אאוטבריין | פודקאסט

"ליזם סטארט-אפ יש שני תפקידים: לגייס כסף, ולגייס אנשים"

אורי להב הוא שותף-מייסד באאוטבריין, החברה שמציעה לנו לקרוא כתבות "שעשויות לעניין אותנו" • שוחחנו איתו בעוד פודקאסט לסטארטאפים על סיפורה של החברה - שגייסה עד היום 145 מליון דולר, מעסיקה 600 עובדים ומגישה כ-250 מיליארד המלצות תוכן בחודש ללמעלה מחצי מיליארד גולשים ברחבי העולם • האזינו

"ליזם סטארט-אפ בעיניי יש שני תפקידים מרכזיים, לגייס כסף ולגייס אנשים. אמנם כשבאים לגייס כסף, מדברים על הבעיה, השוק והמוצר - אבל בפועל, כולם יודעים שהמשקיעים בוחנים בעיקר את הצוות. מסתכלים על היזמים, ושואלים את עצמם האם החבר'ה האלה יוכלו לגייס עוד כסף ועוד אנשים. האם הם יזמים מספיק טובים. איך הופכים לכאלה? רק עם ניסיון וקשרים, שמקבלים אחרי לא מעט זמן בתעשייה".

אורי להב מחזיק בפילוסופיה ברורה לגבי מה מאפיין יזם סטארט-אפ טוב. מעל לעשור הוא אחד מהשותפים באאוטבריין, החברה שמציעה לנו לקרוא כתבות "שעשויות לעניין אותנו" ושינתה את האופן בו גולשים צורכים תוכן בכל העולם. את החברה הקים להב עם ירון גלאי, והיא גייסה עד היום 145 מליון דולר, מעסיקה 600 עובדים ומגישה כ-250 מיליארד המלצות תוכן בחודש ללמעלה מחצי מיליארד גולשים ברחבי העולם. בפרק ה-4 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 5) שוחחנו איתו על המסע של אאוטבריין.

לפני כן, הוביל להב את קבוצות המו״פ בחיפוש ומיון ב-shopping.com, שנקנתה על ידי eBay תמורת 634 מיליון דולר. בעבר הוביל את קבוצת שרתי הצפיה הישירה בחברת הטכנולוגיה Vsoft. להב, בעל תואר הנדסאי מהמכון האקדמי רופין, הוא רס"ן במיל' בצה"ל ואת גלאי, השותף שלו, פגש בקורס חובלים.

"אחד הדברים שירון ואני אוהבים מאד, זה לצאת לים", הוא נזכר. "מתישהו בשנת 2004 ערכנו את ההפלגה השנתית שלנו, ובאיזשהו מפרץ ציורי יצא ירון עם ערימה של דפים מודפסים. דיברנו על זה והבנו שאלה כל המאמרים והכתבות שהוא רוצה לקרוא - זה הדגיש לנו שיש בעיה בעולמות צריכת התוכן".

הכוונה של גלאי ולהב הייתה לעזור לגולשים להתמודד עם ההצפה של תכנים בעידן הדיגיטלי. "זו בעיה שלא תמיד שמים לב אליה, אבל היא קיימת ומציקה מאד", אומר להב. "הגענו לאן שהגענו עם אאוטבריין כי צריכת תוכן היוותה הבעיה משמעותית".

המוצר הראשוני שפיתחו השניים היה תוסף לדפדפן של FireFox, שאפשר לגולשים לקבל 3 אייטמים מדי יום שעשויים לעניין אותם. "זה לא עבד, אבל הנושא של המלצות תוכן המשיך להדהד לנו", מחדד להב, ומבהיר שמהר מאד פיתחו במקום כלי לבלוגרים שמאפשר להם להמליץ לקוראים בבלוגים שלהם על כתבות אחרות, וגם לדרג את התוכן: "הגיעו אלינו ועוד ועוד בלוגרים שרצו את המוצר שלנו אצלם. הבנו שהם מתעניינים בתוכן הנוסף, ולא בדירוג - בשלב מסוים, הורדנו את הפיצ'ר של הדירוג ונשארנו רק עם ההמלצות. ואז הגיעו הפאבלישרים (אתרי החדשות, מערכות תקשורת, וגו' - ע.פ. ) הגדולים".

איך יצרו להב וגלאי קטגוריה חדשה באמצעות אאוטבריין - המלצות תוכן? כיצד גייסו את הכסף הראשון? ואיך התמודד עם השינויים והאתגרים בחברה שגדלה וצומחת לשווי של מאות מיליוני דולרים?כל זאת ועוד, בפרק ה-4 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 5).

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).