואת זבל" של 26% (לאחר קפיצה של 14% היום), המשקפת חשש כבד של המחזיקים לגבי עתיד חובם, בהיקף של כ-75 מיליון שקל.

בדוחותיה האחרונים, שפורסמו בסוף חודש נובמבר, הפנו רואי החשבון של ברן את תשומת לב המשקיעים להערכות הנהלת החברה, כי "תוכל לפרוע את התחייבויותיה בשנתיים הקרובות, בהתבסס על התממשות ההנחות בתחזית תזרים המזומנים שלה". למרות האופטימיות שניסתה ברן לשדר בדוחות, בהם ציינה כי היא מציגה רבעון שביעי ברציפות עם שיפור עקבי בתוצאות ובחלק גדול מהמדדים, הרי שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכמו רווחיה בפחות מ-3 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 16 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.