בזק | בלעדי

בזק סוגרת שירות בזק קלאוד על רקע התחרות ומיעוט המשתמשים

ההחלטה לסגור את בזק קלאוד באה לאחר שההנהלה החדשה הגיעה למסקנה כי השירות אינו מתמודד בהצלחה מול שירותים מתחרים ואינו תורם לשימור הלקוחות כפי שקיוו

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: איל יצהר

חברת בזק הודיעה על סגירת השירות בזק קלאוד. השירות, שסופק חינם על-ידי בזק מ-2013, ככל הנראה לא הצדיק את המשך ההשקעה בו, ולכן הוחלט לסגור אותו. לקוחות החברה המנויים על השירות החלו לקבל הודעות בימים האחרונים על כך שהם נדרשים לגבות את הקבצים ואת התמונות ששמרו במסגרת השירות, והוא ייסגר ב-1 באפריל 2019. 

השירות איבד מהאפקטיביות שלו לאחר שהתברר כי הוא לא ממלא את ייעודו בהיבט של שימור לקוחות. היות שהוא ניתן חינם, בבזק הייתה ציפייה שהוא יביא לכך שלקוחות יחשבו פעמיים האם כדאי להם לעזוב אחרי שאגרו בו תמונות, סרטים ושאר קבצים. אלא שזה לא קרה, ובבזק התברר כי הלקוחות לא הסתערו על השירות, ולא היו מספיק לקוחות שהשתמשו בו, וזאת למרות שכאמור הוא ניתן בחינם, אך בנוסף גם לא הייתה מגבלת כמות להיקף התוכן שניתן היה לשמור. 

על-פי הערכות, רוב הלקוחות העדיפו שירותים מתחרים, כאשר בזק לעומת זאת לא השקיעה בפיתוח השירות ובשיווקו לאורך השנים. הממשק של השירות נדרש לעדכון, ובאופן כללי הוא הגיע לסיום חייו, כך שבפני החברה עמדה השאלה האם לנסות ולהחיות אותו, דהיינו לבנות אותו מחדש ולשווק אותו במתכונת יותר מתקדמת - או פשוט לסגור אותו. ברוח התקופה, כאשר החברה פועלת להתמקד בתחומי הליבה שלה, כנראה שזה מה שהוביל להחלטה הסופית לסגור. 

מבזק נמסר בתגובה: "לאחר 6 שנות פעילות החלטנו להיפרד משירות Bezeq Cloud. השירות הושק ב-2013 במטרה לעזור לאנשים לאחסן בצורה קלה את התמונות ואת המסמכים מהמחשב ומהטלפון הנייד.

"במהלך שנים אלה, תחום האחסון בענן התפתח מאוד, הושקו מגוון רחב של שירותים ואפליקציות גיבוי מתקדמות, והביקוש לשירות Bezeq Cloud בקרב לקוחות בזק הלך והצטמצם.

"לאור התפתחות השוק, בחרנו להתמקד במוצרים החדשניים והחשובים ללקוח בבית כמו הנתב Be החדש, Bspot ,Bcyber בית חכם ועוד מגוון שירותים מתקדמים".